Volkswagen Slovakia začal dnes vyrábať nový model
V bratislavskom závode Volkswagen Slovakia odštartovala výroba kompaktného SUV ŠKODA KAROQ. Montáž v poradí už 9. modelu v produktovom portfóliu zabezpečí v týchto náročných časoch prácu pre približne 500 zamestnancov.
„Naša spoločnosť intenzívne a nepretržite pracuje na zlepšovaní konkurencieschopnosti. Jedným z dôležitých výsledkov našich snáh je
pridelenie montáže modelu ŠKODA KAROQ, o ktorom bolo rozhodnuté minulú jeseň. Teší ma, že aj napriek náročnej dobe v súvislosti s epidémiou koronavírusu sa nám podarilo spustiť produkciu nového modelu podľa plánu,“ uviedol Dr. Oliver Grünberg, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia.
Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva Škoda Auto pre produkciu a logistiku, podotkol: „KAROQ patrí medzi naše svetovo najlepšie sa
predávajúce modelové rady. Vďaka prepojeniam produkcie v rámci koncernu Volkswagen vieme flexibilne reagovať na pretrvávajúci silný
dopyt. S dodatočnými objemami z bratislavského závodu Volkswagen Slovakia podporíme obchodných partnerov značky ŠKODA a vyhovieme veľkému dopytu po KAROQu.“
Bratislavský závod vypomáha značke ŠKODA s montážou modelu Karoq z kapacitných dôvodov. Popri elektromobile ŠKODA CITIGOe iV ide o druhý model českej značky v aktuálnom produktovom portfóliu. Výroba bola počas predchádzajúcich mesiacov integrovaná do linky segmentu malých mestských vozidiel, na ktorej sa vyrába aj Volkswagen up!, Volkswagen eco up!, Volkswagen e-up! a SEAT Mii electric. Objem výroby sa bude pohybovať rádovo v desaťtisíckach kusov ročne. Hlavnou motorizáciou bude 1,5 TSI v prevedení s manuálnou aj automatickou prevodovkou.
Karosérie pre ŠKODA Karoq sa vyrábajú a lakujú v Českej republike. Následne sú ako tzv. MKD vozidlá (Medium Knocked Down) transportované do bratislavského závodu. Do linky sú vyskladňované na konci lakovne, skadiaľ plynule putujú do montážnej haly. Podvozok sa vyrába kompletne v Bratislave. Prípravy na výrobu nového modelu si vyžadovali integráciu dodatočnej montážnej technológie, prerobenie zabudovania podvozku, viaceré manipulátory, ako aj úpravy v agregátnej hale v súvislosti s predmontážou podvozku. Zároveň bolo potrebné napasovať dopravníkovú techniku, upraviť logistické toky a tomu prispôsobiť prestavby v okolí linky.