logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • P3 Bratislava Airport privítal najväčšiu zbierku československých veteránov v Európe V mestskom...
  • Prologis predstavuje platformu Essentials Nová platforma poskytuje škálovateľné a komplexné...
  • SL SK 96: Zelená logistika prináša prestíž aj konkurenčnú výhodu Znižovanie emisií je...
  • Smurfit Kappa sa dohodla na spojení s americkým konkurentom WestRock Spojenie dvoch nadnárodných...

Verejnosť rozhodla o Najdôveryhodnejších značkách roka 2020

2. decembra 2020
Spravodajstvo 0
2137
Verejnosť rozhodla o Najdôveryhodnejších značkách roka 2020

Verejnosť rozhodla o Najdôveryhodnejších značkách roka 2020

Vyznať sa v záplave produktov na pultoch predajní či v nespočetných množstvách ponúkaných služieb je dnes čoraz ťažšie. Práve preto zákazník, ktorý nemá chuť experimentovať, siahne po overenom produkte, ktorému jednoducho dôveruje. Nezáleží na tom, či ide o výber cukroviniek, drogérie alebo mobilného operátora. Dôvera zákazníkov je pre značku veľmi dôležitá. Nielen preto, že pomáha zvýšiť jej predaj, ale práve vďaka putu, ktoré sa medzi zákazníkom a jeho značkou vytvorí, ju spotrebiteľ dokáže podporiť aj v krízových časoch. Na oplátku však očakáva trvalú kvalitu, komfort a vysoký štandard poskytovaných služieb.

Piaty ročník odovzdávania ocenení v rámci marketingového programu Dôveryhodná značka potvrdil, že vernosť zákazníkov na Slovensku je obrovská. Až 93 % značiek totiž dokázalo svoje prvenstvo z minulého roka obhájiť. Hodnotenie 2000 spotrebiteľov ukázalo, že medzi najdôveryhodnejšie značky podľa spotrebiteľov na Slovensku už tradične patria JAR, dm drogerie markt či Coop Jednota.

Viac ako 600 značiek v 71 kategóriách

Pandemická situácia výnimočne neumožnila slávnostné vyhlasovanie víťazov, ktoré sa každý rok tešilo veľkej obľube medzi ocenenými. Za normálnych okolností by galavečer bol o to pompéznejší, že v roku 2020 sa o titul Dôveryhodná značka uchádzalo viac ako 600 značiek v 71 kategóriách, čo je o 25 kategórií viac ako minulý rok. „Nárast jednotlivých kategórií aj značiek zapojených do oceňovania, ktorý každoročne zaznamenávame, dokazuje, že spotrebitelia titul Najdôveryhodnejšia značka vnímajú pozitívne a ako faktor, na ktorý je dôležité upozorňovať,” hovorí Lukáš Matějka, manažér marketingovej skupiny usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services.

„Tradične sa hodnotili kategórie ako Cestovné kancelárie,  Čerpacie stanice, Čokoládové cukrovinky Drogérie, Pivá či Predajcovia šperkov. Ďalej to boli nové kategórie z oblasti lekárenského odvetvia. Tento rok na Slovensku pribudlo 25 nových kategórií, pri ktorých sa domnievame, že dôvera hrá kľúčovú úlohu. Nové kategórie okrem iného reagujú aj na súčasné trendy, preto napríklad pribudla aj kategória Vegetariánske a vegánske potraviny. Z dlhodobého prieskumu vyplýva, že väčšina ľudí uprednostní pri nákupe nezávisle ocenený produkt alebo službu pričom tretina ľudí je dokonca ochotná si za taký výber priplatiť,” konštatuje Lukáš Matějka.

Spotrebiteľský prieskum uskutočnila agentúra Nielsen počas októbra 2020 na vzorke 2000 respondentov. Prieskum zohľadňoval reprezentatívne zastúpenie obyvateľov Slovenska na základe veku, pohlavia, bydliska, príjmovej skupiny, ale aj toho, či domácnosť chová domáce zviera a podobne. V jednej kategórii sa o ocenenie mohlo uchádzať 10 najsilnejších značiek v predajoch, ktoré boli automaticky zaradené do prieskumu a respondenti v online dotazníku odpovedali na otázku: Ktorá z nasledujúcich značiek je podľa Vás najdôveryhodnejšia?

Neporaziteľná značka Jar 

Absolútne najdôveryhodnejšou sa už tradične aj za rok 2020 stala značka prostriedku na umývanie riadu – Jar. Za ňou nasledovala sieť drogérií – dm drogerie markt a na treťom mieste sa umiestnila COOP Jednota. Skokanom roka sa stala značka Home Credit. Tento rok bolo do prieskumu zaradených 71 kategórií, čo je o 25 kategórií viac ako minulý rok. Po novom sa v prieskume objavili kategórie ako Očné kliniky, Starostlivosť o prostatu, Lyžiarske strediská, Automatické upratovanie alebo aj Kliniky estetickej medicíny. Prieskum ukázal, že spotrebiteľ na Slovensku je mimoriadne konzervatívny, pretože až 93 %  minuloročných víťazov   obhájilo svoje víťazstvo aj tento rok.

Okrem dôveryhodnosti značiek sa prieskum spotrebiteľov pýtal aj na zmenu ich nákupného správania v súvislosti s pandémiou Covid – 19. Až tri štvrtiny Slovákov tvrdia, že pandémia ovplyvnila ich nákupné správanie pri kúpe potravín. 57 % Slovákov deklaruje, že vzrástol ich nákupný kôš v období pandémie. 55 % opýtaných sa vyjadrilo, že kupuje väčšie balenie výrobkov. 43 % Slovákov nakupuje namiesto svojej obľúbenej značky, značku privátnu. Zhruba tretina Slovákov súhlasí s tvrdením, že kupuje viac lacnejších alternatív alebo lacnejšie značky než kupovali pred koronakrízou. Víťazom v čase krízy sa stali trvanlivé potraviny. Medzi najžiadanejšie kategórie patrí cukor, múka, ryža, konzervovaná zelenina, porciované syry či cestoviny.

Ako využiť víťazstvo na zviditeľnenie

Tento rok získajú značky ešte väčšiu podporu. Organizátor ju pre najbližší polrok pripravuje v spolupráci s množstvom mediálnych partnerov. Kampaň bude prebiehať v outdoore, printových aj online médiách, obchodných centrách či rádiách. Marketingovú B2B a B2C kampaň môžu ocenené značky doplniť aj podporou vo vlastnej réžii. Úspešné firmy môžu pri podpore svojho mena používať logo Najdôveryhodnejšia značka 2020 počas najbližších dvanástich mesiacov.

Logo Najdôveryhodnejšia značka totiž veľmi dobre funguje ako nezávislé potvrdenie kvality či dobrá referencia. Aj preto ho značky či firmy každoročne využívajú napríklad v rámci svojich vlastných marketingových kampaní, či už na stránkach sociálnych sietí, v reklamných letákoch, na obaloch výrobkov, ale napríklad aj v televíznych reklamách.

Najpopulárnejšie je využitie loga v online komunikácii a na sociálnych sieťach, kde ho použili napríklad značky Paralen, dm drogerie markt, Slovnaft, Telekom,  Deichmann či TatraTea, ďalej na bilbordoch, kde logá využil reťazec Lidl alebo realitná kancelária RE/MAX, ale aj v televíznej reklame, kde logo nasadil reťazec Kaufland pre svoju privátnu značku K-Classic. Značky, ktoré zvíťazili vo viacerých ročníkoch, môžu využiť kombinované logo s odkazom na počet ročníkov, v ktorých dokázali poraziť svoju konkurenciu.

Spoločnosť Atoz Marketing Services sa od roku 1993 zaoberá B2B komunikáciou v oblasti retailu, logistiky, obalového priemyslu, farmácie a segmentu HoReCa. Zahraničné a domáce prieskumy ukazujú, že pri nákupe hrá  jednu z najdôležitejších rolí dôvera v značku a preto spoločnosť Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Dôveryhodne značky. Tento rok sa uskutočnil 5. ročník na Slovensku a 6. ročník v Českej republike. Spoločnosť od roku 1991 organizuje aj marketingový program Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, ktorý oceňuje najlepšie produktové novinky na slovenskom trhu.

Partneri programu Dôveryhodné značky 2020:

Odborní partneri: Nielsen, MN FORCE

B2C mediálni partneri: AhojMama.sk, DámskaJazda.sk, dobrenoviny.sk, Dobré rádio, QEX, Startitup.sk, Store Media, Teraz.sk, Webmagazín.sk, Webnoviny.sk, Woman.sk

B2B mediálny partner: Tovar&Predaj

Špeciálni partneri: Email kampane, Wau Studio

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required