logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Priestory nevyužíva len pre potreby slovenskej filiálky. Z distribučného centra v parku P3 Senec...
  • Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo....
  • Povedomie o benefitoch štandardizovanej elektronickej výmeny dát (EDI) medzi odberateľom...
  • Ďalšie vylepšovanie vysoko kvalitných logistických činností na oboch amerických kontinentoch, v...

Batérie do elektromobilov v EÚ majú byť udržateľné

18. decembra 2020
Doprava 0
837
Batérie do elektromobilov v EÚ majú byť udržateľné

Batérie do elektromobilov v EÚ majú byť udržateľné

Batérie do elektromobilov v EÚ by mali byť udržateľné, vysoko výkonné aj bezpečné vo všetkých fázach svojho životného cyklu. S takýmto návrhom prišla Európska komisia v rámci akčného plánu pre obehové hospodárstvo. Tento plán podporuje aj Slovenská batériová aliancia a tvrdí, že takéto normy sú kľúčom k dosiahnutiu cieľov a ambícií v rámci nulových emisií, ktoré stanovuje Európska zelená dohoda. Reagovať by však podľa nej mali nielen samotní výrobcovia batérií, ale najmä automobilky – nielen na Slovensku a v EÚ, ale aj v rámci celého sveta.

Spomínaný návrh Európskej komisie je zameraný nielen na environmentálne, ale aj sociálne a hospodárske otázky týkajúce sa všetkých typov batérií, ktoré by mali byť pre ich výrobcov povinné. Ide pritom o požiadavky, na základe ktorých bude vysoká nielen kvalita batérií, ale aj ich bezpečnosť. Na konci svojej životnosti by sa mali batérie recyklovať tak, aby sa cenné materiály dostali späť do obehu. Mala by sa tak dosiahnuť vysoká úroveň zhodnotenia napríklad v prípade kobaltu, lítia, niklu či olova. Ide totiž o recykláciu práve tých najkritickejších a najťažšie dostupných materiálov, čo značne prospeje nielen k ochrane životného prostredia, ale vo veľkej miere aj ľudských práv.

Od 1. júla 2024 môžu byť, podľa tohto nového regulačného rámca, na trh uvedené iba také batérie, ktoré budú mať stanovené vyhlásenie o uhlíkovej stope. Podľa Slovenskej batériovej aliancie by preto mali európski výrobcovia automobilov využívať len batérie s certifikátom, a to nielen tie, ktoré sú dovážané v rámci krajín EÚ, ale aj z iných kútov sveta. Regulovaný a kontrolovaný by mal byť podľa ich názoru nielen export batérií, ale aj ich import z rôznych krajín.

„Táto regulácia by tak mala zabezpečiť to, aby sa na trh EÚ dostali len „zelené“, kvalitné a bezpečné batérie do elektromobilov. Keďže na tento rýchlo rastúci trh musíme globálne rýchlo reagovať, Slovenská batériová aliancia považuje za nevyhnutné, aby sa do plnenia tohto cieľa v rámci svojej výroby zapojili a na túto reguláciu reagovali nielen výrobcovia batérií, ale všetky automobilky a samotná vláda,“ objasňuje Marián Smik, predseda Slovenskej batériovej aliancie s tým, že ide jeden z nosných pilierov v rámci konkurencieschopnosti.

Marián Smik tiež pripomína, že Slovensko má v rámci automobilového priemyslu dlhodobo silné postavenie a patrí medzi vedúce krajiny vo výrobe automobilov s množstvom subdodávateľov. „Navyše, aktuálne vo Voderadoch vzniká už aj výskumno-vývojové centrum a pilotná linka InoBat Auto. Tie sa špecializujú práve na zelené a trvalo udržateľné rozvíjanie a výrobu technológie batérií do elektromobilov.“

Spomínané požiadavky zo strany Európskej komisie sa zameriavajú na vývoj a výrobu udržateľných aj konkurencieschopných batérií tak, aby bolo možné do roku 2050 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Pre jej dosiahnutie je však nevyhnutné zamerať sa na používanie zodpovedných materiálov pri výrobe batérií, obmedziť využitie nebezpečných látok, recyklovať materiály, minimalizovať uhlíkovú stopu a zvýšiť výkon a životnosť batérií. „Je potrebné, aby aj slovenská vláda hľadala čo najlepšie riešenia na podporu vývoja a inovácií v tejto oblasti. Ide totiž o kľúčové faktory nielen smerom k ochrane životného prostredia, ale aj k rozvoju automobilového sektoru či vzdelávania v tejto oblasti,“ uzatvára Marián Smik.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Skupina ARETE hľadá nájomcov pre rozšírenie priemyselného parku v Dunajskej Strede

Investičná a realitná skupina ARETE rozšíri plochu strategicky umiestneného priemyselného parku v Dunajskej Strede takmer o polovicu. Rozšírenie o približne 13 000 m2 je vo fáze pred realizáciou a ponúkne moderné priestory s cross-dock riešením vhodné na skladovanie, logistiku alebo ľahkú výrobu. ARETE predpokladá environmentálnu certifikáciu BREEAM ako aj ponuku flexibilných obchodných podmienok pre nájomcov. […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Sklady s voľnou kapacitou pri Prahe, v Brne, v Pohořeliciach a na Ostravsku

Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko aktuálne ponúka voľné skladové kapacity vo svojich skladoch v Mošnove na Ostravsku, v Pohořeliciach pri Brne, v Brne a v Úžiciach pri Prahe. Vo všetkých svojich multi-user skladoch naprieč republikou firma novo ponúka službu co-packing, po ktorej je vysoký dopyt. Firma ponúka aj prepravy a colné služby. Dodajme, že spoločnosť PST […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok