logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Alza zakončila rok 2020 s obratom 1,4 miliárd eur

18. februára 2021
Spravodajstvo 0
1540
Alza zakončila rok 2020 s obratom 1,4 miliárd eur

Alza zakončila rok 2020 s obratom 1,4 miliárd eur

Alza.cz a. s. zaznamenala vlani najrýchlejší rast za posledných 10 rokov, dosiahla obrat 1,4  miliardy eur a za rok spracovala 15,8 miliónov objednávok. Takmer polovica z nich bola zaplatená kartou online a v sezóne štvrtina doručená do AlzaBoxov.

Alza.cz dosiahla vlani podľa predbežných výsledkov obrat 1,4 miliardy EUR bez DPH. E-shop tak rástol najrýchlejšie za uplynulých desať rokov, a to o 28 % za rok. Počet unikátnych zákazníkov sa rozrástol na takmer 5 miliónov. Tí na e-shope vytvorili 15,8 milióna objednávok.

„O tom, že nám zákazníci v náročných časoch verili, svedčí rast vo všetkých krajinách, kde pôsobíme. V ČR sme rástli o 23 %, na Slovensku to bolo 36 % a v Maďarsku 27 %. Obrovský úspech sme zaznamenali v Rakúsku a Nemecku, kde sme vyrástli o 250, resp. 236 %,“ uviedol Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva Alza.cz.

Okrem expanzie investovala Alza do rozvoja svojich služieb a ponúkaného portfólia tovaru. „Zamerali sme sa na naše privátne značky, napr. športové vybavenie Campgo či Stormred, orechy Bery Jones alebo príslušenstvo k smartfónom AlzaGuard a produkty AlzaPower či ekologická drogéria AlzaEco,“ okomentoval rastúcu šírku sortimentu Petr Bena, podpredseda predstavenstva a dodal: „Tiež obrat programu Alza Dropshipment medziročne vzrástol o 220 %, aj vďaka zapojeniu nových veľkých partnerov ako napríklad predajca módy Zoot alebo Alkohol.cz. Zároveň sme spustili program Alza Partner pre predaj darčekových poukazov tretích strán či program Zdieľaj a ušetri pre skupinové nakupovanie.“

Zásadným sa behom pandémie ukázalo rozhodnutie intenzívne budovať sieť samoobslužných výdajných schránok AlzaBoxov, ktoré umožňujú jedno z najbezpečnejších vyzdvihnutí objednávok. E-shop behom roku ich počet viac ako strojnásobil na 700. „Rýchlosť a zároveň bezpečnosť doručenia sa stala jednou z hlavných potrieb zákazníkov. Preto sme rozšírili služby AlzaExpresu na 11 miest v Česku, západné Slovensko a Budapešť a spoluprácu s Liftagom do 20 miest. S ním sme vlani rozviezli cez 100 tisíc objednávok,“ zdôraznil Tomáš Havryluk.

V roku 2020 pokorilo 15 špecializovaných segmentov miliardovú hranicu. „Medzi nové miliardové špeciálky sa zaradili beauty a drogéria, hobby a záhrada, hračky, nositeľná elektronika, služby, šport a tlačiarne a spotrebný materiál. Alza sa tak stala skutočným širokosortimentovým predajcom tovaru a služieb,“ uviedol Jan Sadílek, riaditeľ marketingu v Alza.cz.

Smartfóny presiahli obrat 4 miliárd, tesne pod touto métou skončili notebooky, domáce elektro a príslušenstvo pre IT a mobilné telefóny. „Rekordným dňom bol 14. december s tržbami 292,5 miliónov korún a s 119 715 objednávkami. To predstavuje v priemere 1,39 objednávky za sekundu,“ doplnil Sadílek.

Zmeny v správaní zákazníkov sa prejavili v preferencii bezhotovostných platobných metód. Takmer 70 % všetkých platieb bolo prevedených platobnou kartou. Na úkor predtým veľmi obľúbenej platby na dobierku alebo v hotovosti pri prevzatí tovaru sa zvýšil podiel online platieb kartou na 46 %. Pri dodávateľoch zase vďaka možnosti rýchlejšie financovať ich pohľadávky vzrástlo medziročne využitie služby Alza Invoice Financing o viac ako 440 percent.

Firma v roku 2020 takmer zdvojnásobila pomoc potrebným oproti roku 2019. Venovala milión korún na vývoj pľúcnych ventilátorov CoroVent, zapojila sa do skupiny COVID19CZ a pomáhala s rozjazdom linky 1212. Na vlastných 3D tlačiarňach tlačila ochranné štíty pre svojich zamestnancov aj pracovníkov nemocníc, poskytla ochranné pomôcky, dezinfekciu a stany pre ľudí bez domova.

Do svojej CSR platformy Souhvězdí pomoci už zapojila 80 neziskových organizácií s viac ako 100 projektami, na ich podporu sa touto cestou vybralo viac ako 2,2 milióna korún. Ďalšia podpora putovala sociálne znevýhodneným deťom v Česku, na Slovensku aj v Maďarsku, ktorým Alza venovala notebooky, aby sa mohli zapojiť do online výuky. Nadačnému fondu pre predčasne narodené deti a ich rodiny venovala finančný dar v hodnote 1,5 milióna.

 

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok