logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

David Knobloch: Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární

22. februára 2021
Doprava 0
1271
David Knobloch: Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární

David Knobloch: Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární

Medzinárodná preprava po celom svete čelí mnohým problémom, a to nielen v súvislosti s ochorením covid-19, ale aj s oslavami čínskeho nového roka. O obrovských dopravných zápchach pred veľkými prístavmi a rekordných ziskoch lodiarov informuje prokurista spoločnosti Geis CZ Air + Sea David Knobloch.

Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární určený pre európsky a americký trh, než sa niektoré továrne zatvoria alebo veľmi obmedzia prevádzku kvôli nastávajúcim čínskym sviatkom. Veľký nárast objemov spoločne s nedostatkom kontajnerov, a hlavne novo vzniknutým problémom s nedostatkom vodičov, skladníkov a pracovníkov, ktorí už odišli za svojimi rodinami, spôsobuje nemalé ťažkosti v zápchach na cestách, prístavoch a letiskách. Napríklad frekventovaný čínsky prístav Yantian hlási dopravný kolaps, keď na ceste do prístavu stojí dvadsať kilometrová kolóna ťahačov. Z cesty sa stalo doslova parkovisko.

Lodiari na situáciu reagovali uvedením mimoriadnych kapacít do prevádzky a využívajú už aj tak vysoké ceny za námornú dopravu. Aj tak však bude ešte chvíľu trvať, než sa situácia upokojí a s čínskymi sviatkami sa všetko ešte viac spomalí. Stále totiž nie sú k dispozícii dostatočné kapacity prázdnych kontajnerov a vyrobený tovar preto musí čakať dlhšie než zvyčajne, až sa prázdny kontajner uvoľní pre nakládku. Dochádza tak k nahromadeniu tovaru.

Podľa posledných informácií, jeden z aliancie lodiarov 2M, konkrétne lodiar MSC (Mediterranean Shipping Company S.A.) sťahuje na poslednú chvíľu kontajnerovú loď MSC Erica s kapacitou 19 244 TEU, ktorá je už v teraz plne obsadená, z plánovaného odchodu 21. februára zo Šanghaja do Európy. V tomto roku sa aj tak jedná o najmenší objem stiahnutej kapacity v dobe čínskych sviatkov. Kým v minulom roku bolo stiahnutých viac ako 54 % kapacity, tento rok sa jedná len o cca 8 % celosvetovo.

Čínska vláda motivuje pracovníkov aby zostali a pracovali aj cez sviatky a necestovali za rodinou. Je to aj jedno z opatrení v boji s covid-19. Nižšie je tabuľka o dostupnej kapacite voľných ťahačov / vodičov v jednotlivých prístavoch: Podľa dostupných informácií došlo za január k nárastu objemu preložených objemov v ôsmich najväčších čínskych prístavoch v porovnaní s rokom 2020 o 21 %.

Aj keď ceny námornej dopravy pomaly klesajú, viď. SFCI index, ešte nejakú dobu nemožno očakávať  dramatické zníženie. Lodiari zverejňujú svoje výsledky, ktoré prekonali očakávania.

Napríklad dánska skupina Maersk vykázala EBITDA (hrubý prevádzkový zisk) za Q4 roku 2020 neuveriteľných 8.26 miliardy USD, čo predstavuje o 15,5 % viac v porovnaní s rokom 2019, a to hlavne vďaka nárastu dopytu po doprave, lacnejšej rope a možného navýšenia cenových podmienok a celkovej vyťaženosti kapacít. Ide o vôbec najlepší historický kvartálny výsledok za námornú, logistickú a prístavnú divíziu. Výsledok za Q1 2021 bude údajne ešte o niečo lepší.

Nemecký lodiar Hapag Lloyd očakáva za Q1 2021 cca 1,8 miliardy USD, čo je 3x lepší výsledok v porovnaní s výsledkom Q1 roku 2020, kedy dosiahol 517 miliónov USD.

Aj napriek takto dobrým výsledkom majú lodiari stále obavy o budúci vývoj v nadväznosti na stále trvajúcu pandémiu COVID-19 a jej vplyve na celé dodávateľské reťazce.

Kvôli stále trvajúcim obmedzeniam, kedy chýbajú ľudské kapacity v medzinárodných prístavoch dochádza k obrovským zápcham a lode sú aj niekoľko dní zaparkované na kotve než sú vpustené do prístavu. Asi najhoršiu situáciu po Indii a Singapure hlási americký prístav Long Beach / Los Angeles v Kalifornii.

Tento prístav avizuje cez 1000 zamestnancov pozitívne testovaných na covid-19, a z toho dôvodu dochádza k situácii, kedy na kotvách stojí až 41 kontajnerových lodí zodpovedajúcich 336 500 TEU, čakajúcich na zloženie a naloženie. Ďalších 27 lodí s kapacitou 579 100 TEU je už zaparkovaných pri brehu, kde prebieha nakládka a vykládka. Čakacia doba sa tak predlžuje na viac ako týždeň.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok