logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • S rastúcimi nákladmi na zabezpečenie a prevádzku cestnej nákladnej flotily rastie potreba...
  • Nevyspytateľné počasie a geopolitická situácia sťažujú predikciu prepravných časov. Ani...
  • Dunajská Streda sa stáva jedným z najvýznamnejších logistických uzlov strednej Európy. Nová...
  • Bratislavské letisko zaznamenáva najlepšie hospodárske výsledky za 16 rokov. Letisková...

Aleksander Raczynski: Skracovanie dodávateľských reťazcov zatiaľ nie je na programe dňa

24. februára 2021
Spravodajstvo 0
2271
Aleksander Raczynski: Skracovanie dodávateľských reťazcov zatiaľ nie je na programe dňa

Aleksander Raczynski: Skracovanie dodávateľských reťazcov zatiaľ nie je na programe dňa

„Objemy zásielok rastú a celý svet dnes čelí nedostatku kontajnerov na prepravu tovaru. Vyťažená je námorná doprava, ale i železnice a v nasledujúcich mesiacoch rozhodne neočakávame zásadný pokles a uvoľnenie kapacít, skôr naopak.  Skracovanie dodávateľských reťazcov zatiaľ nie je na programe dňa,“ hovorí v rozhovore Aleksander Raczysnki, generálny riaditeľ spoločnosti Gefco Česká republika, Slovensko a Maďarsko. 

Čo si myslíte o aktuálnej ekonomickej situácii a vývoji na trhu?

Kovidová situácia má bezpochyby vplyv na všetky odvetvia. Hoci pár vybraných služieb rastie, všetci vieme, že ekonomika sa spomaľuje a množstvo produktov sa všeobecne zmenšuje. Tomu sa nemôžeme vyhnúť. Celkove pociťujeme pokles objemu logistických tokov zapríčinených zníženým dopytom v automobilovom priemysle. Nedá sa to však paušalizovať. Napríklad toky z Ázie sú stále veľmi vyťažené, my máme dokonca nové požiadavky.

Kto najviac profituje v súčasnosti?

Ázijské krajiny v súčasnej situácii paradoxne profitujú. Objemy zásielok rastú a celý svet dnes čelí nedostatku kontajnerov na prepravu tovaru. Vyťažená je námorná doprava, ale i železnice a v nasledujúcich mesiacoch rozhodne neočakávame zásadný pokles a uvoľnenie kapacít, skôr naopak.  Skracovanie dodávateľských reťazcov zatiaľ nie je na programe dňa. Čo nás ale COVID-19 naučil, je maximálna flexibilita. Musíme skrátka reagovať. Reagovať rýchlo na neočakávané situácie a byť pripravení. Niekoľko rokov sme tu mali veľmi stabilnú ekonomiku, a to sa v súčasnosti zmenilo.

Do akej miery ovplyvňuje druhá vlna pandémie koronavírusu vaše plány?

Samozrejme, správanie zákazníkov sa výrazne mení a my sme tomu veľmi rýchlo prispôsobili naše služby. Ľudia dnes nekupujú cez internet len jedlo, ale už i autá, na ktoré sa špecializujeme. Dnes ich vieme doručiť koncovému klientovi až pred dom a bezkontaktne ich predať. V krajinách západnej Európy je to už pomerne zabehnutá služba, u nás sme s tým začali v minulom roku a dopyt postupne rastie. Našimi klientmi sú díleri aut, lízingové spoločnosti, ale aj carsharingové spoločnosti, ktorým zabezpečujeme čistenie interiéru a ozonizáciu.

Služby pre trh ojazdených aut sú perspektívne. V tomto ohľade sme trochu predbehli dobu. Ľuďom ponúkame možnosť zakúpiť si ojazdené vozidlo, ktoré má ale jasnú históriu, nie je staršie ako 5 rokov a je nami skontrolované. Určite je výrazná časť klientov, ktorá preferuje objednávanie vozidiel cez internet a jeho následné doručenie až pred vlastný dom. Niektorí odmietajú štandardné osvedčené postupy v autorizovanej predajni. V tomto období teda výrazne pomôže digitalizácia.

Menia sa aj samotné prevádzkové režimy. V tomto smere sme trošku predbehli dobu a začali kampaň s nákupom ojazdených vozidiel. Chceme ľudí motivovať, aby viac kupovali síce ojazdené, ale stále dobré vozidlá. Do našich vybraných skladových priestorov  po novom inštalujeme kvalitné 360° kamery. Vďaka ním si môže klient svoje budúce auto do detailu prehliadnuť a rozhodnúť sa, či by mu vyhovovalo. Podľa mňa to však neznamená, že tento trendy spôsob raz nahradí tradičnú cestu výberu auta. Väčšina zákazníkov chce stále vozidlo pred kúpou vidieť, siahnuť si na neho.

Máte aj ďalšie plány, ciele?

Pracujeme ale aj na ďalších inovatívnych možnostiach. S niektorými spoločnosťami sa snažíme pracovať viac online aj z iných hľadísk. Stále viac spolupracujeme s farmaceutickými firmami. Nie sme síce zapojení v logistike vakcín, všeobecne je ale nárast v tejto oblasti skutočne výrazný.

Ako vnímate dôležitosť automatizácie a digitalizácie v súčasnosti?

Digitalizácia je nesporne veľkou témou. V logistike hovoríme o rôznych druhoch platforiem využívajúcich sofistikované algoritmy na prepojenie ponuky s dopytom. Stále pracujeme na tom, aby sme pre klientov zabezpečili dostupné prepravné kapacity, ktoré by boli maximálne efektívne. Pre opakujúce sa administratívne procesy využívame robotickú automatizáciu, interne vyvíjame napríklad i aplikácie pre pohyb kamiónu v areáli nakládky či vykládky.  Musíme si ale uvedomiť, že fyzický pohyb nevymeníme. Tovar nie je hologram. Vždy ho budeme musieť naložiť a fyzicky niekam prepraviť. Je za tým mnoho práce. V budúcnosti sa však môže líšiť spôsob, akým sa doprava objednáva a spravuje.

Čo si myslíte o inováciách?

Inovácie sú motorom rozvoja a Skupina Gefco sa na ne zameriava dlhodobo. Inováciu, ktorú by sme radi predstavili slovenskému i českému trhu, je napríklad aplikácia Moveecar na už spomenuté doručovanie online objednaných vozidiel. Žiaľ, jej spustenie sme museli z dôvodov aktuálnej situácie už dvakrát odložiť. Verím ale, že ju i médiám budeme mať možnosť ukázať v priebehu tohto roka.

Ako vidíte ďalší vývoj vašej spoločnosti aj slovenskej ekonomiky v tomto roku?

Niektoré segmenty v súčasnosti zažívajú postupné ochladenie dopytu. To sa nakoniec dá v dnešnej situácii čakať. Som však optimista. Postupne si zvykneme na nový normál a ekonomika sa zasa zrýchli. Či to bude tento alebo budúci rok teraz asi nikto nedokáže odhadnúť. Na nás odborníkov v logistike leží zodpovednosť za to, aby prepravovaný náklad bol vždy doručený v správnom čase na správne miesto. Budeme musieť byť ešte viac flexibilní a budeme musieť ešte viac agilne reagovať  na zmeny na trhu.

Aký význam má logistika práve v súčasnosti?

Bez kvalitných dodávateľských reťazcov sa dnes nezaobídeme. A nehovorím len o importných tokoch. Máme tak isto slovenské značky, ktoré majú zvuk v zahraničí. Nemyslím len producentov z oblasti automotive, ale máme aj klienta, ktorý vyrába želatínu pre potravinársky a farmaceutický priemysel. Väčšina produkcie je určená pre zahraničné trhy, a to sa vraciame k tomu, čo som už povedal. Tie produkty sú reálne a či už budeme s digitalizáciou, automatizáciou akokoľvek ďaleko, bude vždy efektívnejšie ten konkrétny produkt prepraviť, než ho vyrábať na každom trhu separátne.

Čo je aktuálne najtrendovejšie?

Full-servisové služby. Klient nechce od nás už len zabezpečiť prepravu z bodu A do bodu B. Objednáva si u nás dizajn svojich tokov, často vrátane colných i daňových služieb. Všetko rieši s jednou dedikovanou osobou a usporený čas môže venovať svojmu biznisu.

Ako vnímate knihu logistických zoznamov a kontaktov SLBOOK?

Nemám konkrétnu spätnú väzbu od našich klientov, ale som vďačný za každý kvalitný materiál, ktorý uľahčuje klientom zorientovať sa na trhu poskytovateľov logistických služieb.

 

Autor: Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky SK

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok