logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

Online nakupovanie rastie, ľudia sa pri ňom však necítia bezpečne

11. marca 2021
Spravodajstvo 0
1104
Online nakupovanie rastie, ľudia sa pri ňom však necítia bezpečne

Online nakupovanie rastie, ľudia sa pri ňom však necítia bezpečne

Pri nakupovaní cez internet sa cíti veľmi bezpečne iba 29 % spotrebiteľov. Až 61 % ľudí pritom využíva online obchody častejšie ako pred pandémiou. Vyplýva to z celosvetového prieskumu spoločnosti ESET, ktorá je globálnym lídrom v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Súkromných aj firemných zákazníkov sa pýtala na využívanie finančných technológií (FinTech), ich zabezpečenie v čase pandémie a spotrebiteľské návyky.

Zistenia globálneho prieskumu jednoznačne ukazujú, že veľká časť populácie uprednostňuje počas pandémie nákup cez internet. Kamenné obchody vymenili za internetové stránky najmä zákazníci vo veku od 25 do 34 rokov. Nákupy online vybavuje častejšie ako predtým až 70 % ľudí z tejto vekovej kategórie. Tento trend bude pravdepodobne pokračovať aj po pandémii.

„Z tohto hľadiska je znepokojujúce, že sa iba menej ako tretina zákazníkov cíti veľmi bezpečne pri online nakupovaní. Bez zvýšenia povedomia o ochranných opatreniach budú ľudia vystavovať svoje platobné údaje riziku,“ varuje Ignacio Sbampato, obchodný riaditeľ spoločnosti ESET.  

Údaje z prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo 10-tisíc respondentov zo Spojeného kráľovstva, Spojených štátov, Austrálie, Japonska a Brazílie, však naznačujú aj pozitívny trend. Viac ako dve tretiny spotrebiteľov si myslia, že by dokázali rozoznať takzvaný phishingový e-mail. Podvodníci sa ním často falošne vydávajú za obchody, ktoré zákazníci pravidelne využívajú.

Prieskum spoločnosti ESET sa zameral aj na používanie finančných aplikácií. Viac ako predajcom dôverujú používatelia službám internetového bankovníctva. Svoje financie si spravuje online až 83% opýtaných, z toho 24 % výhradne prostredníctvom mobilných aplikácií. Veľmi bezpečne sa pritom cíti 39 % zákazníkov.

Mnohí zákazníci používajú viac ako jednu finančnú aplikáciu. Okrem mobilného bankovníctva do tejto kategórie patria napríklad služby online poisťovníctva, crowdfundingové platformy či burzové aplikácie. Spoločným menovateľom týchto technológií sú finančné transakcie. Jednu až tri aplikácie používa 40 % opýtaných. Všetky zariadenia si však bezpečnostným softvérom chráni iba polovica z nich.

Minimálne štyri aplikácie z kategórie FinTech používa viac ako pätina respondentov. Výsledky prieskumu nasvedčujú tomu, že ľudia, ktorí si osvojili množstvo technológií, si dávajú aj väčší pozor. Svoje zariadenia si bezpečnostným softvérom chráni až 63 % používateľov štyroch a viac aplikácií.

„Náš globálny prieskum o používaní finančných technológií nám pomôže zistiť postoje ľudí voči novovznikajúcim aj zaužívaným technológiám. Vieme tak lepšie prispôsobiť našu ponuku pre domácnosti aj firmy. Chceme sa ubezpečiť, že zákazníci sú vždy chránení podľa tých najvyšších kritérií,“ vysvetľuje dôležitosť prieskumu Ignacio Sbampato, obchodný riaditeľ spoločnosti ESET.

Najlepšia možná ochrana technológií, s ktorými zdieľame tie najcitlivejšie finančné dáta, je dôležitá v procese zotavovania sa z následkov pandémie COVID-19. Finančné technológie zohrajú kľúčovú úlohu v osobnom, spoločenskom aj ekonomickom ozdravovaní. Viac ako kedykoľvek predtým je preto dôležité, aby boli aj adekvátne chránené.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.