logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

Maloobchodné tržby vo februári poklesli o výrazných – 14,7 %

8. apríla 2021
Spravodajstvo 0
946
Maloobchodné tržby vo februári poklesli o výrazných – 14,7 %

Maloobchodné tržby vo februári poklesli o výrazných – 14,7 %

Maloobchodné tržby na Slovensku zaznamenali vo februári 2021 výrazný medziročný pokles o – 14,7 %. Pokles tržieb oproti februáru 2020 zaznamenali všetky oblasti maloobchodu. Hypermarketom a supermarketom, ktoré tvoria z celkových tržieb vyše 40 %, poklesli tržby o – 13,2 %.

Aj vo februári totiž nemohli svojim zákazníkom ponúkať naplno iný tovar ako potraviny a drogériu. Jednoznačne najvýraznejší pokles tržieb sa ale vo februári týkal maloobchodu so zariadeniami pre IKT v špecializovaných predajniach, maloobchodu s tovarom pre kultúru a rekreáciu v špecializovaných predajniach a na trhoch a stánkoch. Vo všetkých troch segmentoch bol zaznamenaný medziročný prepad tržieb o vyše tridsať percent.

„Ostatné oblasti maloobchodu sa vo februári museli popasovať s medziročným poklesom tržieb o – 26 až – 16 %.  Pričom podľa podrobnejších údajov Štatistického úradu SR napríklad maloobchodné predajne zamerané na oblečenie a obuv zaznamenali pokles tržieb o cca osemdesiat percent. Nárast tržieb evidoval maloobchod mimo predajní, stánkov a trhov, ktorého súčasťou sú aj eshopy, a to o vyše desatinu,“ hovorí Eva Sadovská, analytička WOOD & Company

Dôvodom sú bezpečnostné opatrenia, kvôli ktorým boli aj vo februári, a naďalej aj sú, kamenné prevádzky obchodov zatvorené. Oproti vlaňajšku si síce mnohé kvôli pandémii zatvorené kamenné prevádzky (mimo potravín a drogérie) vytvorili alebo vylepšili svoje online predajné kanály, no ani tie im ich obvyklý predaj alebo tržby nedokážu vygenerovať. Zjednodušene povedané, cez online kanál nedokážu predať alebo utŕžiť toľko, ako keď majú otvorenú kamennú prevádzku. Mnohí zákazníci zároveň nákupy posúvajú na neskôr, očakávajúc, kedy budú fyzické obchody opäť otvorené.

Pre veľkú skupinu spotrebiteľov je podľa odborníčky aj naďalej kľúčovým kontakt s predajcom, tovar chcú pred nákupom vidieť, ohmatať či vyskúšať, možnosť mať zakúpený tovar ihneď k dispozícii či faktor nakupovania ako formy relaxu. Navyše mnohí nenakupujú cez online kanál aj kvôli tomu, že malé položky (položky s nízkymi cenami) sa im neoplatia kvôli poštovnému alebo poplatkom za doručenie. Pochopiteľne online nakupovanie má svoje dôležité miesto v schéme nakupovania. Ale ako sa ukazuje, z dlhodobého hľadiska je  ideálne v kombinácii s klasickým nakupovaním vo fyzických prevádzkach.

„Na nakupovanie a míňanie vplýva aj aktuálna situácia na trhu práce, avšak tento vplyv považujeme aktuálne za menej významný. Ak zákazníci momentálne nenakupujú, tak je to skôr preto, že nemajú kde a nie ani tak preto, že nemajú za čo. Efekt zatvorených obchodov negatívne ovplyvní tržby maloobchodu aj za marec a apríl 2021. Aktuálne je v rámci maloobchodu určitým svetielkom na konci tunela potenciálny prechod Slovenska ako krajiny z čiernej fázy do bordovej. Podľa aktuálne platného semaforu by to mohlo viesť k znovuotvoreniu kamenných prevádzok,“ dodáva Eva Sadovská.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok