logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Priestory nevyužíva len pre potreby slovenskej filiálky. Z distribučného centra v parku P3 Senec...
  • Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo....
  • Povedomie o benefitoch štandardizovanej elektronickej výmeny dát (EDI) medzi odberateľom...
  • Ďalšie vylepšovanie vysoko kvalitných logistických činností na oboch amerických kontinentoch, v...

Na kafe s… Richardom Urvayom, riaditeľom Colliers

13. apríla 2021
Spravodajstvo 0
1420
Na kafe s… Richardom Urvayom, riaditeľom Colliers

Na kafe s… Richardom Urvayom, riaditeľom Colliers

Pandémia koronavírusu výrazne oslabila slovenskú ekonomiku a zasiahla celé hospodárstvo. Mnohé výrobné a logistické firmy ledva zvládli minuloročnú jarnú prvú vlnu a už čelili na jeseň druhej vlne pandémie. Dnes už hovoríme dokonca o tretej vlne. Ako je na tom v týchto ťažkých časoch spoločnosť Colliers a ako vníma aj logistiku v dnešnej dobe, tak aj o tom sme sa rozprávali pri káve s Richardom Urvayom, riaditeľom Colliers.

Ako vnímate aktuálnu ekonomickú situáciu a vývoj na trhu?

Koronakríza spomalila trh s komerčnými nehnuteľnosťami. Následky prebiehajúcej pandemickej situácie budú viditeľné minimálne aj v druhej polovici 2021. Čo bude nasledovať ďalej, bude vo veľkej miere závisieť od úspešnosti postupu v očkovaní. Dobrou správou je, že sa začínajú oživovať aktivity na viacerých transakciách.

Do akej miery vás zasiahla celkovo pandémia koronavírusu?

Pandémia sa dotkla bežného fungovania našej spoločnosti len minimálne, keďže veľmi efektívne vieme pracovať online. Do kancelárií sme sa nakrátko vrátili po prvej vlne, ale s príchodom druhej sme boli nútení prejsť na home office. Problematickejšia bola situácia s obhliadkami nehnuteľností. Aj tu sme zareagovali veľmi promptne a pre kľúčové projekty sme zabezpečili virtuálne prehliadky.

Aj v prípade vašej spoločnosti pomohla už realizovaná automatizácia a modernizácia prekonať krízové obdobie?

Na takúto situáciu sme boli pripravení od prvého dňa. Na prácu mimo kanceláriu sme prešli doslova zo dňa na deň. Do dnešného dňa sme nezaznamenali jediný problém. Veľká vďaka patrí nášmu vysoko efektívnemu IT oddeleniu a online nástrojom, ktoré nám uľahčujú prácu.

Spomenuli by ste aspoň jednu inováciu, ktorá vašej firme pomáha, resp. pomôže k rýchlejšiemu rastu?

Prostredníctvom nášho programu zameraného na technológie, ktorý pre nás na globálnej úrovni zabezpečuje spoločnosť Tech Stars, zavádzame rôzne technológie, ktoré sa dotýkajú sektoru nehnuteľností.

Za všetky by som spomenul bezplatnú aplikáciu Workplace Expert, v ktorej je zahrnuté dlhodobé know-how našich expertov na oblasť workplace solutions, ako aj aktuálne trendy, ktoré do navrhovania kancelárií priniesla koronakríza. Stačí pár klikov, aby užívateľ získal prehľad o možnom novom usporiadaní moderného pracovného prostredia, ako aj o potrebnej veľkosti svojej kancelárie.

Vnímame aj značný pokrok prop-tech nástrojov, najmä v oblasti property managementu, ktoré zjednodušujú spoluprácu správcov budov s nájomcami a pomáhajú docieliť obojstrannú spokojnosť.

Aj podľa vás je automatizácia, digitalizácia a robotizácia logistických a výrobných procesov dôležitá v čase koronakrízy?

Pandemická situácia priniesla stav, na ktorý svet nebol pripravený a jedným z jeho zrejmých dôsledkov bolo urýchlenie digitalizácie, optimalizácia procesov, kontinuálne inovovanie a nastavovanie nových prevádzkových, ako aj obchodných modelov. Tento trend bude pokračovať aj naďalej.

Ako vidíte ďalší vývoj vašej spoločnosti aj slovenskej ekonomiky v nasledujúcom období?

Po krátkodobom prepade začne ekonomika stúpať. Predpokladáme, že oživenie ekonomiky sa bude diať v tvare písmena V. Vzhľadom na to, že sme otvorená ekonomika, výsledok oživenia závisí od viacerých faktorov. Jedným z nich je, nepochybne, aj stabilná politická situácia.

Čo považujete za najtrendovejšie v súčasnosti?

Zameriavame sa najmä na poradenstvo nad rámec bežnej sprostredkovateľskej činnosti. Snažíme sa ponúknuť viac v každom sektore, či už ide o workplace solution v kancelárskych priestoroch, alebo o riešenia pre retail na rozhraní maloobchodu a logistiky, alebo o pomoc s výberom vhodného pozemku v industriale. Dnes sú viac ako inokedy dôležité správne rozhodnutia v správnom čase. Potvrdzuje sa, že skúsení konzultanti v tomto smere môžu nájomcom i vlastníkom budov ponúknuť svoje dlhoročné know-how adaptované na dnešnú zmenenú realitu.

Aký má význam logistika práve v dnešnej COVID dobe?

Logistika naberá na význame. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že región strednej a východnej Európy má aj napriek koronakríze z hľadiska objemu investícií do priemyselných a logistických priestorov za sebou rekordný rok. Konzumenti požadujú variabilitu spôsobov ako sa dostať k finálnemu produktu. Retail sa spája s logistikou, a to vytvára tlak na dodanie tovaru.

Slovensko má vďaka svojej centrálnej polohe a dobrej ponuke nehnuteľností veľký potenciál z hľadiska prilákania zahraničných investícií. Avšak, nehnuteľnosti sú len jednou z nákladových položiek v reťazci. Tých najväčších hráčov v e-commerce sektore sa nám nedarí prilákať. Tu vidíme stále veľké rezervy, s ktorých odstránením musí pomôcť aj štát, a to napríklad vo vysokom daňovom a odvodovom zaťažení.

Čo je aktuálne najväčšou brzdou pre rozvoj a rast developmentu?

Odpoveď je čiastočne aj v predošlej odpovedi. Na jednej strane je to nedostatok vhodných, dostupných pozemkov, ako aj celkový balík, ktorý Slovensko ako krajina ponúka. Poľsko a Česká republika sú v prilákaní investorov ďalej, keďže dokážu ponúknuť lepší komplexný balík.

Aké sú vaše očakávania v súvislosti s pripravovaným stavebným zákonom?

Očakávame zjednodušenie a skrátenie procesov, ktoré aktuálne považujeme za veľký problém. Pre zdĺhavé stavebné konania, ktoré v niektorých prípadoch dokonca blokujú neoprávnené požiadavky aktivistov, nemajú investori istotu, že sa projekt podarí ukončiť v predpokladanom čase. Následne viazne celý reťazec. V novele stavebného zákona vidíme šancu, ako sa odlíšiť, napríklad od Českej republiky, kde sú stavebné lehoty podobné ako u nás.

Autor: Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky SK

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Sklady s voľnou kapacitou pri Prahe, v Brne, v Pohořeliciach a na Ostravsku

Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko aktuálne ponúka voľné skladové kapacity vo svojich skladoch v Mošnove na Ostravsku, v Pohořeliciach pri Brne, v Brne a v Úžiciach pri Prahe. Vo všetkých svojich multi-user skladoch naprieč republikou firma novo ponúka službu co-packing, po ktorej je vysoký dopyt. Firma ponúka aj prepravy a colné služby. Dodajme, že spoločnosť PST […]

Skupina ARETE hľadá nájomcov pre rozšírenie priemyselného parku v Dunajskej Strede

Investičná a realitná skupina ARETE rozšíri plochu strategicky umiestneného priemyselného parku v Dunajskej Strede takmer o polovicu. Rozšírenie o približne 13 000 m2 je vo fáze pred realizáciou a ponúkne moderné priestory s cross-dock riešením vhodné na skladovanie, logistiku alebo ľahkú výrobu. ARETE predpokladá environmentálnu certifikáciu BREEAM ako aj ponuku flexibilných obchodných podmienok pre nájomcov. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok