logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Hellmann kupuje PKZ Group a zakladá národnú pobočku na Slovensku Nadnárodná skupina akvizíciou...
  • Najväčšou výzvou logistiky poslednej míle je efektivita Za posledných 10 rokov sa toho zmenilo...
  • Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov Sú...
  • Generálny dodávateľ a špecialista na návrh riešenia sú dve strany jednej mince Švajčiarska...

Mnohí Slováci sa už do kamenných obchodov nevrátia, zvykli si na online nákupy

26. apríla 2021
Spravodajstvo 0
703
Mnohí Slováci sa už do kamenných obchodov nevrátia, zvykli si na online nákupy

Mnohí Slováci sa už do kamenných obchodov nevrátia, zvykli si na online nákupy

Pandémia koronavírusu značne ovplyvnila aj nakupovanie Slovákov a ich zvyklosti, pričom sa segment spotrebiteľských úverov presunul do online prostredia. Tu ľudia vo zvýšenej miere kupujú tovar na splátky v e-shopoch, naučili sa onoho viac využívať kreditné karty pri nákupoch na internete a taktiež vzrástol počet užívateľov mobilných aplikácií. Očakáva sa, že mnohí Slováci, ktorí v uplynulých mesiacoch využívali nakupovanie vo virtuálnom svete, sa už do kamenných prevádzok nevrátia. Celkovo budú ľudia pri zadlžovaní sa v najbližšom období o niečo opatrnejší. Vyplýva to z analýz spoločnosti Home Credit.

Spotrebiteľské správanie sa väčšiny Slovákov sa za uplynulý rok nútene zmenilo vplyvom širokých obmedzení spôsobených koronavírusom a taktiež pre zhoršenú ekonomickú situáciu mnohých domácností. Zatvorené kamenné prevádzky väčšiny obchodov ľudí prinútili nakupovať len vo virtuálnom prostredí. Ak si chcel niekto kúpiť na splátky televízor, práčku či novú sedačku, musel to všetko vyriešiť cez internet. Vo väčšej miere sa Slováci naučili využívať kreditné karty pri online nákupoch a takisto vzrástol počet užívateľov mobilných aplikácií, ktoré uľahčujú nakupovanie na webe.

„Očakávame, že väčšina zákazníkov, ktorí si úspešne vyskúšali online prostredie na poli spotrebiteľských úverov, pri tom už zostane. Menšia časť sa, samozrejme, vráti ku klasickému splátkovému predaju v kamenných predajniach,“ konštatuje  riaditeľ Divízie Produkty a Marketing spoločnosti Home Credit Milan Cáder.

Spotreba domácností porastie len postupne

S ústupom pandémie odborníci počítajú s postupným oživovaním ekonomiky. „Predpokladáme, že spotreba domácností bude stúpať, ale neočakávame skokový návrat v krátkodobom horizonte k predcovidovej situácii. Množstvo ľudí bude míňať svoje úspory a budú opatrnejší pri zadlžovaní sa. Očakávame taktiež nárast záujmu o konsolidácie úverov, keďže ľudia budú hľadať možnosti, ako ušetriť na mesačnej splátke, a práve konsolidácia je jedným z možných nástrojov, ako to dosiahnuť,“ dopĺňa Milan Cáder.

Menej úverov, viac nákupov online

Zatvorené kamenné prevádzky a znížené príjmy veľkého množstva ľudí viedli logicky aj k zníženému dopytu po spotrebiteľských úveroch. Spoločnosť Home Credit za vlaňajšok na Slovensku vykázala približne 10-percentný pokles záujmu o spotrebiteľské úvery v porovnaní s rokom 2019. Väčší prepad bol najmä pri úveroch, ktoré priamo súvisia s lockdownom, teda pri nákupoch na splátky v kamenných predajniach a taktiež v prípade pôžičiek na automobily. Naopak, medziročne nastal 20-percentný nárast nákupov na splátky v e-shopoch.

Vlani nastal veľký obrat aj pri vydávaní kreditných kariet. Zatiaľ, čo v roku 2019 bolo schválených klientom Home Creditu 6 krát viac kreditných kariet v kamenných predajniach ako v e-shopoch,  v roku 2020 tvorili kreditky vydané v kamenných prevádzkach obchodov už  len 1,5-násobok v porovnaní s e-shopmi.

Dominovala biela technika

V roku 2020 bol produktom číslo jeden kúpeným cez kreditnú kartu iPhone 11. Z údajov spoločnosti Home Credit  ďalej vyplýva, že až štvrtina zo všetkých takýchto nákupov pripadla na čiernu techniku (mobily, televízory, notebooky, tlačiarne a pod.), 19 percent tvorili domáce doplnky (koberce, závesy, dekorácie a pod.), rovnako 19 percent biela technika (chladničky, práčky sušičky, mikrovlnky a pod.) a 14 percent nábytok (sedačky, skrine, postele, stoly a pod.)

Odklad splátok

Ďalším fenoménom, ktorý priniesla pandémia, je odklad splátok úverov. Celkovo si klienti spoločnosti Home Credit odložili vlani na Slovensku splácanie približne 5 tisíc úverov. O odklad sa častejšie žiada v prípade väčších úverov, kde sú splátky vyššie.

„Počet žiadostí o odklad, resp. o individuálny splátkový kalendár, postupne klesá. Mesačne je to momentálne približne 200 prípadov. Očakávame, že žiadosti o odklady splátok ešte nejaký čas potrvajú, presné čísla je však vzhľadom k neistej situácii okolo pandémie ťažké odhadnúť,“ uvádza riaditeľ Divízie Risk a Collection spoločnosti Home Credit Martin Popík.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov

Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov Sú malé, obratné a inteligentné – autonómne mobilné roboty, nazývané aj podbehové AGV pre horizontálnu prepravu, už dnes dokážu plniť aj náročné úlohy. Nie je potrebné tvoriť zložitú automatizovanú infraštruktúru, dajú sa efektívne integrovať do existujúcich prostredí a systémov. Roboty série […]

Generálny dodávateľ a špecialista na návrh riešenia sú dve strany jednej mince

Generálny dodávateľ a špecialista na návrh riešenia sú dve strany jednej mince Švajčiarska rodinná spoločnosť, ktorá je úspešná na trhu už viac ako 65 rokov, sa špecializuje na celkové intralogistické riešenia a je jedným zo svetových lídrov na trhu riešení materiálových tokov. Z hľadiska riešení predstavuje Ferag kombináciu svojho „Skyfall“ a inteligentného napojenia na dopravnú […]

Hľadáte optimalizáciu dodávateľského reťazca vašej spoločnosti?

Hľadáte optimalizáciu dodávateľského reťazca vašej spoločnosti? Zvážite výhody paletového poolingu v oblasti rýchloobrátkového spotrebného tovaru (FMCG) v Českej republike, na Slovensku či v Maďarsku. „Paletový pooling stojí na štyroch základných pilieroch, prvým je znižovanie nákladov na obalové materiály, v tomto prípade palety. Druhým pilierom je ušetrený čas, ktorý by musel byť venovaný správe vlastných paliet. […]
TBA Plastové obaly

TBA Plastové obaly prichádza na trh s vlastným radom skladacích euro prepraviek

TBA Plastové obaly prichádza na trh s vlastným radom skladacích euro prepraviek V tomto roku bol zahájený program výroby novej generácie skladacích euro prepraviek, pri ktorých vývoji boli brané do úvahy iba najnovšie trendy. Skladacie euro boxy od spoločnosti TBA Plastové obaly nájdu využitie vo všetkých odvetviach. Ich jasnou prednosťou je úspora miesta, stabilné stohovanie […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required