logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Ekonomické a ekologické balenie podľa spoločnosti Raja

6. mája 2021
Spravodajstvo 0
1172
Ekonomické a ekologické balenie podľa spoločnosti Raja

Ekonomické a ekologické balenie podľa spoločnosti Raja

V logistike sa všetko podriaďuje efektivite – na tej všetko stojí a padá. Kľúčovým faktorom je oblasť e-commerce, pre ktorú je typický rýchly pohyb tovaru. E-commerce je jednou z oblastí ekonomiky, ktorá sa napriek súčasnej pandémii rapídne rozvíja a rastie. Väčšina slovenských e-shopov zaznamenala v roku 2020 veľký nárast tržieb, ktorému sa museli rýchlo prispôsobiť. Najúčinnejšou reakciou na zvyšujúci sa dopyt je zefektívnenie logistiky a skladovania tovaru. Internetové obchody čoraz viac zvažujú dopady na životné prostredie. Prinášame vám 4 tipy, prostredníctvom ktorých môžete na svojom e-shope zefektívniť procesy balenia.

Baľte s rozumom

Balenie je neoddeliteľnou súčasťou e-commerce, slúži k ochrane a umožňuje bezpečnú dopravu a dodanie všetkých produktov do cieľa. Efektívne balenie môže prispieť k zníženiu nákladov na skladovanie a dopravu tovaru.

„Štúdie ukázali, že mnoho balíkov obsahuje až 40 % prázdneho priestoru v škatuliach. Kvôli nesprávnej veľkosti krabíc je zároveň dodávateľ nútený využiť viac výplňového materiálu a tiež fixácie, aby sa tovar počas prepravy neznehodnotil. Obaly na mieru tak môžu ušetriť náklady nielen na nadbytočné množstvo použitej výplne, šetria tiež miesto v sklade, životné prostredie a znižujú cenu poštovného,“ hovorí Gabriela Fabianová, country manažérka pre CZ a SK spoločnosti Rajapack.

Ak posielate tovar rôznych veľkostí, zvoľte krabice s nastaviteľnou výškou. Tie jednoducho prispôsobíte objemu tovaru. Pri voľbe vhodného obalu hrajú úlohu aj jeho vlastnosti. Či už je to materiál, krehkosť, hmotnosť, ale aj skladovacie a prepravné podmienky.

Netreba zabudnúť, že je dobré zvoliť také obaly, ktoré umožnia spätné zaslanie v prípade reklamácie či výmeny tovaru. Vhodné sú škatule s dvojitým lepiacim prúžkom a perforačnou niťou. Ďalšou možnosťou sú pevné plastové obálky s dvojitým samolepiacim pruhom.

Zaujmite obalom

Keďže je vizuál ochranných obalov to prvé, s čím zákazník príde do kontaktu, cieľom e-shopov by malo byť oslovenie klientov už len samotným dizajnom. V týchto obaloch objavíte praktickosť v spojení s reprezentatívnou funkciou. Firmy by preto mali upriamiť svoju pozornosť na kvalitný obal, ktorým zaručia spokojnosť svojich klientov, a zároveň sa odlíšia od konkurencie.

„Sme nové kníhkupectvo a momentálne sa prioritne orientujeme na všetky náležitosti spojené s našim štartom,“ upresňuje v úvode pani Sabina Strelcová z kníhkupectva Najlepší priateľ. „COVID spôsobil, že ľudia začali viac využívať možnosť nákupu cez internetové obchody,“ poznamenala.

„Práve preto chceme používať produkty, akými sú obaly na knihy či lepiace pásky, ktoré by umožnili bezpečnú distribúciu nášho tovaru,“ dodáva pani Strelcová. „Rozhodli sme sa, že investujeme do kvality a zakúpili sme osobitné baliace produkty, nakoľko si myslím, že balenie kníh do špeciálnych obalov je jednoduchšie a efektívnejšie ako do obyčajných krabíc,“ uvádza Sabina Strelcová z kníhkupectva Najlepší priateľ, ktorá spolupracuje so spoločnosťou RAJA. „Špeciálne obaly mi určite pomôžu zrýchliť zasielanie objednávok,“ dodáva pani Strelcová.

 Zvýšte efektivitu skladovania s využitím nových technológií

E-shopy zvyčajne garantujú krátku lehotu dodania tovaru. Preto sa oblasť logistiky zameriava na procesy automatizácií či systému evidencie tovaru. Tieto, ako aj balíkové procesy následne sprostredkujú rýchlu prípravu na odoslanie tovaru.

„Firmám sa vyplácajú investície do obalových strojov, ktoré umožňujú výrobu obalov na mieru. Znižujú tak spotrebu obalového materiálu, kompaktné stroje na výrobu výplne potom uľahčujú a urýchľujú proces balenia bez plytvania použitým materiálom,“ hovorí Fabiánová. Proces skladovania môže byť jednoduchší aj vďaka tepelným a termotransférovým ​​tlačiarňam. Tie zabezpečujú ľahkú a rýchlu výrobu štítkov, etikiet a čiarových kódov s rôzne dlhou životnosťou. 

Myslite nielen ekonomicky, ale aj ekologicky!

Naozaj je nutné používať také kvantum obalových materiálov? Ekológia je prioritou pre firmy, ale aj pre koncových spotrebiteľov. Dajte svojim zákazníkom najavo, že ste šetrní k prírode a ukážte im to aj obalom. „Na základe našich skúseností sme zaviedli tzv. Systém piatich zásad, ktorý znižuje dopad na životné prostredie. Zhrnúť ho môžeme do slov: redukcia, opakované použitie, recyklácia, obnova a náhrada,“ vysvetľuje Gabriela Fabianová. Tieto zásady pomáhajú optimalizovať spotrebu obalových materiálov a znižujú dopad e-commerce na životné prostredie.

Redukcia obalových materiálov je jednoznačne najnovším trendom balenia. V súčasnej dobe hýbe svetom internetových obchodov trend tzv. „Frustration-Free Packaging“ (tzn. obaly bez frustrácie). Jeho podstatou je snaha o znižovanie zbytočne veľkého množstva obalov, cez ktoré sa zákazník k svojmu tovaru len ťažko dostáva. Tento systém by mal zabrániť plytvaním obalových produktov, ale tiež nespokojnosti zákazníkov ešte pred vybalením samotného výrobku.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok