logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Raketový nárast e-shopov po pandémii koronavírusu

17. júna 2021
Spravodajstvo 0
811
Raketový nárast e-shopov po pandémii koronavírusu

Raketový nárast e-shopov po pandémii koronavírusu

Firmy, ktoré zvažujú prechod na online obchodovanie, majú teraz ideálnu príležitosť tak urobiť. Pandémia koronavírusu totiž naučila Slovákov i Čechov nakupovať cez internet a obraty e-shopov rastú strmo nahor. Odborníci radia, že teraz je najvyšší čas naskočiť do rozbehnutého vlaku.

Ak je nejaká oblasť, ktorej priniesla pandémia koronavírusu nárast, je to nepochybne e-commerce. Už pred pandémiou patrilo Česko medzi päť najväčších európskych e-commerce trhov. V roku 2019 obraty tohto segmentu presiahli 155 miliárd českých korún. Pozadu nie je ani Slovensko, kde v tom istom roku obrat e-commerce narástol na 1,36 miliardy eur. V roku 2020 urobil e-commerce obrovský boom, pretože pandemická situácia, ktorá nastala, spôsobila, že táto oblasť rástla omnoho rýchlejšie, ako to bolo v roku 2019.

„Podľa odhadov dosiahne medziročný rast obratov v českom e-commerce za rok 2020 hodnotu až 25 %. Na slovenskom trhu, napríklad za marec 2020 vzrástol objem online predaja až o 54 %,“ hovorí Štěpán Mrázek, CEO spoločnosti oXyShop špecializujúcej sa na oblasť e-commerce. Zároveň dodáva, že nejde o krátkodobý jav a do východiskovej situácie pred prepuknutím pandémie sa podľa všetkého už nikdy nevrátime. Ak preto uvažujete o vstupe do e-commerce, práve teraz máte ideálnu príležitosť do pomyselného rozbehnutého vlaku naskočiť.

E-shop stavajte na solídnych základoch

Prvou fázou je zistenie dopytu. Ako už bolo povedané vyššie, Slovensko aj Česko sú e-shopovými krajinami a o záujem preto nie je núdza. Na slovenskom trhu sa čím ďalej tým viac otvára priepasť medzi malými a veľkými e-shopmi. Tu najmä tie väčšie môžu mať problémy vyniknúť medzi konkurenciou. Táto situácia ale môže byť veľkou príležitosťou.

Malé e-shopy majú v tejto situácii výhodu väčšej flexibility a dynamiky, pretože sa dokážu výrazne lepšie prispôsobiť okolnostiam. So správne nastavenou marketingovou stratégiou preto môžete, takpovediac, rozohrať hru podľa vlastných pravidiel.

V tomto kroku je dobrou správou, že základy už máte hotové z minulosti a nemusíte začínať od nuly. Do e-shopových začiatkov síce budú potrebné finančné investície, tie sú ale zvyčajne menšie ako, napríklad do kamenných predajní. Dôvod je jasný – dodávateľa, tovar a procesy už máte hotové, rovnako ako náležitosti týkajúce sa brandu.

Čo sa zákazníkov týka, tých už pravdepodobne máte. Stačí sa preto zamyslieť, čo zákazníci pri nákupe cez internet najčastejšie riešia, čo majú na e-shopoch radi a čo ich, naopak, spoľahlivo odradí. Rovnaké myšlienkové úsilie otočte aj dovnútra. Čo váš e-shop zákazníkom prináša, a prečo by mali nakúpiť práve u vás? Podľa odpovedí potom nastavte svoju marketingovú stratégiu.

Investíciu do kvalitného ERP systému rozhodne nepodceňujte

S hotovými základmi sa môžete presunúť k výzvam a potrebám, ktoré sú spojené so samotným e-shopom. „V prvom rade je potrebné zvážiť výber vhodného e-shopového riešenia a s ním súvisiace operatívy, teda hostingy, domény a správu. Tu sa cena aj ponuka rôzni podľa toho, či si vyberiete hotové krabicové riešenie, prípadne idete zložitejšou a dlhšou cestou vlastného výberu,“ hovorí Slavomíra Vígová, obchodná manažérka Money ERP zo spoločnosti Solitea Slovensko. Tiež je potrebné mať na pamäti, že e-shop nie je jednorazovou investíciou. Peniaze bude treba venovať na rozvoj e-shopu, do jeho marketingovej podpory, pretože trendy aj konkurencia sa rok čo rok menia a vpred idú aj technológie.

S prechodom do e-commerce vzrastie význam skladovej logistiky a dopravy. Tu je napríklad potrebné pripraviť dostatok priestoru, materiálu a času pre balenie tovaru – teda niečo, čomu ste sa zrejme doteraz nemuseli venovať. Čakajú vás aj úplne nové nákladové oblasti, najmä doprava tovaru a administrácia platieb. Zvlášť, druhá menovaná oblasť musí byť pripravená na fakt, že pri predajoch cez e-shop sa zvyčajne zvýši objem refundácií a reklamácií.

Tie najmenšie e-shopy si vystačia s ceruzkou a papierom, prípadne tabuľkou v Exceli. Pokiaľ ale plánujete rozvoj e-shopu aj portfólia produktov, do budúcnosti už vám staré spôsoby organizácie nemusia stačiť. Tu je dobrý okamih porozhliadnuť sa po vhodnom ERP systému (Enterprise Resource Planning – podnikové plánovanie zdrojov).

Ako dodáva Slavomíra Vígová zo Solitea Slovensko: „Vhodný ERP systém zvládne výrazne sprehľadniť skladové hospodárstvo, účtovníctvo a dopravu. Zároveň sa tým aj zautomatizuje rad rutinných procesov, zníži chybovosť pri expedícii a zjednotí všetko potrebné do jedného prehľadného systému. Obchodník tak okrem úspory času i peňazí dosiahne aj zrýchlenie všetkých procesov svojho biznisu.“

Investícia do ERP systému sa síce na začiatku môže zdať ako zbytočne vysoká, ale v prípade rýchleho nárastu podnikania kryje takýto softvér podnikateľovi chrbát a pomáha mu udržať si systém a prehľad vo veľkom množstve procesov. A práve rýchly nárast, no nedostatočná príprava býva bodom, kedy sa množstvo e-shopov zrúti napriek tomu, že mali rozbehnutú slušnú budúcnosť.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok