logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

K výzve storočia sa pridal aj Continental

23. júna 2021
Spravodajstvo 0
775
K výzve storočia sa pridal aj Continental

K výzve storočia sa pridal aj Continental

Žijeme v dobe, keď sme svedkami toho, ako naša ľudská aktivita globálne ovplyvňuje životné prostredie a procesy v ňom. Ak svetová teplota porastie v nasledujúcich dekádach o viac ako 1,5 stupňa Celzia, budú dopady zmien podnebia nezvrátiteľné. Práve túto výzvu storočia si zaumienila adresovať Parížska klimatická dohoda, ktorú plne podporuje aj koncern Continental. V jej duchu sa zaviazala dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050. Významnými krokmi, ako naplniť tento cieľ, sú odvážne inovácie v podobe alternatívneho kaučuku z púpavy, predlžovanie životnosti pneumatík, znižovanie emisií a použitia vody vo výrobe, a tiež nové stopercentne recyklovateľné filtračné systémy.

Výsledkom dlhoročnej tvrdej práce koncernu je, že Continental už dnes spotrebuje o 55 percent menej vody a o 17 percent menej energie ako priemer v priemysle na metrickú tonu vyrobených pneumatík. Cieľom do roku 2030 je dosiahnuť úsporu ďalších 20 percent.

Prechod na uhlíkovú neutralitu vo všeobecnosti znamená snahu o dosahovanie rovnováhy medzi emisiami uhlíka a ich pohlcovaním z atmosféry do takzvaných uhlíkových zachytávačov. To sú všetky prírodné alebo umelo vytvorené systémy, ktoré pohlcujú viac uhlíka, ako ho vyprodukujú. Continental sa rozhodol uhlíkovú neutralitu dosiahnuť viacerými progresívnymi krokmi.

Kaučuk z púpavy zníži emisie pri preprave

Viac ako 70 % kaučuku z celosvetovej produkcie sa využíva na výrobu pneumatík do áut, kamiónov a lietadiel. Takýto prírodný kaučuk sa získava z kôry kaučukovníka, ktorý rastie v tropických oblastiach označovaných aj ako „kaučukový pás“. Dopyt po ňom v automobilovom odvetví, ale aj v ďalších postupoch rastie a je čoraz náročnejšie ho uspokojiť.

Continental sa preto rozhodol hľadať nové ekologické alternatívy. Po prvých veľkých úspechoch a oceneniach vo výskume otvorila v roku 2018 experimentálne laboratórium „Taraxagum Lab Anklam“. Tu prebieha ďalší výskum pestovania a spracovania ázijských púpav. Práve spracovaním koreňa tohto druhu púpavy sa získava guma, ktorá je plnohodnotnou kvalitatívnou náhradou exotického kaučukovníka. Kaučuk získavaný z púpavy nazvali výskumníci po latinskom pomenovaní púpavy Taraxagum.

Continental chce púpavový kaučuk využívať aj pri výrobe pneumatík pre osobné automobily. Jeho uplatnenia v sériovej výrobe sa dočkáme už v nasledujúcej dekáde. V spoločnosti Continental sa použitie prírodnej gumy z koreňov púpavy už osvedčilo v prototypoch pneumatík a úchytov motorov.

Dlhodobým cieľom projektu je pokryť rastúci dopyt po prírodnom kaučuku. Ázijskú púpavu, ktorá sa pri výrobe používa, je možné pestovať na doteraz nevyužitej pôde po cele Európe v oblastiach s miernym podnebím. Skrátia sa tak prepravné trasy, čo výrazne prispeje k zníženiu uhlíkovej stopy pri logistike.

Dlhší život pneumatík chráni zdroje

Opätovné využívanie opotrebovaných vecí a nevytváranie nového odpadu je v prípade dosahovania uhlíkovej neutrality nevyhnutným krokom. Touto cestou ide ako zodpovedný výrobca aj koncern Continental a jeho značky na Slovensku a v Česku. Preto koncern skúma a ďalej technologicky vylepšuje spôsoby ako znásobiť hodnotu ojazdenej pneumatiky.

Jedným z dôležitých procesov v tomto smere je aj protektorovanie, ktoré výrazne predĺži život ojazdenej pneumatiky a šetrí životné prostredie aj finančné zdroje používateľov. Koncern Continental taktiež pracuje na projekte výroby protektorov určených pre osobné vozidlá.

„Počas protektorovania sa behúň, teda vrchná časť pneumatiky, nahradí novým. Nosná časť pneumatiky, teda jej kostra, zostáva. Podmienkou pre takúto obnovu pneumatiky je nepoškodená kostra pneumatiky. Keďže sa na pneumatikách týmto spôsobom obnovujú len nevyhnutné časti, ide skutočne o veľmi ekologický prístup,“ uviedla Magda Nagy, riaditeľka Divízie marketing v spoločnosti Continental Barum.

Všetky protektorované pneumatiky podliehajú prísnej kontrole a prechádzajú dokonca rovnakými výkonnostnými a bezpečnostnými testami ako nové pneumatiky pred ich uvedením do predaja.

Ďalším krokom k dosiahnutiu odvážnych ekologických cieľov je inovatívny ContiLifeCycle systém. Continental tu integruje prepojenie medzi novou pneumatikou, precíznym zberom a triedením kostier a následným protektorovaním. Cieľom je efektívne využívať základnú konštrukciu pneumatiky, aby sa využil jej potenciál naplno. Týmto spôsobom sa predchádza nepotrebnému navyšovaniu počtu nových pneumatík a prispieva sa tak k udržateľnosti.

Znižovanie nákladov vo výrobe

Ekologické inovácie čakajú aj testovací okruh Contidrom vo Wietze neďaleko Hannovera. V priebehu roka 2022 sa tu plánuje inštalovať simulátor typu Driver-in-the-loop (DIL), vďaka ktorému bude možné vývoj a testovanie nových pneumatík realizovať ekologickejšie a v súlade so stratégiou udržateľnosti.

Týmto krokom spoločnosť prenesie vývoj pneumatík do virtuálneho priestoru. Je to dôležitý posun k zníženiu uhlíkovej stopy, keďže takto sa namiesto reálnej dráhy budú pneumatiky testovať v simulátore, kde nie je potrebné spaľovať pohonné látky a riešiť ďalšiu logistiku.  Vďaka svojej vysokej mobilite poskytne simulátor profesionálnym testovacím jazdcom pocit jazdy ako na reálnej testovacej dráhe. To znamená, že si jazdci môžu vyskúšať vyvíjané pneumatiky na širokej škále testovacích scenárov a jazdných situácií.

Ekologickými filtrami k vyššej efektivite motora

Neustály technologický vývoj vedie k čoraz vyššiemu výkonu vozidiel. Nové technológie pomáhajú aj znižovať spotrebu paliva a emisie. V tomto trende prináša aj Continental nové riešenia olejových filtrov, ktoré sú vyrobené zo stopercentne recyklovateľných materiálov. Filtre sú vysokoúčinné, vedia zachytiť všetky nečistoty obsiahnuté v oleji a tým umožňuje motoru pracovať čo najefektívnejšie.

Koncern Continental pracuje aj na vývoji ekologických olejových modulov, ktoré obmedzujú možný dopad na životné prostredie a umožňujú integráciu viacerých funkcií znižujúcich priestorové nároky a hmotnosť motorov.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok