logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Tomáš Brada: Logistický sektor čelil v uplynulom období extrémnym osciláciám

13. októbra 2021
Spravodajstvo 0
2200
Tomáš Brada: Logistický sektor čelil v uplynulom období extrémnym osciláciám

Tomáš Brada: Logistický sektor čelil v uplynulom období extrémnym osciláciám

„Automatizácia, digitalizácia a robotizácia sú dnes nevyhnutnosťou, bez ktorých sa dobrá logistická firma nezaobíde. Na druhú stranu tovar nie je hologram a logistika bola, je a vždy bude o preprave zásielky z jedného miesta na iné, takže kvalitná ľudská práce je stále ešte veľkou časťou nášho biznisu,“ hovorí Tomáš Brada, manažér komunikácie a marketingu spoločnosti Gefco pre Českú republiku, Slovensko a Maďarsko.

Ako vnímate súčasnú ekonomickú situáciu a vývoj na trhu?

Logistický sektor čelil v uplynulom období extrémnym osciláciám. Po útlme vždy v chvíli uvoľnenia opatrení nasledoval extrémne vysoký dopyt narážajúci na limity aktuálne obmedzených prepravných kapacít. Vysoký dopyt samozrejme mal vplyv na vývoj cien, čo sa najmarkantnejšie premietlo do námornej transkontinentálnej dopravy. To všetko už má a ešte i bude mať dopad na ceny tovaru v rôznych segmentoch pre koncového zákazníka.

Spomalila vaše plány pandémia? Nemáte obavy z tretej vlny?

Na začiatku pandémie došlo doslova k zastaveniu časti logistických tokov. Nasledovala ale vlna vysokého dopytu, ktorou sa klienti snažili dohoniť predchádzajúce obdobie. Skokovo narástol dopyt po urgentných prepravách. V logistike sme zvyknutí reagovať operatívne, v uplynulých mesiacoch sme sa ale naučili reagovať ešte rýchlejšie a byť ešte flexibilnejší. Obavy z ďalších vĺn nemáme, sme pripravení im čeliť a v prípade problému v určitých regiónoch hľadať alternatívne riešenia. Sme toho sme schopní okrem iného i vďaka celosvetovej prítomnosti Skupiny Gefco.

Ako vnímate napredovanie firiem vďaka automatizácii?

Automatizácia niektorých procesov je dnes už takmer samozrejmosťou, resp. nevyhnutnosťou, aby bola firma konkurencieschopná.

Spomenuli by ste inováciu, ktorá pomohla k rýchlejšiemu rastu a k posilneniu na trhu?

Spomeňme napríklad našu fygitálnu platformu Moveecar, spojujúcu či už fyzické, tak i digitálne služby, na Slovensku predovšetkým v segmente predaja online objednaných ojazdených vozidiel. Klienti z radov lízingových spoločností, požičovní áut, carsharingových spoločností ponúkajú prostredníctvom Moveecar koncovým klientom širokú škálu služieb s vysokou pridanou hodnotou. Tí si môžu online objednať vozidlo, prehliadnuť si na diaľku jeho interiér i exteriér, nastaviť si rozsah kontroly, údržby, oprav a čistenia pred doručením, zadajú, kedy a kam chcú auto doručiť a zostáva len odovzdanie na zadanej adrese. Gefco takto dodáva jednotlivé vozidlá, ale i celé flotily na jedno alebo viac určených miest a služby sú od spustenia platformy klientmi vysoko hodnotené.

Prečo je v súčasnosti dôležitá automatizácia, digitalizácia a robotizácia?

Sú dnes nevyhnutnosťou, bez ktorej sa dobrá logistická firma nezaobíde. Na druhú stranu tovar nie je hologram a logistika bola, je a vždy bude o preprave zásielky z jedného miesta na iné, takže kvalitná ľudská práce je stále ešte veľkou časťou nášho biznisu.

Ako vidíte ďalší vývoj vašej spoločnosti v tomto roku?

Naša stratégia je dlhodobá, v posledných rokoch sme úspešne diverzifikovali klientske portfólio a týmto smerom chceme postupovať i naďalej. Samozrejme i my, rovnako ako naši klienti chceme ísť cestou dlhodobej udržateľnosti. Testujeme alternatívne pohony, aby sme znižovali uhlíkovú stopu nášho podnikania, ponúkame prepravy vo vratných obaloch, aby sme minimalizovali používanie jednorazových a vznik veľkého množstva odpadu. To sú ale len dve zmienky z celého radu našich aktivít v tomto smere.

Čo je najtrendovejšie v oblasti, ktorej sa venujete?

Práve udržateľnosť a zelená logistika sú dnes veľkou témou. Zhruba 150 zákazníkom poskytujeme pravidelne reporty emisií CO2, ktoré potom využívajú pro vlastné správy o tom, ako svojím podnikaním ovplyvňujú životné prostredie. Získali sme i zlaté ocenenie EcoVadis. Hodnotenie prebieha podľa kritérií CSR, teda s ohľadom na ekológiu, etiku a porovnáva sa to s výsledkami firmy. Ide skutočne o veľmi významné ocenenie našej snahy o udržateľný rozvoj. A je viditeľné, že téma udržateľnosti a zeleného podnikania je veľmi blízka mladej generácii. Mladí ľudia majú o ekológiu záujem a sú hrdí na to, že môžu pracovať v spoločnosti, ktorá k životnému prostrediu pristupuje ohľaduplne.

Aký má vlastne význam logistika?

Je nezastupiteľná. Pokiaľ to uvedieme na príklade transkontinentálnych tokov medzi Európou a Áziou, zodpovie to sama história. Tovar po Hodvábnej ceste putuje už tisíce rokov. Áno, za ten čas sa zmenil tovar i spôsob dopravy, podstata je ale rovnaká.

Čo si myslíte o logistickej knihe zoznamov a kontaktov SLBOOK? Ako vnímate túto publikáciu? Do akej miery môže pomôcť firmám v oblasti logistiky?

Ide o prehľadný ucelený zoznam profesionálov v odbore. Ako pomáha, by mali skôr hodnotiť zástupcovia cieľovej skupiny ako my.

 

Rozhovor pripravil Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok