logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Peter Benda: Li-Ion batérie umožňujú nepretržitú disponibilitu zariadení

3. novembra 2021
Spravodajstvo 0
2511
Peter Benda: Li-Ion batérie umožňujú nepretržitú disponibilitu zariadení

Peter Benda: Li-Ion batérie umožňujú nepretržitú disponibilitu zariadení

„Výrobná linka musí bežať, aby sa zabránilo stratám, čo je nemožné bez spoľahlivej a bezchybnej dodávky dielov. Pre každé automatizované riešenie musí existovať núdzová stratégia pre prípad technologickej poruchy,“ hovorí Peter Benda, Business Unit Director, Automotive Slovakia, DHL Logistics (Slovakia).

Aké typy dopravných prostriedkov využívate pri preprave komponentov na výrobné linky?

Manipulácia pri výrobnej linke je výrazne obmedzená predpismi v oblasti bezpečnosti práce. Drvivá väčšina výrobných oblastí podnikov je definovaná ako bezvozíková zóna. Vo všeobecnosti sa neodporúča navážať čokoľvek na linku vysokozdvižným vozíkom, keďže je vysoká miera rizika kontaktu pracovníka výroby s vozíkom, resp. dovážaný materiálom.

Čo osobne preferujete?

Preferujem navážanie pomocou CXT (manuálne ovládaný vláčik) so zapojenou súpravou E- Framov. Materiál sa na „Bahnhofe“ (miesto nakládky vláčikov) ukladá na podpalety s kolieskami a následne nasúva na Frame. Každý vláčik má vyhradené stojisko, na ktorom sa vymieňa prázdny zásobník za plný.

Aké to má benefity?

Je to jednak bezpečné riešenie, ako aj flexibilné. Ak sa zmení miesto spotreby dielov na linke, stačí preplánovať trasu. Existujú dva spôsoby plánovania trás. Fixné trasy, ktoré sú síce menej efektívne z pohľadu využitia zdrojov, ale jednoduchšie na zaškolenie personálu. Flexibilné prinášajú lepšiu efektivitu, ale zaškolenie personálu je náročné a sú vo všeobecnosti ťažšie nasaditeľné vo veľkých a komplikovaných prevádzkach.

Aký máte názor na využívanie AGV?

Modernejším spôsobom navážania materiálu je využitie AGV (bezobslužných zariadení – automated guided vehicle) v kombinácii s automatizovanou výmenou prázdnych a plných zásobníkov na výrobnej linke. Tu je potrebné klásť dôraz na plánovanie trás, aby nedošlo k vzájomnému blokovaniu jednotlivých zariadení.

Druhou možnosťou je vyššia verzia, kde zariadenia medzi sebou dokážu komunikovať, správajú sa ako vodiči na ceste a vedia si „dať prednosť v jazde“. Implementácia AGV je efektívna za predpokladu, že dráhy sú dlhé – vodič CXT by strávil veľa neefektívneho času jazdením po hale a operatíva je stabilná, čiže nedochádza k častým zmenám miest spotreby na výrobnej linke. Ak je supermarket blízko výrobnej linky, zriedkavo, ale používa sa aj manuálne natlačenie sekvenčného vozíka na miesto spotreby na linke.

Do akej miery sa snažíte využívať ekologické dopravné prostriedky?

Sú to štandardné Li-Ion technológie v manipulačnej technike, ktorú sa nám podarilo integrovať do väčšiny našich prevádzok. Pri manipulačnej technike a lítiovo-iónových batériách je to ich efektívnosť, rýchle nabíjanie, dlhá životnosť a bezúdržbovosť. Efektívnosť je spojená s úsporou nákladov na energie, kde efektívnejšie nabíjanie a nižšia spotreba energie na nabitie batérie znižujú tieto náklady. Li-Ion batérie vďaka rýchlonabíjaniu a príležitostnému dobíjaniu, napríklad počas pracovných prestávok, alebo technologických prestojov, umožňujú nepretržitú disponibilitu zariadení. Na rozdiel od olovených batérií nevyžadujú špeciálnu nabíjaciu miestnosť, keďže pri nabíjaní nedochádza k úniku nebezpečných plynov.

Čo hrá dôležitú rolu pri preprave komponentov na výrobné linky z vášho uhľa pohľadu?

Jednoznačne spoľahlivosť. Výrobná linka musí bežať, aby sa zabránilo stratám, čo je nemožné bez spoľahlivej a bezchybnej dodávky dielov. Pre každé automatizované riešenie musí existovať núdzová stratégia pre prípad technologickej poruchy.

Rozhovor pripravil Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok