logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...
  • Posielanie zásielky pomocou samoobslužných boxov Na posielanie zásielok už nemusíte stáť v...
  • Stavba R3 Tvrdošín – Nižná si vyžiada úpravu technológie Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v...
  • Nové elektrické Porsche Cayenne sa bude vyrábať v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia...

Je tu predvianočná špička aj pre balíkovú logistiku

29. novembra 2021
Spravodajstvo 0
415
Je tu predvianočná špička aj pre balíkovú logistiku

Je tu predvianočná špička aj pre balíkovú logistiku

Obchodníci nás zavaľujú ponukami vianočných darčekov, spúšťajú predvianočné kampane, stres vrcholí. Trochu sme si zvykli, že sa nemusíme s nákupom darčekov až tak ponáhľať, pretože nakupujeme vo veľkej miere on-line, čakáme napríklad na akcie typu Black Friday, a zmena nákupného správania, teda návrat väčšiny zákazníkov do kamenných obchodov, nie je na programe dňa. Balíková logistika predsa funguje tak, že zásielka dorazí na súkromnú adresu alebo do výdajného miesta na druhý deň po vyzdvihnutí v e-shope. Je tohtoročná sezóna z pohľadu kuriérskych služieb iná ako tie predchádzajúce? Stihnú dopravcovia doručiť všetky darčeky včas?

Podľa obchodného riaditeľa slovenskej a českej prepravnej spoločnosti 123kuriér/123kurýr Petra Braunfelda sa predvianočná špička začala prejavovať už od začiatku novembra a čím bližšie k Vianociam, tým má stúpajúcu tendenciu. Vrchol možno podľa neho očakávať až posledný predvianočný týždeň. „Každoročne sa opakuje rovnaký scenár, že v segmente B2C, teda pri doručovaní zásielok z firiem na súkromné ​​adresy a C2C, ako označujeme zasielanie balíkov medzi súkromnými adresami, si zákazníci nechávajú nákup vianočných darčekov na poslednú chvíľu,“ uvádza Peter Braunfeld.

Aktuálne tvoria balíky, ktoré doručuje spoločnosť na súkromné ​​adresy, 70 % z celkového množstva zásielok. Podľa Braunfelda sa bude počet týchto zásielok naďalej zvyšovať, pretože e-commerce má na slovenských a českých trhoch dlhodobo vzrastajúcu tendenciu.

„Pandémia koronavírusu priniesla do stále rastúceho on-line trhu nebývalú akceleráciu a veľká časť zákazníkov nakupuje on-line aj v čase, keď sa môže rozhodnúť pre nákup v kamennej predajni,“ popisuje Peter Braunfeld, a dodáva, že k nákupu vianočných darčekov iba v e-shopoch sa chystá až 40 % zákazníkov. „Toto číslo je silne závislé na dopadoch pandemickej situácie v oboch štátoch. A podľa mňa bude mať vzrastajúcu tendenciu,“ dopĺňa.

Tohtoročnú predvianočnú špičku ale ovplyvňujú dopady pandémie aj negatívne. Narušili sa logistické reťazce, čiže dochádza k tomu, že niektoré tovary, hlavne v oblasti digitálnych technológií (všeobecne známy nedostatok čipov) a ďalších výrobkov z ázijských trhov, nebudú dostupné. Obava obchodníkov z poklesu tržieb navyše pramení aj z toho, že do tejto sezóny prehovorí zvyšovanie cien energií a obava nakupujúcich z ďalšieho vývoja pandémie.

„Na rastúcom počte zásielok sa tieto obavy neprejavujú, sezóna prebieha štandardne a už počas prvých dvoch týždňov v novembri sa zvýšil priemerný počet zásielok v našich prepravných sieťach o 20 %. Zmenu zaznamenávame iba v nižšom počte pripoisťovaných zásielok. Z toho môžeme usudzovať, že ľudia objednávajú lacnejšie darčeky než v minulej sezóne,“ upozorňuje Braunfeld.

Ako je vidieť, balíkoví dopravcovia sa musia na predvianočnú špičku pripraviť včas, a to aj v prípade, že obchodníci predikujú nižšie objemy. Zaistenie dostatočného počtu brigádnikov a zmluvných dopravcov, alebo zväčšenie priestorov pre prevádzkové operácie tak, aby predvianočná sezóna bola dobre zabezpečená, sa odohráva už v letných mesiacoch.

„Na sezónu sme sa pripravili zodpovedne. Napríklad sme rozšírili všetky slovenské pobočky alebo zvýšili kapacitu nášho centrálneho prekladiska v Turanoch o 100 %. Chceme potvrdiť náš kredit na Slovensku a ukázať kvalitu služby v novovytvorenej českej sieti. Aj napriek zložitej situácii na realitnom trhu v oblasti priemyselných stavieb a skladov, ktorá teraz v Českej republike je, sa nám podarilo otvoriť kľúčové pobočky v lokalitách, ktoré sme vzhľadom na efektivitu prevádzky plánovali. Sieť funguje dobre a našou výhodou je, že môžeme operatívne podľa prevádzkovej potreby presúvať dopravcov a kuriérov medzi oboma krajinami. Neexistuje jazyková bariéra. Môžeme tak riešiť napríklad nepredvídateľné nárasty objemu zásielok,“ konštatuje Peter Braunfeld.

Čím viac sa blížia Vianoce, môžu sa zákazníci kuriérskych služieb stretnúť s niekoľkými problémami. Jednak to je zastropovanie počtu zásielok, ktoré dopravca u zákazníka (výrobcu, distribútora alebo e-shopu) vyzdvihne, ďalej so sezónnym zvýšením prepravnej ceny, ktoré odráža zložitejšiu situáciu pri doručovaní, alebo to je automatické doručenie zásielky do výdajného miesta, teda nie na udanú súkromnú adresu. Niektoré opatrenia sa môžu odraziť aj vo vyššej cene prepravy pre koncového príjemcu zásielky.

Tiež garancia doručenia zásielky v obvyklom čase, teda nasledujúci pracovný deň po vyzdvihnutí, nie je automatická, respektíve bezplatná služba. Preto, ak potrebujete doručiť, alebo obdržať tovar do vianočných sviatkov, nenechávajte objednávku na poslednú chvíľu. Za to sa prihovára aj Peter Braunfeld: „Naši zákazníci sa môžu spoľahnúť, že dohodnuté podmienky a prepravné ceny dodržíme. Dôležité je objednať darčeky včas a vyhnúť sa tak predvianočnému stresu.“

Čo sa týka e-shopov, ich zákazníci by mali pri objednávke počítať s dobou, počas ktorej predajca tovar vyskladňuje a odovzdáva dopravcovi. Je teda potrebné zistiť, či má požadovaný produkt skladom a za ako dlho je schopný expedovať. Dopravca potom doručí zásielku nasledujúci pracovný deň po vyzdvihnutí, ale môžu nastať objektívne dôvody, prečo tomu tak nakoniec nie je (poľadovica, porucha vozidla alebo napríklad zle napísaná adresa).

„Môžu síce nastať nepredvídateľné okolnosti, avšak ako na Slovensku, tak v Českej republike doručíme do Vianoc zásielky, ktoré zvezieme do našich pobočiek 21. 12. 2021,“ hovorí Peter Braunfeld a dodáva: „Garancia v tomto najhektickejšom období roka neexistuje, ale snažíme sa pred Vianocami naozaj vyprázdniť naše sklady, tak aby všetci príjemcovia mali pod vianočným stromčekom včas darček alebo tovar, ktorý si na Vianoce objednali.“

 Pokiaľ patríte medzi tých, ktorí chcú vianočné darčeky nakúpiť on-line, budú sa vám hodiť nasledujúce rady:

  • Nakupujte len u overených e-shopov.
  • Zistite, či má e-shop požadovaný tovar skladom, vyhnete sa nepríjemnému zisteniu, že darček nedorazí včas
  • Prečítajte si pozorne, aké podmienky na doručenie e-shop ponúka.
  • Počítajte s tým, že v špičke nemusí byť vaša zásielka pripravená na odoslanie okamžite, dajte si časovú rezervu.
  • Objednajte darčeky čo najskôr. Dopravcovia väčšinou v tomto období negarantujú doručenie do druhého dňa a najneskorší termín pre vyzdvihnutie zásielky u odosielateľa tak, aby dorazila do Vianoc, sa pohybuje od 18. do 21. 12. 2021.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required