logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • CTP menuje Patricka Zehetmayra z rakúskej Erste Bank za finančného riaditeľa CTP N.V., najväčší...
  • Nedostatok skladových kapacít nahráva outsourcingu S ohľadom na narušenie dodávateľských...
  • Spoločnosť UPS kúpi skupinu Bomi Group Spoločnosť UPS oznámila plán zameraný na akvizíciu...
  • Investície do realít lákajú kvôli svojej stabilite aj ako ochrana proti inflácii Nehnuteľnosti...

Je tu predvianočná špička aj pre balíkovú logistiku

29. novembra 2021
Spravodajstvo 0
286
Je tu predvianočná špička aj pre balíkovú logistiku

Je tu predvianočná špička aj pre balíkovú logistiku

Obchodníci nás zavaľujú ponukami vianočných darčekov, spúšťajú predvianočné kampane, stres vrcholí. Trochu sme si zvykli, že sa nemusíme s nákupom darčekov až tak ponáhľať, pretože nakupujeme vo veľkej miere on-line, čakáme napríklad na akcie typu Black Friday, a zmena nákupného správania, teda návrat väčšiny zákazníkov do kamenných obchodov, nie je na programe dňa. Balíková logistika predsa funguje tak, že zásielka dorazí na súkromnú adresu alebo do výdajného miesta na druhý deň po vyzdvihnutí v e-shope. Je tohtoročná sezóna z pohľadu kuriérskych služieb iná ako tie predchádzajúce? Stihnú dopravcovia doručiť všetky darčeky včas?

Podľa obchodného riaditeľa slovenskej a českej prepravnej spoločnosti 123kuriér/123kurýr Petra Braunfelda sa predvianočná špička začala prejavovať už od začiatku novembra a čím bližšie k Vianociam, tým má stúpajúcu tendenciu. Vrchol možno podľa neho očakávať až posledný predvianočný týždeň. „Každoročne sa opakuje rovnaký scenár, že v segmente B2C, teda pri doručovaní zásielok z firiem na súkromné ​​adresy a C2C, ako označujeme zasielanie balíkov medzi súkromnými adresami, si zákazníci nechávajú nákup vianočných darčekov na poslednú chvíľu,“ uvádza Peter Braunfeld.

Aktuálne tvoria balíky, ktoré doručuje spoločnosť na súkromné ​​adresy, 70 % z celkového množstva zásielok. Podľa Braunfelda sa bude počet týchto zásielok naďalej zvyšovať, pretože e-commerce má na slovenských a českých trhoch dlhodobo vzrastajúcu tendenciu.

„Pandémia koronavírusu priniesla do stále rastúceho on-line trhu nebývalú akceleráciu a veľká časť zákazníkov nakupuje on-line aj v čase, keď sa môže rozhodnúť pre nákup v kamennej predajni,“ popisuje Peter Braunfeld, a dodáva, že k nákupu vianočných darčekov iba v e-shopoch sa chystá až 40 % zákazníkov. „Toto číslo je silne závislé na dopadoch pandemickej situácie v oboch štátoch. A podľa mňa bude mať vzrastajúcu tendenciu,“ dopĺňa.

Tohtoročnú predvianočnú špičku ale ovplyvňujú dopady pandémie aj negatívne. Narušili sa logistické reťazce, čiže dochádza k tomu, že niektoré tovary, hlavne v oblasti digitálnych technológií (všeobecne známy nedostatok čipov) a ďalších výrobkov z ázijských trhov, nebudú dostupné. Obava obchodníkov z poklesu tržieb navyše pramení aj z toho, že do tejto sezóny prehovorí zvyšovanie cien energií a obava nakupujúcich z ďalšieho vývoja pandémie.

„Na rastúcom počte zásielok sa tieto obavy neprejavujú, sezóna prebieha štandardne a už počas prvých dvoch týždňov v novembri sa zvýšil priemerný počet zásielok v našich prepravných sieťach o 20 %. Zmenu zaznamenávame iba v nižšom počte pripoisťovaných zásielok. Z toho môžeme usudzovať, že ľudia objednávajú lacnejšie darčeky než v minulej sezóne,“ upozorňuje Braunfeld.

Ako je vidieť, balíkoví dopravcovia sa musia na predvianočnú špičku pripraviť včas, a to aj v prípade, že obchodníci predikujú nižšie objemy. Zaistenie dostatočného počtu brigádnikov a zmluvných dopravcov, alebo zväčšenie priestorov pre prevádzkové operácie tak, aby predvianočná sezóna bola dobre zabezpečená, sa odohráva už v letných mesiacoch.

„Na sezónu sme sa pripravili zodpovedne. Napríklad sme rozšírili všetky slovenské pobočky alebo zvýšili kapacitu nášho centrálneho prekladiska v Turanoch o 100 %. Chceme potvrdiť náš kredit na Slovensku a ukázať kvalitu služby v novovytvorenej českej sieti. Aj napriek zložitej situácii na realitnom trhu v oblasti priemyselných stavieb a skladov, ktorá teraz v Českej republike je, sa nám podarilo otvoriť kľúčové pobočky v lokalitách, ktoré sme vzhľadom na efektivitu prevádzky plánovali. Sieť funguje dobre a našou výhodou je, že môžeme operatívne podľa prevádzkovej potreby presúvať dopravcov a kuriérov medzi oboma krajinami. Neexistuje jazyková bariéra. Môžeme tak riešiť napríklad nepredvídateľné nárasty objemu zásielok,“ konštatuje Peter Braunfeld.

Čím viac sa blížia Vianoce, môžu sa zákazníci kuriérskych služieb stretnúť s niekoľkými problémami. Jednak to je zastropovanie počtu zásielok, ktoré dopravca u zákazníka (výrobcu, distribútora alebo e-shopu) vyzdvihne, ďalej so sezónnym zvýšením prepravnej ceny, ktoré odráža zložitejšiu situáciu pri doručovaní, alebo to je automatické doručenie zásielky do výdajného miesta, teda nie na udanú súkromnú adresu. Niektoré opatrenia sa môžu odraziť aj vo vyššej cene prepravy pre koncového príjemcu zásielky.

Tiež garancia doručenia zásielky v obvyklom čase, teda nasledujúci pracovný deň po vyzdvihnutí, nie je automatická, respektíve bezplatná služba. Preto, ak potrebujete doručiť, alebo obdržať tovar do vianočných sviatkov, nenechávajte objednávku na poslednú chvíľu. Za to sa prihovára aj Peter Braunfeld: „Naši zákazníci sa môžu spoľahnúť, že dohodnuté podmienky a prepravné ceny dodržíme. Dôležité je objednať darčeky včas a vyhnúť sa tak predvianočnému stresu.“

Čo sa týka e-shopov, ich zákazníci by mali pri objednávke počítať s dobou, počas ktorej predajca tovar vyskladňuje a odovzdáva dopravcovi. Je teda potrebné zistiť, či má požadovaný produkt skladom a za ako dlho je schopný expedovať. Dopravca potom doručí zásielku nasledujúci pracovný deň po vyzdvihnutí, ale môžu nastať objektívne dôvody, prečo tomu tak nakoniec nie je (poľadovica, porucha vozidla alebo napríklad zle napísaná adresa).

„Môžu síce nastať nepredvídateľné okolnosti, avšak ako na Slovensku, tak v Českej republike doručíme do Vianoc zásielky, ktoré zvezieme do našich pobočiek 21. 12. 2021,“ hovorí Peter Braunfeld a dodáva: „Garancia v tomto najhektickejšom období roka neexistuje, ale snažíme sa pred Vianocami naozaj vyprázdniť naše sklady, tak aby všetci príjemcovia mali pod vianočným stromčekom včas darček alebo tovar, ktorý si na Vianoce objednali.“

 Pokiaľ patríte medzi tých, ktorí chcú vianočné darčeky nakúpiť on-line, budú sa vám hodiť nasledujúce rady:

  • Nakupujte len u overených e-shopov.
  • Zistite, či má e-shop požadovaný tovar skladom, vyhnete sa nepríjemnému zisteniu, že darček nedorazí včas
  • Prečítajte si pozorne, aké podmienky na doručenie e-shop ponúka.
  • Počítajte s tým, že v špičke nemusí byť vaša zásielka pripravená na odoslanie okamžite, dajte si časovú rezervu.
  • Objednajte darčeky čo najskôr. Dopravcovia väčšinou v tomto období negarantujú doručenie do druhého dňa a najneskorší termín pre vyzdvihnutie zásielky u odosielateľa tak, aby dorazila do Vianoc, sa pohybuje od 18. do 21. 12. 2021.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required