logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Alza a STAVMAT spoločne spúšťajú sieť výdajných miest pre veľké zásielky Alza.sk na slovenskom...
  • Slovenská pošta začala s obnovou vozového parku nákladných áut Slovenská pošta začala s obnovou...
  • Celokamiónové prepravy z Číny do Európy Vojna na Ukrajine mala dopad aj na pozemnú prepravu...
  • cargo-partner ďalej navyšuje skladovú kapacitu v Chorvátsku Poskytovateľ logistiky otvoril v...

Na kafe s… Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česko

9. februára 2022
Spravodajstvo 0
472
Na kafe s… Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česko

Na kafe s… Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česko

Ako na efektivitu pri využití manipulačnej techniky v logistike a v rámci výroby? Čo je najtrendovejšie v tomto smere a čo prinesie budúcnosť? Ako to vyzerá s elektromobilitou, aká manipulačná technika sa najviac hodí do skladov a na čo treba najviac dávať pozor? Aj o týchto témach sme hovorili pri kafe s Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česká republika.

Aké sú trendy v biznise vo svete manipulačnej techniky?

Na kafe s… Mariánom Klačom, vedúcim oddelenia bezpečnosť informácií / IT manažment kvality Volkswagen Slovakia

V súčasnosti vidím hneď niekoľko trendov:

1) Užívatelia dopytujú častejšie služby plného servisu, mnohokrát aj s výmenou koliesok, apod. Pozornosť je tiež venovaná preventívnej údržbe. Cieľom sú čo najmenšie ekonomické aj časové straty kvôli poruchám.

Na kafe s… Michalom Leštákom, konateľom firmy Rainbow Logistics

2) Oproti minulosti vidíme viac bezpečnostných prvkov, aby boli obmedzené riziká nehôd. Stroje sú napríklad už takmer štandardne vybavované výstražnými „modrými bodmi“, častejšie je možné vidieť rôzne automatické zábrany, výstražné zvukové znamenia…

3) Vozíky sú často vybavované systémami pre online monitoring. Užívatelia častejšie s monitorovacími dátami pracujú – na zefektívnenie prevádzky, na zvýšenie bezpečnosti prevádzky, atď.

4) Prechod od fosílnych palív (nafta, plyn) k nízkoemisným alebo bezemisným (elektrina, vodík).

5) Rovnako ako nízkonákladové letecké spoločnosti unifikujú svoje flotily, tak aj v oblasti manipulačnej techniky prebieha prechod of heterogénnej techniky k homogénnejšej (typy, výrobcovia). Je jednoduchšia ich správa, zaškolenie vodičov, apod.

6) Dodávatelia techniky sú tlačení k veľmi rýchlemu servisnému zásahu. Oprava „do 2 týždňov“ je dnes naozaj výnimočná, vyskytuje sa snáď len pri veľkých haváriách. Bežné poruchy či menšie nehody sú obvykle odstránené rádovo v hodinách, príp. do druhého dňa. Výrobcovia techniky tak musia udržiavať hustú servisnú sieť s dostatočnou zásobou kľúčových náhradných dielov as rýchlou reakčnou dobou.

7) Užívatelia sa aktívne zaujímajú o znižovanie nájazdu vozíkov. Vykonávajú napríklad analýzu trás pomocou monitorovacích zariadení. Snažia sa tiež zabraňovať bezúčelným jazdám: moja obľúbená otázka vo vnútrofiremných školeniach je, či má vysokozdvižný vozík naozaj slúžiť ako taxi pri prejazde na fajčiareň? Efektívnym znižovaním nájazdu tak mimochodom prispievame k udržateľnosti prevádzky aj u elektrických flotíl: najmenej životné prostredie zaťaží taký prúd, ktorý nemusí elektráreň vôbec vyrobiť.

Do akej miery sa uprednostňuje zo strany firiem kúpa nových strojov?

Podľa môjho názoru sa to nedá zovšeobecniť. Ide spravidla o výsledok celkového prístupu danej firmy k vlastníctvu, či prenájmu všetkých výrobných prostriedkov a o celkovú stratégiu financovania danej firmy. Podstatné je tiež to, do akej miery je biznis danej firmy dynamický: čím je premenlivejší, tým väčší príklon na prenájom.

Aké má výhody kúpa man. techniky, respektíve prenájom takejto techniky?

Podľa mojich skúseností môže byť kúpa pre užívateľov o niečo lacnejšia, pokiaľ sa potom správe vozíkov venuje intenzívnejšia a kompetentná starostlivosť. Prenájom je jednoduchší (veľa starostí za vás automaticky rieši prenajímateľ) a je pružnejší (dá sa napríklad ľahšie vymeniť jeden vozík za iný). Z dlhodobého pohľadu sú ale vo väčšine prípadov obe možnosti porovnateľné.

Ako vidíte budúcnosť manipulačnej techniky?

Dlhodobo vidím dva silné trendy:

1) Od človekom riadenej techniky k poloautonómnej, príp. plne autonómne. Tam, kde to má návratnosť, sú takéto riešenia nielen ekonomické, ale aj bezpečnejšie a spoľahlivejšie (stroj napríklad neochorie Covidom).

2) Trend udržateľnosti – prejavuje sa napr. znižovaním emisií u dieselových/plynových vozíkov, nahradzovaním elektrickými, prípadne do budúcnosti vodíkovými palivovými článkami.

Do akej miery sa dá presadzovať vo svete manipulačnej techniky elektromobilita? Ako ovplyvňuje váš biznis?

Trh manipulačnej techniky má proti automobilovému náskok: elektrický pohon je bežný už mnoho rokov. Trend elektromobility tak ovplyvňuje hlavne dieselové a plynové vozíky, ktoré sa dnes používajú spravidla len na vonkajších plochách. A u nich postupne dochádza k nahradzovaniu elektrickými.

Rozhovor pripravil Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky

Súvisiace články:

Na kafe s… Mariánom Klačom, vedúcim oddelenia bezpečnosť informácií / IT manažment kvality Volkswagen Slovakia Na kafe s… Michalom Leštákom, konateľom firmy Rainbow Logistics Na kafe s… Miroslavom Králíkom, delivery managerom LOKiA WMS zo spoločnosti GRiT 
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required