logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...
  • Posielanie zásielky pomocou samoobslužných boxov Na posielanie zásielok už nemusíte stáť v...
  • Stavba R3 Tvrdošín – Nižná si vyžiada úpravu technológie Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v...
  • Nové elektrické Porsche Cayenne sa bude vyrábať v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia...

Na kafe s… Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česko

9. februára 2022
Spravodajstvo 0
871
Na kafe s… Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česko

Na kafe s… Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česko

Ako na efektivitu pri využití manipulačnej techniky v logistike a v rámci výroby? Čo je najtrendovejšie v tomto smere a čo prinesie budúcnosť? Ako to vyzerá s elektromobilitou, aká manipulačná technika sa najviac hodí do skladov a na čo treba najviac dávať pozor? Aj o týchto témach sme hovorili pri kafe s Petrom Jahodom, M.B.A. General Manager, Logistic Services Sony DADC Česká republika.

Aké sú trendy v biznise vo svete manipulačnej techniky?

V súčasnosti vidím hneď niekoľko trendov:

1) Užívatelia dopytujú častejšie služby plného servisu, mnohokrát aj s výmenou koliesok, apod. Pozornosť je tiež venovaná preventívnej údržbe. Cieľom sú čo najmenšie ekonomické aj časové straty kvôli poruchám.

2) Oproti minulosti vidíme viac bezpečnostných prvkov, aby boli obmedzené riziká nehôd. Stroje sú napríklad už takmer štandardne vybavované výstražnými „modrými bodmi“, častejšie je možné vidieť rôzne automatické zábrany, výstražné zvukové znamenia…

3) Vozíky sú často vybavované systémami pre online monitoring. Užívatelia častejšie s monitorovacími dátami pracujú – na zefektívnenie prevádzky, na zvýšenie bezpečnosti prevádzky, atď.

4) Prechod od fosílnych palív (nafta, plyn) k nízkoemisným alebo bezemisným (elektrina, vodík).

5) Rovnako ako nízkonákladové letecké spoločnosti unifikujú svoje flotily, tak aj v oblasti manipulačnej techniky prebieha prechod of heterogénnej techniky k homogénnejšej (typy, výrobcovia). Je jednoduchšia ich správa, zaškolenie vodičov, apod.

6) Dodávatelia techniky sú tlačení k veľmi rýchlemu servisnému zásahu. Oprava „do 2 týždňov“ je dnes naozaj výnimočná, vyskytuje sa snáď len pri veľkých haváriách. Bežné poruchy či menšie nehody sú obvykle odstránené rádovo v hodinách, príp. do druhého dňa. Výrobcovia techniky tak musia udržiavať hustú servisnú sieť s dostatočnou zásobou kľúčových náhradných dielov as rýchlou reakčnou dobou.

7) Užívatelia sa aktívne zaujímajú o znižovanie nájazdu vozíkov. Vykonávajú napríklad analýzu trás pomocou monitorovacích zariadení. Snažia sa tiež zabraňovať bezúčelným jazdám: moja obľúbená otázka vo vnútrofiremných školeniach je, či má vysokozdvižný vozík naozaj slúžiť ako taxi pri prejazde na fajčiareň? Efektívnym znižovaním nájazdu tak mimochodom prispievame k udržateľnosti prevádzky aj u elektrických flotíl: najmenej životné prostredie zaťaží taký prúd, ktorý nemusí elektráreň vôbec vyrobiť.

Do akej miery sa uprednostňuje zo strany firiem kúpa nových strojov?

Podľa môjho názoru sa to nedá zovšeobecniť. Ide spravidla o výsledok celkového prístupu danej firmy k vlastníctvu, či prenájmu všetkých výrobných prostriedkov a o celkovú stratégiu financovania danej firmy. Podstatné je tiež to, do akej miery je biznis danej firmy dynamický: čím je premenlivejší, tým väčší príklon na prenájom.

Aké má výhody kúpa man. techniky, respektíve prenájom takejto techniky?

Podľa mojich skúseností môže byť kúpa pre užívateľov o niečo lacnejšia, pokiaľ sa potom správe vozíkov venuje intenzívnejšia a kompetentná starostlivosť. Prenájom je jednoduchší (veľa starostí za vás automaticky rieši prenajímateľ) a je pružnejší (dá sa napríklad ľahšie vymeniť jeden vozík za iný). Z dlhodobého pohľadu sú ale vo väčšine prípadov obe možnosti porovnateľné.

Ako vidíte budúcnosť manipulačnej techniky?

Dlhodobo vidím dva silné trendy:

1) Od človekom riadenej techniky k poloautonómnej, príp. plne autonómne. Tam, kde to má návratnosť, sú takéto riešenia nielen ekonomické, ale aj bezpečnejšie a spoľahlivejšie (stroj napríklad neochorie Covidom).

2) Trend udržateľnosti – prejavuje sa napr. znižovaním emisií u dieselových/plynových vozíkov, nahradzovaním elektrickými, prípadne do budúcnosti vodíkovými palivovými článkami.

Do akej miery sa dá presadzovať vo svete manipulačnej techniky elektromobilita? Ako ovplyvňuje váš biznis?

Trh manipulačnej techniky má proti automobilovému náskok: elektrický pohon je bežný už mnoho rokov. Trend elektromobility tak ovplyvňuje hlavne dieselové a plynové vozíky, ktoré sa dnes používajú spravidla len na vonkajších plochách. A u nich postupne dochádza k nahradzovaniu elektrickými.

Rozhovor pripravil Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required