logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Obsadenosť priemyselných a logistických nehnuteľností na Slovensku vzrástla Slovenský trh s...
  • Hellmann kupuje PKZ Group a zakladá národnú pobočku na Slovensku Nadnárodná skupina akvizíciou...
  • Najväčšou výzvou logistiky poslednej míle je efektivita Za posledných 10 rokov sa toho zmenilo...
  • Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov Sú...

Na kafe s… Vladimírom Mokošom, vedúcim skupiny transportnej logistiky z Logistického centra Nemšová

13. mája 2022
Spravodajstvo 0
1008
Na kafe s… Vladimírom Mokošom, vedúcim skupiny transportnej logistiky z Logistického centra Nemšová

Na kafe s… Vladimírom Mokošom, vedúcim skupiny transportnej logistiky z Logistického centra Nemšová

Ako na efektivitu pri doprave a preprave? Čo je trendové v oblasti ťahačov? V čom majú svoje výhody, a naopak negatíva ťahače? Čo prinesie v danej oblasti logistiky budúcnosť? Aj o týchto témach hovoril s nami pri kafe Vladimír Mokoš, vedúci skupiny transportnej logistiky z Logistického centra Nemšová spoločnosti Lidl.

Do akej miery využívate ťahače? V čom majú výhody a v čom nevýhody?

Spoločnosť Lidl využíva na zásobovanie svojich predajní v 90% súpravy s ťahačom a návesom. Tieto vozidlá nemá vo vlastníctve, ale sú poskytované externými dopravcami. Špecifické predajne sú zásobované malými, dvoj- a trojnápravovými vozidlami. Výhody ťahačov sú, samozrejme, spojené s prevozom väčšieho množstva tovaru ako aj počtu paletových miest na jednu prepravu. Nevýhodou týchto súprav sú vyššie prevádzkové náklady, a horšia manévrovateľnosť pri niektorých predajniach.

Aké sú aktuálne trendy vo svete ťahačov?

Aktuálny trend určuje prihliadať najmä na životné prostredie, znižovanie emisií a znižovanie uhlíkovej stopy. Preto sa spoločnosť Lidl v čo najväčšej možnej miere zameriava na využívanie ťahačov s alternatívnymi pohonmi ako sú LNG a CNG. Medzi výhody týchto ťahačov patrí zásobovanie so zníženým CO2, nižšia hlučnosť pri zásobovaní, nižšie náklady na 100 km a pri LNG dojazd 1400 km.

Pre ktorý typ logistiky je najideálnejšie ich využitie?

Ťahače je najideálnejšie využívať na prepravy, kde je ich mesačný nájazd aspoň dvanásť tisíce km, čo zabezpečuje aj návratnosť investícií s prihliadnutím na vek ťahača. Pri spomínaných km je následne výhodná aj následná obnova vozidla. Všeobecne je návratnosť najideálnejšia pri preprave automotive, následne pri prevoze potravín a ostatných komodít.

Na čo treba dávať pozor pri výbere ťahačov? Ktoré kritériá, ich charakteristické črty sú dôležité?

Pri obstaraní ťahača je veľmi podstatná otázka či sa jedná o naftový alebo LNG prípadne CNG ťahač. Najpodstatnejšie kritéria sú však obstarávacia cena, tá je pri LNG a CNG vysoká. Ďalšími dôležitými kritériami je návratnosť investície a značka.

Ako to vyzerá s modernizáciou ťahačov čo sa týka digitalizácie?

Na Slovensku modernizácia spojená s digitalizáciou zastala u dopravcov, nakoľko ich podmienky trhu nenútia riešiť túto oblasť vo väčšej miere. Je to spôsobené tým, že staré vozidlá zarábajú rovnako ako napríklad vozidlá s alternatívnym pohonom. V budúcnosti však bez digitalizácie nebude možná inovácia keďže veľké reťazce a spoločnosti na takého inovácie tlačia.

Ako to vyzerá s trendmi čo sa týka alternatívnych palív?

Spoločnosť Lidl s veľkým dôrazom na životné prostredie postupne vymieňa naftové ťahače za ťahače s alternatívnym pohonom ako sú LNG a CNG. Momentálne naša flotila obsahuje 2 ťahače na CNG pohon, 15 na LNG pohon a 1 na hybridný (CNG+LNG).

Čo prinesie budúcnosť v danej oblasti?

Budúcnosť v danej oblasti prinesie určite zvýšenie vstupných investícií na obstaranie ťahačov, no v dlhodobom hľadisku bude znamenať určite úsporu prevádzkových nákladov ale predovšetkým zníženie emisií a šetrenie životného prostredia.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov

Šikovné malé roboty pracujú v sklade počas celej zmeny. Dokážu prepraviť rôzne druhy tovarov Sú malé, obratné a inteligentné – autonómne mobilné roboty, nazývané aj podbehové AGV pre horizontálnu prepravu, už dnes dokážu plniť aj náročné úlohy. Nie je potrebné tvoriť zložitú automatizovanú infraštruktúru, dajú sa efektívne integrovať do existujúcich prostredí a systémov. Roboty série […]

Generálny dodávateľ a špecialista na návrh riešenia sú dve strany jednej mince

Generálny dodávateľ a špecialista na návrh riešenia sú dve strany jednej mince Švajčiarska rodinná spoločnosť, ktorá je úspešná na trhu už viac ako 65 rokov, sa špecializuje na celkové intralogistické riešenia a je jedným zo svetových lídrov na trhu riešení materiálových tokov. Z hľadiska riešení predstavuje Ferag kombináciu svojho „Skyfall“ a inteligentného napojenia na dopravnú […]

Hľadáte optimalizáciu dodávateľského reťazca vašej spoločnosti?

Hľadáte optimalizáciu dodávateľského reťazca vašej spoločnosti? Zvážite výhody paletového poolingu v oblasti rýchloobrátkového spotrebného tovaru (FMCG) v Českej republike, na Slovensku či v Maďarsku. „Paletový pooling stojí na štyroch základných pilieroch, prvým je znižovanie nákladov na obalové materiály, v tomto prípade palety. Druhým pilierom je ušetrený čas, ktorý by musel byť venovaný správe vlastných paliet. […]
TBA Plastové obaly

TBA Plastové obaly prichádza na trh s vlastným radom skladacích euro prepraviek

TBA Plastové obaly prichádza na trh s vlastným radom skladacích euro prepraviek V tomto roku bol zahájený program výroby novej generácie skladacích euro prepraviek, pri ktorých vývoji boli brané do úvahy iba najnovšie trendy. Skladacie euro boxy od spoločnosti TBA Plastové obaly nájdu využitie vo všetkých odvetviach. Ich jasnou prednosťou je úspora miesta, stabilné stohovanie […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required