logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Priestory nevyužíva len pre potreby slovenskej filiálky. Z distribučného centra v parku P3 Senec...
  • Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo....
  • Povedomie o benefitoch štandardizovanej elektronickej výmeny dát (EDI) medzi odberateľom...
  • Ďalšie vylepšovanie vysoko kvalitných logistických činností na oboch amerických kontinentoch, v...

Autonómna manipulačná technika vyžaduje jednotné komunikačné rozhranie

14. júna 2022
Spravodajstvo 0
512
Autonómna manipulačná technika vyžaduje jednotné komunikačné rozhranie

Autonómna manipulačná technika vyžaduje jednotné komunikačné rozhranie

Vozíky bez vodiča (FTF) a autonómne mobilné roboty (AMR) získavajú na obľube predovšetkým vďaka efektívnemu fungovaniu a rýchlosti, akú materiál automatizovane prepravujú. Aby boli však vhodné pre masový trh, je potrebné jednotné rozhranie, ako je VDA 5050.

Iba prostredníctvom jednotného rozhrania je možné riadiť a koordinovať vozíky nezávisle na ich výrobcovi. „V spoločnosti Still si myslíme, že aby sme mohli naďalej plniť požiadavky našich zákazníkov, bude jednotné rozhranie v budúcnosti nevyhnutné,“ vysvetľuje Florian Kratzer, international key account manager Automated Solutions spoločnosti Still.

Riešenie prináša štandardizované komunikačné rozhranie VDA 5050. S jeho podporou je napríklad možné zjednotiť riadenie zákaziek alebo riadenie prepravy heterogénnych flotíl pod jedno užívateľské rozhranie. Svoju výkonnosť rozhrania preukázalo okrem iného počas akcií AGV Mesh-Up pod záštitou nemeckého odborového zväzu manipulačnej techniky a intralogistiky.

Spoločnosť Still sa na tejto akcii, ktorá sa konala v rámci akcie IFOY Test Camp, podieľala už vlani. Spoločne s rôznymi výrobcami tu Still ukázal, ako spolu najrôznejšie prepravné vozíky bez vodiča cez rozhranie VDA-5050 vzájomne komunikujú, sú na spoločnej ploche bezpečne a efektívne navádzané a dokážu spolu vykonávať úlohy prepravy.

„Minulý rok sme v rámci tohto testovania pod riadiaci systém skupiny Kion (do ktorej patrí aj Still) do homogénnej jednotky veľmi úspešne zlúčili vozíky rôznych výrobcov s veľmi rozdielnymi navigačnými technikami a prepravnými schopnosťami,“ hovorí expert spoločnosti Still.

Úspechy takýchto predvádzacích akcií ukazujú, že prepravné systémy bez vodiča budú pripravené pre masový trh. Florian Kratzer k tomu poznamenáva: „Vizí spoločnosti Still je poskytovať automatizované riešenia širokej verejnosti. Budeme tak môcť vyhovieť aj dlhodobým dopytom zákazníkov s veľkým objemom, ktoré vyžadujú veľké, automatizované flotily.“

Prispôsobením interného koncernového riadiaceho softvéru pre prepravné systémy bez vodiča a integrovaného softvéru vo vozidlách na rozhraní VDA 5050 si poskytovateľ intralogistických riešení z Hamburgu navyše zaisťuje kompetenciu integrovať do svojho systému aj produkty iných poskytovateľov. Súčasne tak Still môže ponúkať sériovo vyrábané prepravné vozíky bez vodiča, ktoré je možné cez VDA 5050 integrovať do riadiacich systémov iných výrobcov, napríklad do systému dodávateľa softvéru Synaos.

To, že rozhranie VDA 5050 nemá uplatnenie iba v rámci akcií a na predvádzacie účely, ukazuje partnerstvo, ktoré spoločnosť Still uzavrela s inovatívnym dodávateľom softvéru Synaos. Táto spolupráca neslúži iba na praktickú realizáciu a zavádzanie najmodernejších automatizovaných projektov, ale predovšetkým na ponúknutie možnosti zákazníkom, aby si mohli sami vybrať ako softvér, tak hardvér, a oboje individuálne spojiť – presne to, čo VDA 5050 sľubuje.

Wolfgang Hackenberg, CEO a spoluzakladateľ firmy Synaos, hovorí: „Teší nás, že sme so spoločnosťou Still prijali ďalšiu silnú značku do našej medzinárodnej partnerskej siete. Naša intralogistická riadiaca platforma Syna.os Logistics od začiatku podporuje rozhranie VDA 5050. Dnes na tomto základe riadime množstvo implementácií u zákazníkov. Vďaka partnerstvu profitujú naši zákazníci niekoľkonásobne, pretože si individuálne vyberajú svoj hardvér a softvér na realizáciu svojich intralogistických procesov a výrazne zvyšujú svoju efektivitu.“

Podľa Floriana Kratzera prebiehajú so štandardizovaným komunikačným rozhraním VDA-5050 procesy ešte výrazne bezpečnejšie a jednoduchšie. „Ako zodpovedný výrobca preto budeme tento proces – v prospech našich zákazníkov – naďalej veľmi aktívne sledovať a podporovať,“ dodáva.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Skupina ARETE hľadá nájomcov pre rozšírenie priemyselného parku v Dunajskej Strede

Investičná a realitná skupina ARETE rozšíri plochu strategicky umiestneného priemyselného parku v Dunajskej Strede takmer o polovicu. Rozšírenie o približne 13 000 m2 je vo fáze pred realizáciou a ponúkne moderné priestory s cross-dock riešením vhodné na skladovanie, logistiku alebo ľahkú výrobu. ARETE predpokladá environmentálnu certifikáciu BREEAM ako aj ponuku flexibilných obchodných podmienok pre nájomcov. […]

Sklady s voľnou kapacitou pri Prahe, v Brne, v Pohořeliciach a na Ostravsku

Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko aktuálne ponúka voľné skladové kapacity vo svojich skladoch v Mošnove na Ostravsku, v Pohořeliciach pri Brne, v Brne a v Úžiciach pri Prahe. Vo všetkých svojich multi-user skladoch naprieč republikou firma novo ponúka službu co-packing, po ktorej je vysoký dopyt. Firma ponúka aj prepravy a colné služby. Dodajme, že spoločnosť PST […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok