logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistika v horskom turizme má svoje špecifiká. Krízové situácie dané napríklad zlým počasím...
  • Medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností Besico oficiálne spúšťa výstavbu svojho...
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...

Na kafe s… Ľubošom Baranom, prevádzkovým riaditeľom Pilulka.sk

14. júna 2022
Spravodajstvo 0
1800
Na kafe s… Ľubošom Baranom, prevádzkovým riaditeľom Pilulka.sk

Na kafe s… Ľubošom Baranom, prevádzkovým riaditeľom Pilulka.sk

Ako na efektivitu v rámci skladovacích procesov? Prečo je dôležitá automatizácia a digitalizácia v skladoch e-shopov? Čo je trendové v oblasti skladov aktuálne a čo prinesie budúcnosť aj čo sa týka využitia EDI? Aj o týchto témach hovoril s nami pri kafe Ľuboš Baran, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Pilulka.sk.

Opísali by ste aktuálne trendy v skladovaní? Čo ich najviac charakterizuje?

Aktuálne trendy sú výrazne ovplyvnené aktuálnym vývojom spoločenskej situácie, najmä nedostatkom tovarov, techniky a, v neposlednom rade, aj kvalifikovaných pracovných síl. Spoločnosti (najmä v e-commerce) sa snažia optimalizovať tovar skladom, hľadajú priestory na jeho uskladnenie, a efektívne a rýchle vyskladnenie k zákazníkovi. V tomto prípade prichádza na rad automatizácia a rôzne urýchľovanie procesov, či už dopravníkmi alebo väčšie spoločnosti aj priamo robotizáciou.

Do akej miery ich ovplyvňuje automatizácia, digitalizácia a robotizácia?

Automatizácia a digitalizácia je vítaným urýchlením cesty tovaru k zákazníkovi (opäť z pohľadu e-commerce). Pokiaľ je dobre nastavená, uľahčí, zefektívni a zrýchli cestu tovaru ku konečnému spotrebiteľovi. Cieľom je dosiahnuť ideálnu kombináciu človek-stroj tak, aby procesy fungovali v prospech zákazníka.

Čo všetko dokáže urýchliť a optimalizovať skladovacie procesy?

Urýchlenie je vždy individuálne, v závislosti od použitého WMS systému a layoutu skladu. Pri malom sklade nemá automatizácia až taký význam, ako pri väčšom. Rovnako je doležíte poschodie skladu, či skladujete len „na zemi“ na paletách alebo máte regálový systém, či máte poschodie, prípadne mezanín. Vo všeobecnosti manipulačná technika vždy pomáha, do akej miery už ale závisí od vyššie spomenutých parametrov skladu a prevádzky.

Aké sú trendy čo sa týka skladov a ich vybavenia?

Ako som už spomínal, pri trendoch rezonuje najmä automatizácia a skrátenie cesty tovaru k zákazníkovi.

Opísali by ste, čo je trendové čo sa týka výklady a nakládky?

Vykládky a nakládky sú tiež ovplyvnené digitalizáciou a automatizáciou. Vďaka EDI dokážete jedným skenom načítať tovar na palete (v dodávke, v kartóne a pod.) čo urýchľuje proces príjmu tovaru. Na druhej strane, fyzická kontrola dodávaného tovaru musí byt stále zachovaná.

Pri vykládke je to podobné, v rámci B2B sa tiež využíva EDI. V rámci B2C (e-commerce) sa skôr snažíme urobiť dodanie tovaru čo najviac pohodlným, využívajú sa rôzne systémy na optimalizáciu trasy kuriéra, časové okná pre doručenie zákazníkovi, sledovanie zásielky v rámci aplikácie a pod.

Ako to vyzerá u vás s modernými bránami, vrátami a ďalšími technológiami?

U nás štandardne využívame elektrické brány, prípadne dock pre kamión. Využívajú sa prípadne aj rôzne izolácie (stripy) na brány, aby bol sklad stále v optimálnej teplote (nefúkalo, nešiel dovnútra teplý vzduch)

Od čoho najmä závisí výber regálov, regálových systémov?

Zatiaľ využívame „klasické“ regály, pod pojmom regálový systém môžeme rozumieť aj poschodové regály alebo mezaníny, čo vnímam ako výhodné riešenie pre podlahovo menšie ale vysoké skladové priestory. V dnešnej dobe už existujú aj regálové systémy s robotmi a rôzne pohyblivé regály, ktoré by mali urýchľovať picking.

Čo prinesie podľa vás budúcnosť?

Budúcnosť prinesie, ako som už spomínal v rámci trendov, tlak na automatizáciu a digitalizáciu. Cieľom bude nájsť balans v spojení človek-stroj. Rovnako, vzhľadom na nedostatok skladových priestorov, očakávam navyšovanie cien a tlak na just-in-time logistiku.

Do akej miery využívate EDI? V čom vám najviac pomáha?

EDI využívame približne rok. Zatiaľ musím povedať, že nevyužívame jeho kompletný potenciál. EDI používame na zasielanie objednávok dodávateľovi a sťahovanie faktúr a dodacích listov od dodávateľov. Následne prebieha u nás v sklade kontrola príjmu. Urýchlilo nám to administratívnu stránku spracovania faktúr a dodacích listov.

V prvom rade, ako som spomínal, je to odbúranie administratívy. Pokiaľ EDI správne nastavíme, dokáže urýchliť aj samotný prijem tovaru na sklad. Najväčšia výhoda spočíva v rýchlosti, kým e-shop tovar nenaskladní, nemá (nemusí ho mať na webe) a tým pádom stráca konkurenčnú výhodu skladovosti.

Prečo je dôležitá digitalizácia pre e-commerce čo sa týka skladovacích procesov?

Prepojiť sa dá takmer všetko :). Od správneho počtu produktov, ktoré sa zobrazujú na webe. Dokonca (vďaka EDI) je možné zobrazovať aj tovar na ceste. Zároveň, pomocou ABC analýzy, dokážete zladiť obchodnú a logistickú časť spoločnosti. Rovnako je dôležitá najmä zákaznícka stránka veci, rýchlosť dodania, spomínaná možnosť časových okien, sledovania kuriéra alebo sledovanie stavu vybavovania objednávok.

Ako bude vyzerať budúcnosť EDI z vášho uhľa pohľadu?

EDI aktuálne už dokáže vymeniť a automatizovať veľké množstvo dát, Objednávky, Potvrdenia objednávok, Faktúry, Dodacie listy a samozrejme položky v každej tejto správe, čo je pomerne veľké množstvo dát už teraz. Predpokladám ďalšie nadväzovanie na logistické procesy a uľahčenie, či už administratívy alebo práce.

 

Rozhovor pripravil šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky Tomáš Szmrecsányi

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok