logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Automobilka Volvo postaví závod pri Košiciach Spoločnosť Volvo Cars vybuduje svoj tretí výrobný...
  • Alza a STAVMAT spoločne spúšťajú sieť výdajných miest pre veľké zásielky Alza.sk na slovenskom...
  • Slovenská pošta začala s obnovou vozového parku nákladných áut Slovenská pošta začala s obnovou...
  • Celokamiónové prepravy z Číny do Európy Vojna na Ukrajine mala dopad aj na pozemnú prepravu...

Facility Management a digitalizácia idú ruka v ruke

21. júna 2022
Spravodajstvo 0
118
Facility Management a digitalizácia idú ruka v ruke

Facility Management a digitalizácia idú ruka v ruke

Keď sa povie facility manažér, mnoho ľudí pravdepodobne usúdi, že sa jedná o trochu nadsadené označenie pre vedúceho správy a údržby budovy. Tento názor je však veľmi zjednodušený. Súčasný Facility Management (FM) sa totiž musí prispôsobovať vysokým nárokom moderných budov aj rastúcim potrebám klientov. Tým rozširuje svoju pôsobnosť do mnohých ďalších oblastí, ktoré pokrývajú ako očakávanú správu priestorov a nadväzujúcej infraštruktúry, tak aj starostlivosť o zdravie a bezpečnosť, ICT či logistiku, administratívu a mnoho ďalšieho.

Inými slovami – jednalo sa práve o FM profesionálov, ktorí sa za posledné dva turbulentné roky covidovej pandémie starali napríklad o rekonfiguráciu kancelárií, inštaláciu plexisklových zásten na pokladniach v supermarketoch či reorganizácii skladov a tovární, aby tam zamestnanci mohli bezpečne pracovať. S rastúcou zodpovednosťou stúpa aj tlak na efektivitu FM práce. Tu môže pomôcť digitalizácia procesov a špecializovaná platforma ako užitočný nástroj na podporu Facility Managementu.

Monika Rajska-Wolińska povýšená na výkonnú riaditeľku spoločnosti Colliers pre strednú a východnú Európu

„V súčasnej dobe stále ešte veľa FM odborníkov k svojej práci pristupuje rovnako ako predtým: veľa času tak strávi osobnými kontrolami, osobnými schôdzkami s kolegami i častým presúvaním sa z miesta na miesto. Stále sa zvyšujúci počet úloh však vedie aj k väčšej časovej náročnosti a rastúcim nákladom. Ak napríklad museli v dobe pandémie facility manažéri nad rámec svojich existujúcich povinností neustále monitorovať sociálne dištancovanie, ich schopnosť vykonávať efektívne svoju prácu prirodzene klesala. To sa dá vzťahovať na akúkoľvek neštandardnú situáciu, ktorá môže nastať. Zavedenie efektívneho online systému pre FM pracovníkov preto považujem za zásadné,“ komentuje Ivan Petráš, expert spoločnosti PlanRadar zameriavajúci sa na digitalizáciu procesov pri stavebných a realitných projektoch.

Efektívna komunikácia je pre facility manažéra kľúčová

Česká realitná poradenská spoločnosť Space Brokers expanduje na Slovensko

Facility manažér je v prvom rade vedúci pracovník, ktorý zodpovedá za chod nehnuteľnosti. Rovnako ako ostatní vyšší manažéri sa teda venuje hlavne plánovaniu, riadeniu, supervízii a strategickým riešeniam. To všetko s jeho rozširujúcim sa poľom pôsobnosti vyžaduje neustály prehľad o tom, čo sa v rámci danej budovy deje. Potreba byť v kontakte s tímami v teréne, ktorým sú operatívne priraďované úlohy na jednej centrálnej platforme (na ktorej sú dostupné aj doplňujúce informácie), sa tak stáva stále naliehavejšou.

„Je úplne nevyhnutné, aby bol každý facility manažér schopný komunikovať skutočne efektívne. To ale pri správe veľkých nehnuteľností takmer nie je možné obvyklými spôsobmi. Aplikácia, šitá na mieru správe budovy, môže byť v tomto ohľade nepostrádateľným pomocníkom. Zamestnanci a dodávatelia by mali mať možnosť pri svojich činnostiach na rôznych miestach kontaktovať vedúceho priamo z aplikácie a taktiež tu obratom obdŕžať spätnú väzbu. To ušetrí hodiny času aj zmätok pri používaní tradičných vysielačiek,“ dopĺňa Ivan Petráš.

Pri riešení závad poslúži BIM

Pre efektívnu správu nehnuteľnosti po celý jej životný cyklus je ideálne mať stavebné procesy digitalizované už od začiatku projektu. Vďaka tomu sú k dispozícii všetky dostupné dáta, ktoré sa postupne ukladajú na jednu komplexnú platformu. Facility manažér musí poznať budovu „skrz naskrz“. K tomu výborne poslúži BIM model, digitálne dvojča budovy, ale aj 2D výkresy a ďalšie kľúčové dokumenty, ktoré je praktické mať kedykoľvek dostupné a pripravené na použitie.

„Zabezpečiť hladkú prevádzku budovy zaberie veľa času a úsilia. Digitálne platformy, akou je aj PlanRadar, umožňujú plánovať a vykonávať údržbu aj jednorazové opravy bez zbytočných problémov a prieťahov, a to obzvlášť pokiaľ do aplikácie nahráte digitálny výkres stavby. Správcovia budov vďaka tomu vedia o všetkom dianí, nech už sa nachádzajú kdekoľvek: vidia totiž príslušné informácie zanesené priamo v modeli v online prostredí,“ vysvetľuje Ivan Petráš a dodáva: „Na druhej strane, kompletné dáta k projektu sú tiež kedykoľvek pripravené na export. A šablóny reportov je možné si upravovať na mieru tak, aby spĺňali interné aj externé požiadavky. V dokumentoch sa vďaka tomu udržuje poriadok, nie však na úkor flexibility.“

Pridaná hodnota digitalizácie

Prostredníctvom digitalizácie pri správe budovy sa ušetrí mnoho hodín práce. Každý problém je možné riešiť rýchlo a operatívne, navyše vďaka prehľadnému systému sa podarí mnohým komplikáciám predísť. Digitalizácia ako pomoc pri FM však nie je iba otázka efektivity a zisku. Štandardizované pracovné procesy, pravidelné záznamy a dokumentácia majú pozitívny vplyv aj na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. So vždy aktuálnymi dátami môžu facility manažéri lepšie robiť správne rozhodnutia a zlepšovať tak bezpečnosť aj komfort budov pre všetkých ich užívateľov.

Súvisiace články:

Monika Rajska-Wolińska povýšená na výkonnú riaditeľku spoločnosti Colliers pre strednú a východnú Európu Česká realitná poradenská spoločnosť Space Brokers expanduje na Slovensko Podľa 75 % stavebných podnikov koronakríza ešte viac zhoršila zlú situáciu na trhu stavebných zákaziek Roman Stoličný bol vymenovaný za regionálneho manažéra pre juhovýchodnú Európu
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required