logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

IKEA Slovensko zaznamenala 14-percentný nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 percent

26. januára 2023
Spravodajstvo 0
770
IKEA Slovensko zaznamenala 14-percentný nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 percent

IKEA Slovensko zaznamenala 14-percentný nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 percent

Spoločnosť v minulom fiškálnom roku dosiahla zisk 130 milliónov eur, čo v porovnaní s rokom 2021, počas ktorého bol obchodný dom IKEA z dôvodu pandemických opatrení zatvorený po dobu 4 mesiacov, predstavuje medziročný nárast o 14 percent. Online predaj sa na tržbách podieľal 23 percentami. Obchodný dom IKEA v Bratislave zároveň privítal 2,1 milióny zákazníkov a webovú stránku www.IKEA.sk navštívilo až 5 miliónov unikátnych návštevníkov.

Aj tento rok IKEA pokračovala s podporou komunít a ľudí v núdzi. Po vypuknutí vojny na Ukrajine venovala do asistenčných centier pomoci výrobky v celkovej hodnote 179 tisíc. V novom roku plánuje predstaviť nové digitálne služby a limitované kolekcie od svetoznámych dizajnérov.

„Našou vášňou je pomáhať zákazníkom vytvárať, upravovať a skrášľovať ich domov tak, aby vyhovoval ich životnému štýlu – nech už je akýkoľvek, bez ohľadu na ich rozpočtové možnosti. Preto sme veľmi vďační za ich neustály záujem o IKEA, vďaka ktorému sme mohli rásť viac ako globálna skupina INGKA Group. Na Slovensku sme zaznamenali až 14 percentný nárast celkového predaja, pričom každý piaty nákup bol realizovaný online,“ uvádza David McCabe, generálny riaditeľ IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Informoval tiež o tom, že počas predchádzajúceho finančného roka stúpol počet návštevníkov obchodného domu IKEA v Bratislave o viac ako 500 tisíc.

V roku 2022 pokračovala IKEA aj v investíciách do digitálnych riešení. Zákazníkom ponúkla možnosť využiť nový chat pre pohodlnejšiu a efektívnejšiu komunikáciu s kontaktným centrom na diaľku. Udržateľný Circular hub, v ktorom sa predáva použitý nábytok v rámci služby Druhý život nábytku, sprístupnila IKEA v júni 2022 aj zákazníkom v online verzii. Dôležitých aktualizácií sa dočkala aj aplikácia IKEA, ktorá už od marca roku 2023 ponúkne užívateľom inovatívnu funkciu Skenuj a nakupuj. Tá výrazne urýchli spôsob nakupovania a skráti dobu čakania pri pokladni.

„V súlade s našimi hodnotami sme podporili aj tých, ktorí to potrebovali najviac. Ľuďom, ktorí prišli o svoje domovy a utiekli z Ukrajiny, sme venovali nábytok a iné bytové doplnky v hodnote 179 tisíc eur. To všetko by, samozrejme, nebolo možné bez aktívnej pomoci našich zamestnancov, ktorí sa podieľali na skladaní a prevoze nábytku do asistenčných centier pomoci, “ dodal David McCabe.

Postupné kroky k udržateľnej budúcnosti

Cieľom spoločnosti IKEA v našom regióne je do roku 2030 umožniť viac ako 11 miliónom ľudom v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku žiť lepší život v domácnosti. Jedným z ďalších krokov IKEA k udržateľnej budúcnosti bol v roku 2022 prechod z pôvodných bielych pokladničných blokov na modré bloky, ktoré sú 100% recyklovateľné.

Spoločnosť taktiež spustila kampaň „Green Friday“, počas ktorej boli zákazníkom ponúkané produkty z druhej ruky namiesto zľavy, ktorá je typická pre „Black Friday“. Oproti fiškálnemu roku 2021 sa podarilo znížiť celkovú klimatickú stopu obchodného domu IKEA v Bratislave až o 82 percent na 47 t CO2e.

V minulom finančnom roku navštívilo obchodný dom IKEA v Bratislave 2,1 milióna zákazníkov, a ďalších 5 miliónov prišlo cez webovú stránku www.IKEA.sk. Zákazníci denne zakúpili v priemere 26 kuchýň, 26 pohoviek, 83 postelí a 111 matracov.

IKEA zároveň predstavila nové ciele v oblasti udržateľnosti a zaviazala sa, že do roku 2025 bude 50 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie založených na rastlinnej báze a 80 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie nebude obsahovať červené mäso.

Spolupráca so svetovými dizajnérmi

Aj v novom roku IKEA uvedie na trh niekoľko špeciálnych limitovaných kolekcii plných dizajnových výrobkov. V januári predstavila kolekciu VARMBLIXT, ktorá vznikla v spolupráci s holandskou dizajnérkou Sabine Marcelis, a jej hlavným motívom je svetlo.

V marci sa následne začne predávat kolekcia BASTUA, ktorá je výsledkom spolupráce s populárnou fínskou módnou značkou Marimekko. V tomto roku si IKEA taktiež celosvetovo pripomenie 80. výročie svojho založenia, ku ktorej pripravuje aj špeciálnu retro kolekciu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok