logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • SL SK 96: Zelená logistika prináša prestíž aj konkurenčnú výhodu Znižovanie emisií je...
  • Smurfit Kappa sa dohodla na spojení s americkým konkurentom WestRock Spojenie dvoch nadnárodných...
  • Rudolf Nemec je vedúcim tímu kapitálových trhov v Cushman & Wakefield Cushman &...
  • Maersk predstavil prvú kontajnerovú loď na ekologický metanol Prvá kontajnerová loď na svete s...

IKEA Slovensko zaznamenala 14-percentný nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 percent

26. januára 2023
Spravodajstvo 0
485
IKEA Slovensko zaznamenala 14-percentný nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 percent

IKEA Slovensko zaznamenala 14-percentný nárast tržieb a znížila klimatickú stopu o 82 percent

Spoločnosť v minulom fiškálnom roku dosiahla zisk 130 milliónov eur, čo v porovnaní s rokom 2021, počas ktorého bol obchodný dom IKEA z dôvodu pandemických opatrení zatvorený po dobu 4 mesiacov, predstavuje medziročný nárast o 14 percent. Online predaj sa na tržbách podieľal 23 percentami. Obchodný dom IKEA v Bratislave zároveň privítal 2,1 milióny zákazníkov a webovú stránku www.IKEA.sk navštívilo až 5 miliónov unikátnych návštevníkov.

Aj tento rok IKEA pokračovala s podporou komunít a ľudí v núdzi. Po vypuknutí vojny na Ukrajine venovala do asistenčných centier pomoci výrobky v celkovej hodnote 179 tisíc. V novom roku plánuje predstaviť nové digitálne služby a limitované kolekcie od svetoznámych dizajnérov.

„Našou vášňou je pomáhať zákazníkom vytvárať, upravovať a skrášľovať ich domov tak, aby vyhovoval ich životnému štýlu – nech už je akýkoľvek, bez ohľadu na ich rozpočtové možnosti. Preto sme veľmi vďační za ich neustály záujem o IKEA, vďaka ktorému sme mohli rásť viac ako globálna skupina INGKA Group. Na Slovensku sme zaznamenali až 14 percentný nárast celkového predaja, pričom každý piaty nákup bol realizovaný online,“ uvádza David McCabe, generálny riaditeľ IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Informoval tiež o tom, že počas predchádzajúceho finančného roka stúpol počet návštevníkov obchodného domu IKEA v Bratislave o viac ako 500 tisíc.

V roku 2022 pokračovala IKEA aj v investíciách do digitálnych riešení. Zákazníkom ponúkla možnosť využiť nový chat pre pohodlnejšiu a efektívnejšiu komunikáciu s kontaktným centrom na diaľku. Udržateľný Circular hub, v ktorom sa predáva použitý nábytok v rámci služby Druhý život nábytku, sprístupnila IKEA v júni 2022 aj zákazníkom v online verzii. Dôležitých aktualizácií sa dočkala aj aplikácia IKEA, ktorá už od marca roku 2023 ponúkne užívateľom inovatívnu funkciu Skenuj a nakupuj. Tá výrazne urýchli spôsob nakupovania a skráti dobu čakania pri pokladni.

„V súlade s našimi hodnotami sme podporili aj tých, ktorí to potrebovali najviac. Ľuďom, ktorí prišli o svoje domovy a utiekli z Ukrajiny, sme venovali nábytok a iné bytové doplnky v hodnote 179 tisíc eur. To všetko by, samozrejme, nebolo možné bez aktívnej pomoci našich zamestnancov, ktorí sa podieľali na skladaní a prevoze nábytku do asistenčných centier pomoci, “ dodal David McCabe.

Postupné kroky k udržateľnej budúcnosti

Cieľom spoločnosti IKEA v našom regióne je do roku 2030 umožniť viac ako 11 miliónom ľudom v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku žiť lepší život v domácnosti. Jedným z ďalších krokov IKEA k udržateľnej budúcnosti bol v roku 2022 prechod z pôvodných bielych pokladničných blokov na modré bloky, ktoré sú 100% recyklovateľné.

Spoločnosť taktiež spustila kampaň „Green Friday“, počas ktorej boli zákazníkom ponúkané produkty z druhej ruky namiesto zľavy, ktorá je typická pre „Black Friday“. Oproti fiškálnemu roku 2021 sa podarilo znížiť celkovú klimatickú stopu obchodného domu IKEA v Bratislave až o 82 percent na 47 t CO2e.

V minulom finančnom roku navštívilo obchodný dom IKEA v Bratislave 2,1 milióna zákazníkov, a ďalších 5 miliónov prišlo cez webovú stránku www.IKEA.sk. Zákazníci denne zakúpili v priemere 26 kuchýň, 26 pohoviek, 83 postelí a 111 matracov.

IKEA zároveň predstavila nové ciele v oblasti udržateľnosti a zaviazala sa, že do roku 2025 bude 50 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie založených na rastlinnej báze a 80 % hlavných jedál v ponuke reštaurácie nebude obsahovať červené mäso.

Spolupráca so svetovými dizajnérmi

Aj v novom roku IKEA uvedie na trh niekoľko špeciálnych limitovaných kolekcii plných dizajnových výrobkov. V januári predstavila kolekciu VARMBLIXT, ktorá vznikla v spolupráci s holandskou dizajnérkou Sabine Marcelis, a jej hlavným motívom je svetlo.

V marci sa následne začne predávat kolekcia BASTUA, ktorá je výsledkom spolupráce s populárnou fínskou módnou značkou Marimekko. V tomto roku si IKEA taktiež celosvetovo pripomenie 80. výročie svojho založenia, ku ktorej pripravuje aj špeciálnu retro kolekciu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required