logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Slováci milujú dobierku, hotovosť sa vytráca

6. marca 2023
Spravodajstvo 0
1047
Slováci milujú dobierku, hotovosť sa vytráca

Slováci milujú dobierku, hotovosť sa vytráca

Minimálne raz v roku 2022 nakúpilo na internete na Slovensku takmer 70 percent ľudí vo veku od 16 do 74 rokov. Koľko peňazí minieme priemerne na jeden nákup a prečo je dobierka ešte stále rovnako obľúbená?

„Dobierka stále ostáva najobľúbenejším spôsobom platby pri objednávaní tovaru z e-shopov a kupujúci ju využívajú takmer pri polovici všetkých nákupov. Mnohým vyhovuje, že za nákup nemusia zaplatiť okamžite, a zároveň pre nich predstavuje určitú istotu, že balíček dostanú a nekupujú ‚holuba na streche‘,“ vysvetľuje Ivo Mrena, Country Lead Shoptet pre Slovensko.

Dodáva však, že v prípade overených predajcov ide skôr o prehnanú opatrnosť. Navyše si takto ľudia zvyšujú sumu za nákup, keďže posielanie na dobierku je zväčša drahšie.

Predajcovia by s ňou najradšej skončili

Treba povedať, že obľuba nákupu na dobierku je špecifikom Česka a Slovenska. Zákazníkom síce umožňuje zaplatiť za tovar až pri prevzatí, ale obchodníkom spôsobuje značné problémy. Ak si totiž zákazník balíček neprevezme, vracia sa k odosielateľovi a e-shopom tým vznikajú nemalé finančné a administratívne náklady.

„Dobierku online obchody takmer nenávidia, no udržujú ju, pretože niektorí zákazníci na ňu nedajú dopustiť. Niektoré e-shopy, ktoré viac rastú a ich cieľovou skupinou sú zákazníci v nižšom či strednom veku, si už pomaly dovoľujú dobierku vypínať. V prípade menších e-shopov so silnou konkurenciou a staršou klientelou sa však bez nej zatiaľ fungovať nedá,“ približuje pohľad e-shoperov Ondřej Buben, vedúci tímu Shoptet Pay.

Hotovosť sa vytráca

Kým dobierke ostávajú Slováci verní, v prípade platby v hotovosti sa situácia mení. Jej využívanie v posledných rokoch klesá, vplyv na posun k bezkontaktnému plateniu mala aj pandémia.

„Zatiaľ čo v decembri 2021 sa platilo hotovosťou 16 percent nákupov, v decembri 2022 išlo už len o necelé 4 percentá. Rozdiel sa rozdelil medzi platbu prevodom a platbu kartou,“ upresňuje Country Lead Shoptet pre Slovensko. Moderné metódy platby sú skrátka natoľko jednoduché, že im neodolajú ani tí konzervatívnejší zákazníci. Platbu kartou v decembri roku 2022 využilo 31 percent nakupujúcich, prevod na účet vyše 19 percent.

Koľko platíme pri online nákupe?

Priemerná hodnota nákupu v januári 2022 predstavovala 79 eur, v januári roku 2021 to bolo 78 eur. „Oproti predošlému roku ide o navýšenie, ktoré je však minimálne v porovnaní s vyše 12-percentnou infláciou. Do určitej miery môžeme teda povedať, že ľudia sú pri nákupoch obozretnejší,“ hovorí Ivo Mrena.

Keďže však práve pri online nakupovaní si ľudia môžu jednoducho porovnať ceny a zároveň dostanú tovar často lacnejšie ako v kamenných prevádzkach, výrazné prepady zatiaľ neočakáva.

 

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok