logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

Petr Langer: V logistike nám pomáha okrem iného aj manažment skladových zásob

8. marca 2023
Spravodajstvo 0
1241
Petr Langer: V logistike nám pomáha okrem iného aj manažment skladových zásob

Petr Langer: V logistike nám pomáha okrem iného aj manažment skladových zásob

„Predchádzajúce krízy nás naučili pružne reagovať na zmenu podmienok. Či už sú to zmeny v logistike, možnosti doručenia, alebo výkyvy v zásobách,“ hovorí pri káve v rámci rozhovoru Petr Langer, marketingový manažér spoločnosti manažér e-shopu Alensa pro Európu, pričom pripomenie, že stále pokračujú aj v online digitalizácii nákupu dioptrických okuliarov. 

Ako hodnotíte rok 2022 z hľadiska inflácie, vyšších cien za energie a vojny na Ukrajine? Ako ste zvládli krízové obdobie?

Dioptrické okuliare a kontaktné šošovky potrebujete počas akejkoľvek situácie. Aj v minulom roku Alensa tak rástla v dvojciferných číslach. Rast bol menší v porovnaní s inými rokmi, ale stabilný. Je pravdou, že sme museli premietnuť niektoré náklady do cien, resp. viac zhodnocovať niektoré náklady a efektivitu marže.

Akým spôsobom ste sa snažili znižovať náklady a čo všetko ste robili preto, aby firma mohla ďalej fungovať?

Do znižovania nákladov a iných oblastí sa vojna na Ukrajine významne neprejavila. Začali sme starostlivo sledovať maržu u jednotlivých produktov. Upravovali sa limity pre doručenie zdarma a viac sledujeme skladovosť. Ľudia napríklad u kontaktných šošoviek dávajú prednosť lacnejším alternatívam, povedzme značke TopVue, ktorá u nás patrí medzi napredávanejšie. Ako ľudia šetria, hľadajú lacnejšie alternatívy s rovnakými parametrami a kvalitou.

Dotkli sa opatrenia aj zamestnancov?

Medzi zamestnancami sa táto situácia neprejavila nijako negatívne. Naopak, Alensa rastie, a tak sme skôr prijímali zamestnancov. Ďalej plánujeme rozvoj v oblasti kamenného retailu – teda otváranie kamenných predajní. Prvý showroom sa otvoril v Prahe a tento rok bude nasledovať Brno a Bratislava. Skôr sa snažíme uzatvoriť celý okruh služieb. Od onlinu až po sieť kamenných predajní.

Čo očakávate od roku 2023 a aké máte plány čo sa týka modernizácie a automatizácie?

Aj tento rok bude podľa nás turbulentný. Dá sa povedať, že je taký každý rok odvtedy, kedy začala pandémia COVID-19. Niektoré zmeny robíme priebežne. Predchádzajúce krízy nás naučili pružne reagovať na zmenu podmienok. Či už sú to zmeny v logistike, možnosti doručenia, alebo výkyvy v zásobách. U nás stále platí, že viac ako 97 % kontaktných šošoviek máme na sklade.

Ako je tomu čo sa týka digitalizácie?

Stále pokračujeme v online digitalizácii nákupu dioptrických okuliarov. Snažíme sa edukovať zákazníkov, že si okuliare môžu kúpiť online. K tomu sú naviazané ďalšie služby, ako napríklad virtuálne zrkadlo či možnosť domáceho skúšania okuliarov. K tomu sú naviazané aj kamenné predajne, ktoré sú prepojené s našim e-shopom. Významný priestor pre rast vidíme v online predaji dioptrických okuliaroch. Zatiaľ čo v Nemecku takýto predaj tvorí približne 20 – 25 % všetkých zákazníkov, na Slovensku sú to jednotky percent.

Vidíte budúcnosť aj vo WMS? Čo môžu inovácie v tejto oblasti priniesť logistike?

Alensa má svoj vlastný IT systém, ktorý vyvíja pre svoje potreby. Jednou zo súčastí je manažment skladových zásob. Tento systém je veľmi špecifický. Samotná kontaktná šošovka môže mať od rôzne dioptrie s rôznymi zakriveniami. Ide o veľmi veľa kombinácií. Máme vlastné riešenie, ktoré sa snažíme ďalej rozvíjať.

 

Rozhovor pripravil šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky?

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok