logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Na východ Slovenska prichádza čoraz menej nových investorov, no existujúce firmy sa neustále...
  • Ceremónia v duchu japonských tradícií, na ktorej sa zúčastnili aj významní partneri a hostia z...
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...

Lidl testuje novú zelenú posilu vo firemnej flotile

15. marca 2023
Doprava 0
875
Lidl testuje novú zelenú posilu vo firemnej flotile

Lidl testuje novú zelenú posilu vo firemnej flotile

Spoločnosť Lidl je známa svojím zodpovedným prístupom k životnému prostrediu. Jasným dôkazom toho, že ekológia nie je pre túto firmu iba aktuálnym trendom, je aktívne pátranie po nových spôsoboch a riešeniach, ktoré prispejú k lepšej budúcnosti našej planéty. K tomu bezpochyby patrí aj neustále vylepšovanie firemnej logistiky. Vďaka zelenej posile, elektrickému kamiónu Volvo FM Electric, ktorú diskont práve testuje, môže byť doprava v Lidli zase o čosi zelenšia.

Nový vylepšený model kamiónu Volvo FM Electric priniesol ďalšie slovenské prvenstvo obľúbenému diskontu – Lidl. Ako prvý reťazec totiž v reálnej prevádzke vyskúšal tento 100 % elektrický ťahač návesov. Je to model, ktorý zvládne prepraviť oveľa väčšie množstvo tovaru, ako jeho minuloročný predchodca – Volvo FE. Neuveriteľných 24 ton nákladu prepraví bez najmenších problémov. Navyše, tento e-kamión sa môže pochváliť aj ďalšími lichotivými číslami. Jeho reálny dojazd je 300 km, celková kapacita batérie 540 kWh a trvalý výkon až 490 kW. Je to skrátka flexibilný pomocník s minimálnou uhlíkovou stopou.

Jeho plusy a mínusy otestoval a zmapoval influencer a vodič z povolania Martin Malec známy ako Som šofér. „Na jeden z prvých elektrických ťahačov na Slovensku som bol skutočne zvedavý. Táto technológia totiž prináša rôzne benefity. Výhodou ekologickej distribúcie tovaru v mestách je samozrejme tichá prevádzka, redukcia emisií a najmä zlepšenie života obyvateľov. Medzi nami šoférmi je však ešte stále viacero táborov s rôznymi názormi na budúcnosť elektrifikácie nákladnej dopravy. Práve preto sú dôležité spoločnosti, ktorým ekológia nie je cudzia. Páči sa mi, že Lidl má dostatok odvahy podporovať myšlienku zelenej dopravy, a tak dáva svojim vodičom možnosť vyskúšať si tieto moderné stroje,“ uviedol profesionálny šofér Martin.

„Z vlastnej skúsenosti potvrdzujem, že 300 km dojazd môže byť pre vodiča obrovský strašiak. Ak sa však bude nové Volvo FM Electric používať podľa filozofie – počas dňa navážať na filiálky v meste a počas noci dobíjať, nevidím v tom problém. Práve naopak, oproti dieslovej verzii to má samé výhody,“ dodal Martin Malec.

Na premiéru nového modelu dohliadal aj vedúci úseku logistiky spoločnosti Lidl Peter Mego. Volvo FM Electric podľa neho rozhodne pomôže firme v napĺňaní dlhodobých cieľov v tejto oblasti. Do roka 2030 chce totiž Lidl zabezpečiť, aby 75 % ich vozového parku malo alternatívny pohon, a tak dosiahnuť 30 % neutralitu v doprave. Čo teda inými slovami znamená, že 30 % flotily by malo mať pohon na elektrinu, vodík alebo bioplyn.

„Lidl na Slovensku dosiahol veľa prvenstiev. Samozrejme, jedno z najdôležitejších je, že sme sa stali jednotkou na trhu. To všetko vďaka našim zákazníkom, zamestnancom aj partnerom. Každý líder však musí udávať smer a nebáť sa ísť aj tŕnistou cestou. Preto som hrdý, že sme sa ako spoločnosť vybrali cestou znižovania emisií a nasadzovania alternatívnych pohonov v kamiónovej preprave. Spoločne so svojimi prepravnými partnermi sme našli konsenzus. Naše ciele sú odvážne a ambiciózne, ale vieme, že pre našu planétu nevyhnutné. Postupne chceme nasadzovať aj ďalšiu techniku s  nulovými emisiami, aby sme sa postupne približovali k absolútne bezemisnej logistike,“ dodal Peter Mego.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

V logistike musíme začať myslieť digitálne

Digitalizácia mení spôsob, akým firmy riadia svoju logistiku. Stále viac spoločností si uvedomuje, že bez centralizovaných dát a automatizovaných procesov sa moderný dodávateľský reťazec už nezaobíde. „Logistika je nervový systém dodávateľského reťazca. No ak dáta putujú medzi e-mailmi, Excelmi a telefonátmi, systém sa spomalí. Každá chyba či oneskorenie znamená zdržanie, ktoré stojí čas aj peniaze. […]

Slovenský industriálny trh potvrdzuje dlhodobý potenciál aj v treťom kvartáli 2025

Slovenský industrálny trh vstúpil do druhej polovice roka opatrnejšie, keď dopyt po nových priestoroch klesol približne o polovicu oproti minulému roku. Vyššia neobsadenosť však hrá v prospech nájomcov, ktorí si vedia vyrokovať flexibilnejšie podmienky a výhodnejšie nájomné. Napriek spomaleniu je na trhu cítiť mierne oživenie aktivity a očakávame tradične silný záver roka. Hrubý prenájom v […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.