logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

Aj vysokozdvižný vozík potrebuje jarnú údržbu

12. apríla 2023
Spravodajstvo 0
1112
Aj vysokozdvižný vozík potrebuje jarnú údržbu

Aj vysokozdvižný vozík potrebuje jarnú údržbu

Vozidlá dostávajú v zime zabrať a na jar si zaslúžia dôkladnú kontrolu a servis. Neplatí to len pre osobné automobily, ale aj pre vysokozdvižné vozíky, ktoré sú v mnohých prípadoch denne maximálne vyťažené. Odborníci jednoznačne odporúčajú dôkladné vyčistenie a kontrolu viacerých funkcionalít.

Aj v interiéri môžu byť v zimnom období prevádzkované vozíky pri mínusových teplotách a vyššej vlhkosti či prašnosti. Pri štandardnej interiérovej prevádzke v rovnakých celoročných podmienkach nie je potrebná špeciálna údržba po zimnom období. Avšak pri exteriérových vozíkoch je potrebné detailnejšie očistenie a dôsledná kontrola.

K základnému servisu pri jarnej údržbe manipulačnej techniky patrí pomerne veľa úkonov. Okrem starostlivého očistenia vozíka od nánosov soli, blata a posypových materiálov, ktoré mu výrazne škodia, a vyčistenia interiéru je žiaduce skontrolovať tesnosť prevodovky, stav hydraulického systému, hadíc čí potrubí a tiež stav hydraulického oleja v nádrži.

„Každý vozík by mal byť podrobený hĺbkovej kontrole a riadnemu profesionálnemu servisu. Ten zahŕňa aj kontrolu zdvihových piestov a prípojov, ale aj očistenie odvzdušňovacieho filtra. Veľa úkonov si vyžaduje aj skontrolovanie zdvíhacieho zariadenia vozíka,“ vysvetľuje Ivan Kerita, regionálny servisný manažér spoločnosti Still Slovensko. Dopĺňa, že na zdvíhacom zariadení prejdú kontrolou konzoly aj reťaze a všetky jeho súčasti (stožiar, reťaze ložiská riadenia a klzné časti vozíka) sa riadne premažú.

Korózia a poškodené batérie

Najčastejšími nedostatkami po zimnom období býva korózia – korodovať môže stožiar, podbehy, blatníky alebo podvozok. Aj pneumatiky dostávajú riadne zabrať v mínusových teplotách a objavujú sa tiež rôzne zle utesnené miesta.

Experti kontrolujú aj medzeru medzi zarážkou konzoly a zarážkou stožiara, doťahujú silové spoje elektrických rozvodov a samozrejme, prezrú aj poistky a kabeláž. Neobídu žiadnu funkciu vysokozdvižného vozíka. Jarná údržba a komplexný servis sú nevyhnutnosťou kvalitnej starostlivosti o vysokozdvižný vozík. Tá sa potom vracia v podobe dlhých rokov fungovania bez väčších problémov.

Pri batériách špecialista upozorňuje, že sa už počas zimných mesiacov má s nimi správne zaobchádzať. Ak sa starostlivosť o batérie zanedbáva, poškodia sa a žiadny servis ich nezachráni. Platí zásada, že sa nemajú skladovať  v mínusových teplotách a ak nie je iná možnosť, majú byť napojené na nabíjačke. Poškodenie im hrozí v prípade, ak sa vybíjajú pod hraničnú hodnotu.

Servis bez problémov

Pravidelná technická kontrola je povinnosťou každého majiteľa vysokozdvižného vozíka raz ročne V prípade kvalitnej servisnej služby ju má pod kontrolou servisný poradca alebo servisný technik, ktorý včas informuje majiteľa vozíka, že mu uplynie platnosť technického osvedčenia a hneď si aj môžu dohodnúť termín servisnej kontroly.

Rozumné však je nespoliehať sa len na nutné kontroly, ale starať sa o manipulačnú techniku pravidelne. Napríklad špecialisti servisu Still profesionálne dohliadajú na každý vozík aj pri jarnej údržbe. Majitelia vozíkov vybavených GPRS modulom majú výhodu – servis dostane informáciu o najazdených motohodinách a podľa toho presne naplánujú najbližšiu údržbu vozíka.

„Zákazník tým pádom nemusí sledovať nájazdy a monitorovať vozík. Náš servisný poradca ho automaticky v prípade blížiacej sa údržby informuje,“ hovorí Kerita s tým, že spôsob a pravidelnosť servisu si zákazník dohaduje už pri kúpe vozíka, a to nie len nového, ale aj jazdeného.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok