logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Metóda Prodator prichádza na slovenský trh s cieľom uloviť vodičov

5. septembra 2024
Doprava 0
618
Metóda Prodator prichádza na slovenský trh s cieľom uloviť vodičov

Metóda Prodator prichádza na slovenský trh s cieľom uloviť vodičov

Dopravcovia v celej Európe sa stretávajú s výrazným nedostatkom vodičov. Metóda Prodator, ktorá sa doteraz špecializovala najmä na zaisťovanie slovenských a českých pracovníkov na špecializované pozície, ako sú napríklad obchodníci, operátori výroby, automechanici, elektrikári a vodiči vysokozdvižných vozíkov alebo skladníci, sa rozširuje o garantovaný nábor vodičov.

Spoločnosť Prodator Marketing, ktorá službu Prodator zaisťuje, vymyslela spôsob, ako vodiča získať, pričom jej špecifická metóda sa už osvedčila v iných profesiách. Firma má za sebou v Európe v rámci pilotnej fázy aj rad úspešných projektov zameraných na získavanie vodičov. Teraz projekt s akcentom na nábor vodičov odštartoval naplno.

C.S.Cargo dokončil akvizíciu väčšinového podielu v NAD – RESS Senica

Michal Mikulášek, Founder & CEO spoločnosti Prodator Marketing, uvádza: „Vyvinuli sme špecifickú metódu Prodator spĺňajúcu určité parametre, máme na ňu ochrannú známku v rámci celej EÚ. Nie sme personálna agentúra. V rámci náboru cez sociálne siete, kedy využívame vlastné špecifické funkčné postupy, dokážeme zaistiť klientom lokálnych vodičov, a to za relatívne nízku sumu. Záleží na zložitosti pozície, ale v priemere ide o 20-tisíc korún za vodiča. Garantujeme, že nájdeme 3 vodičov do 30 dní a keď nie, pracujeme zadarmo.“

Preplácanie vodičov, neefektívne reklamy

Na rokovaniach Michal Mikulášek firmám vysvetľuje, že vodiči v skutočnosti nechýbajú, len hocikedy robia inú prácu. „Len v ČR je niekoľko nižších stoviek tisíc zaregistrovaných kamiónov, ale mnohé z nich nemá kto šoférovať. Vodiči si teda môžu vyberať, kde budú pracovať, často sú firmami preplácaní. Zamestnávatelia sa ich snažia získať, reklamami ale mnohokrát cielia tam, kde vodiči veľmi nie sú, teda napríklad na pracovné portály. Keď vodič chce zmenu, často sa o nové možnosti dozvie od kolegu na parkovisku. Naša metóda je dlhodobá a dokáže obsadzovať pokojne aj päť osôb mesačne, čo je pre zákazníka veľké číslo,“ konštatuje Michal Mikulášek.

Ďalej podotkol, že majitelia firiem sú pri prvom počúvaní skeptickí, pretože sa o nábory neúspešne snažia dlho. „Vždy hovoríme jediné – neverte, overte,“ dopĺňa Michal Mikulášek.

„V Českej republike podľa našich informácií chýba 15 tisíc a na Slovensku 5 tisíc vodičov. V Európe aktuálne vzrástol počet chýbajúcich vodičov na 465 tisíc. Do roku 2028 ich má chýbať viac ako pol milióna. Populácia starne, skúsení vodiči odchádzajú do dôchodku, mladé práce vodiča kamiónu často neláka,“ uvádza Michal Mikulášek.

Ďalšie riešenie: autonómna prevádzka

Vít Votroubek, generálny riaditeľ spoločnosti PST CLC Mitsui-Soko a predseda predstavenstva Zväzu špedície a logistiky Českej republiky, hovorí: „Nedostatok vodičov je problém v Európe aj v Amerike. Na cestách sú neustále veľké fronty kamiónov a plno kamiónov stojí pri firmách, pretože im chýbajú vodiči. Osobne ako najväčší recept na túto situáciu vidím plne autonómnu prevádzku. Kamióny na ceste by mohli jazdiť napríklad podobne ako autonómne VNA vozíky v úzkych uličkách v skladoch.“

A prečo autonómna prevádzka v bežnej prevádzke nie je bližšie k realite, keď technológie existujú? „Rôzne technológie síce sú, ale podľa môjho názoru ide o právny problém, pretože nikto z technologických firiem nechce prevziať zodpovednosť za nehody. Na druhú stranu vidíme, že v Amerike jazdia autonómne taxíky, takže nejaká cesta napríklad zatiaľ len na prevádzku kamiónov na diaľniciach by mohla byť,“ uzatvára Vít Votroubek.

Znižovanie vozových parkov, menšie zisky

Nedostatok vodičov na českom a slovenskom trhu je obrovský. „Ako špedičná firma spolupracujeme so stovkami dopravcov a o nedostatku vodičov od nich počujeme často. A keď už sú, nie vždy ide o kvalitných vodičov. Tie kvalitné sa firmy snažia udržať, najmä nekvalitní často prechádzajú medzi dopravcami. V dôsledku nedostatku vodičov dopravcovia znižujú vozové parky, aj keď majú zákazky. Kvôli tomu nezarábajú toľko, koľko by mohli. Pokiaľ budú mať dopravcovia viac vodičov, práce pre nich je dosť,“ oznamuje Vít Mázdra, majiteľ a konateľ spoločnosti ViT Logistics.

Súvisiace články:

C.S.Cargo dokončil akvizíciu väčšinového podielu v NAD – RESS Senica
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok