logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Kuehne+Nagel ponúka tri otázky a tri odpovede o súčasnej situácii v logistike

25. marca 2025
Doprava 0
244
Kuehne+Nagel ponúka tri otázky a tri odpovede o súčasnej situácii v logistike

Zmení sa stratégia firiem po upokojení situácie v Suezskom prieplave? Prečo sa predlžuje intermodálna preprava loďami a železnicou? Presunú spoločnosti výrobu do bezpečnejších lokalít a nastane rozmach nearshoringu? Odpovedajú experti spoločnosti Kuenha+Nagel.

Turbulentný vývoj v Spojených štátoch amerických, Ázii, ale aj v Európe a na Slovensku, núti logistické spoločnosti k opatrnosti. Lokálne pobočky musia reagovať na zmeny, napríklad transakčná daň sa premietne do optimalizácie platieb a doby splatnosti faktúr.

Rok 2024 priniesol rad výziev aj inovácií, hodnotia experti Kuehne+Nagel

„V tomto roku tiež očakávame navýšenie ceny mýta, čo budeme musieť premietnuť do cien pre zákazníkov. Evidujeme tiež čoraz viac ich požiadaviek na alternatívne a zelenšie možnosti prepravy,“ konštatuje Lucia Slimák, Manažérka cestnej logistiky v Kuehne+Nagel na Slovensku.

V súčasnosti ešte nemožno dostatočne presne predpovedať, aké konkrétne dopady budú mať na využívanie rôznych druhov prepravy mýto, ale aj rôzne clá, sankcie alebo tzv. nearshoring. Už dnes mnohé spoločnosti obchádzajú niektoré územia, štáty a prieplavy, čím sa preprava tovaru predlžuje a predražuje. Významný vplyv má práve situácia v Suezskom prieplave, vďaka ktorej sa dodacie lehoty predlžujú o celé týždne. Lode z Ázie putujúce do Európy musia oboplávať celú Afriku.

Spoločnosť Kuehne+Nagel v treťom štvrťroku 2024 navýšila zisk

„Každá spoločnosť má svoju obchodnú stratégiu, a teda nemožno zovšeobecniť dopady globálne. Aj pred decembrom 2024, kým bola situácia v oblasti Suezského prieplavu normálna, spoločnosti fungovali na rôznych obchodných modeloch. Domnievam sa, že opätovné otvorenie Suezského prieplavu nebude mať pre výrobné firmy zásadný vplyv z pohľadu lokality, ale skôr z pohľadu efektívneho logistického prepojenia oblasti nákupu a konečného dodania,“ uvádza Jana Mošovská, Manažérka námornej logistiky v Kuehne+Nagel na Slovensku a dopĺňa: „Dôležitejšou zmenou ako situácia v prieplave je nové preskupenie námorných aliancií od februára 2025, s tým súvisiace nastavenia nových námorných servisov, prepravných časov a rotácií lodí na globálnych linkách.“

Niektoré spoločnosti predsa len presúvajú výrobu a svojich dodávateľov geograficky bližšie, aby neboli tak ovplyvnené výkyvmi v preprave, sankciami a clami, právnymi, ekonomickými či inými rizikami.

„Z nášho pohľadu nepredpokladáme rast nearshoringu porovnateľný s rokmi počas tvz. „doby offshoringu“. V prospech nearshoringu, a teda v prospech zvýšeného dopytu po industriálnych nehnuteľnostiach, hrajú nižšie transportné náklady a zmierňovanie vyššie spomenutých rizík. V neprospech však výrazne hovorí rast miezd a dostupnosť respektíve nedostupnosť kvalifikovanej pracovnej sily. Pre efektivitu kontraktnej logistiky sú to významné faktory,“ hovorí Rastislav Jány, Manažér kontraktnej logistiky v Kuehne+Nagel na Slovensku.

Okrem námornej prepravy vznikajú oneskorenia vďaka dlhodobým výlukám na dôležitých železničných trasách, najmä v Slovinsku a Nemecku, čo má vplyv aj na intermodálnu prepravu.

„Dopady sú skutočne negatívne. Celý úsek z prístavu a do prístavu komplikujú hlavne obmedzené kapacity v priepustnosti železničnej infraštruktúry a nekoordinované výluky na tratiach, ktoré pretrvávajú už od roku 2024. Prepravný čas tovarov z a do prístavu je z týchto dôvodov náročné plánovať a zdržania sú často výrazné. Žiaľ neexistuje adekvátna alternatíva prepravy, čiastočne ňou môže byť využitie priamych ťahačov. My pre zmiernenie dopadov vzniknutej situácie robíme maximum a snažíme sa byť čo najčastejšie v kontakte s našimi klientami,“ konštatuje Jana Mošovská.

Súvisiace články:

Rok 2024 priniesol rad výziev aj inovácií, hodnotia experti Kuehne+Nagel Spoločnosť Kuehne+Nagel v treťom štvrťroku 2024 navýšila zisk Nákladná doprava vykázala v treťom štvrťroku pokles výkonov Kuehne+Nagel upozorňuje na dôležité zmeny v námornej doprave
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok