logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Je závislosť na automotive problémom?

15. novembra 2018
Glosy 0
4516
Je závislosť na automotive problémom?

Slovensko nesporne patrí medzi krajiny s najvyššou produkciou áut na obyvateľa. Preto sa môže zdať, že celé hospodárstvo stojí a padá na odvetví, ktoré sa naozaj rýchlo transformuje. Je otázne či je také množstvo automobiliek na Slovensku výhodné pre obe strany. Slovensko, na rozdiel od Talianska, ktoré má dlhšiu tradíciu výroby automobilov, vyrába viac ako dvojnásobok áut ročne.

Je to hlavne preto, lebo Taliani preferujú zamestnávať robotníkov namiesto využívania robotov, to však vyúsťuje do drahšej celkovej produkcie. Vyspelé krajiny držia sociálny zmier, pritom profitujú zo svojich zahraničných investícií, Slovensko zasa profituje z modernej výroby, ku ktorej by sa inak nedostalo. A tak sa zdá byť súčasný stav výhrou pre obe strany.

Hoci možno nemáme takú tradíciu ako Taliansko, čo sa týka výroby automobilov, máme však bohatú tradíciu priemyselnej výroby ako takej. Priemyselná tradícia krajiny je pre investora veľkou výhodou. V praxi to znamená toľko, že vieme ako kvalitne pracovať , a tak vyrábame naozaj málo chybných kusov. Na Slovensku je stále ešte výhodou pre investorov lacná špecializovaná pracovná sila, dokonca v porovnaní s krajinami ako je Grécko či Turecko.

Vráťme sa späť na Slovensko. Budú mať v budúcnosti naše automobilky vôbec komu predávať? Zdá sa, že trh Európy a Severnej Ameriky sa pomaly, ale isto nasycuje. Máme tu však obrovský ázijský trh, ktorý by mal podľa odhadov do roku 2040 absorbovať 1,5 miliardy automobilov. Iste, narastá tlak na čoraz väčšie využívanie verejnej dopravy. Aj jedna z najväčších ekonomík Európy podľahla tomuto trendu. V Nemecku už len 52 % jeho pracujúcej populácie využíva auto na cestu za prácou, ale predaj automobilov to v tejto krajine zatiaľ neovplyvnilo.

Otázka teda neznie tak, či prílišná závislosť od automobilovej výroby je riziková. Otázkou je, či sme mali na výber, či by sme si mohli dovoliť odmietnuť tieto investície. Je teda Slovensko príliš závislé od automobilovej výroby? A je to vlastne problém?

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok