logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistika v horskom turizme má svoje špecifiká. Krízové situácie dané napríklad zlým počasím...
  • Medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností Besico oficiálne spúšťa výstavbu svojho...
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...

Aleksander Raczynski: Čiastočné ochladenie ekonomiky by prišlo tak či tak, nákaza spôsobila len urýchlenie

28. mája 2020
Doprava 0
2035
Aleksander Raczynski: Čiastočné ochladenie ekonomiky by prišlo tak či tak, nákaza spôsobila len urýchlenie

O medzikontinentálnych prepravách v dobe koronavírusu sme hovorili s Aleksandrom Raczynskim, generálnym riaditeľom Gefco pre Českú republiku a Slovensko.

Ako podľa vás aktuálne koronakríza ovplyvnila oblasť medzikontinentálnych prepráv? Čo ste zaznamenali? A aký v tomto smere očakávate vývoj?

Logistika vždy okamžite reaguje na aktuálnu situáciu a ani v uplynulých mesiacoch tomu nebolo inak. Museli sme sa popasovať s dočasne zastaveným železničným i leteckým spojením s Čínou. Naopak napríklad námorná doprava zostala takmer nedotknutá. Stále sa ešte musíme vysporiadavať s malou kapacitou leteckého carga. Zaznamenali sme zvýšený dopyt po urgentných prepravách a vysoký dopyt je taktiež po prepravách v oblasti farmaceutického priemyslu a zdravotníctva.

Čo ste napríklad prepravovali?

Pre nášho dlhoročného partnera sme v uplynulých týždňoch prepravovali viac než tisíc nemocničných lôžok týždenne do rôznych destinácií, zaistili sme urgentné dodanie testovacích sád na Covid-19 a ďalších 30 ton zdravotníckeho materiál do laboratórií a zdravotníckych zariadení v Alžíri, Tunise a na Antilách, kde hrozil nedostatok. A v uplynulých mesiacoch sme taktiež vypravili tri charterové lety s ochrannými pomôckami, testovacími setmi, vitamínmi a doplnkami stravy pre český a slovenský trh z Číny do Bratislavy.

Odkiaľ kam vlastne medzikontinentálne prepravy z ČR najčastejšie smerujú, a naopak odkiaľ najčastejšie smerujú do ČR? Ako sú na tom z hľadiska medzikontinentálnych prepráv jednotlivé typy prepráv, čo dominuje?

Je to veľmi variabilné, záleží od segmentu, pre ktorý sú prepravy realizované, ale i na cieľovej destinácii a samozrejme na požiadavkách na rýchlosť doručenia. Intenzívne je spojenie s oblasťou juhovýchodnej Ázie, nejde len o Čínu, ale aj Japonsko, Kóreu a ďalšie krajiny. V importnom smere zaisťujeme nielen prepravy dielov pre automotive, ale dopravujeme taktiež elektroniku, biely tovar a podobne. Pre tieto prepravy využívame často železnicu, ktorá je rýchla v porovnaní s námornou dopravou a z hľadiska nákladov lacnejšia než letecká doprava. V exportnom smere do tohto regiónu často putuje napríklad tovar z oblasti FMCG. Využívame samozrejme i námornú dopravu, najmä pre pravidelné toky veľkoobjemových zásielok. V kombinácii so železnicou takto prepravujeme napríklad automobily vyrobené v Kolíne do južnej Ameriky. V prípade leteckej dopravy potom hrá primárnu rolu faktor času, letecky teda prepravujeme všetky urgentné transkontinentálne zásielky, rovnako ako farmaceutický tovar, u ktorého je potrebné zaistiť stabilnú teplotu po celú dobu prepravy. Humánne farmaceutiká prepravujeme taktiež po celom svete, pravidelne napríklad na africké trhy.

Prezradíte ako vnímate vplyv pandémie na ekonomiku?

Myslím,  že vplyv pandémie Covid-19 je aktuálne preceňovaný. Ekonomika bola vo fáze, kedy by čiastočné ochladenie prišlo tak či tak, nákaza spôsobila len urýchlenie. My momentálne intenzívne pripravujeme obnovenie inbound a outbound tokov v oblasti automobilového priemyslu, kde očakávame návrat do stavu pred koronakrízou približne v polovici júna.

 

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok