logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistika v horskom turizme má svoje špecifiká. Krízové situácie dané napríklad zlým počasím...
  • Medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností Besico oficiálne spúšťa výstavbu svojho...
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...

Aktuálne z Klubu logistických manažérov: Prípadnú druhú vlnu pandémie zvládneme lepšie

21. júla 2020
Spravodajstvo 0
1984
Aktuálne z Klubu logistických manažérov: Prípadnú druhú vlnu pandémie zvládneme lepšie

Nedávne stretnutie slovenského Klubu logistických manažérov sa zaoberalo aktuálnou situáciou firiem a ich cestou z koronakrízy, a tiež s tým, ako sú jednotlivé spoločnosti pripravené na prípadnú druhú vlnu pandémie. Manažéri potvrdili, že prvá vlna bola veľkou neznámou, na ktorú bolo potrebné veľmi rýchlo reagovať.

Stretnutia Klubu logistických manažérov sa zúčastnili Alexander Alstock (STOW SR), Peter Ballay (MECOM GROUP), Alexander Czakó (Tauris), Ján Franek (Heineken Slovensko), Pavol Jančovič (TOPNAD), Anton Jasenovec (FM SLOVENSKÁ), Branislav Jendek (108 Agency), Martin Urban (Jungheinrich) a Peter Vörös (HOPI SK). „Na začiatku nikto nevedel, čo robiť, aké budú opatrenia, čo nás čaká, nakoľko je situácia vážna. Teraz sme, myslím, lepšie pripravení, ľudia majú aj ochranné pomôcky. Myslím si, že prípadná ďalšia vlna by už nemusela byť tak dramatická,“ hovorí Alexander Alstock, commercial director a konateľ spoločnosti STOW SR.

Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku

Anton Jasenovec, business development manager spoločnosti FM SLOVENSKÁ, doplnil: „Hovorí sa, že ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Prvú vlnu by som definoval ako cvičisko. Všetci sme si prešli ťažkým obdobím. Museli sme reagovať na zmeny, vysporiadať sa so zatvorenými hranicami a nariadeniami štátu. Firmy sa v rámci svojich štruktúr museli prispôsobovať. Myslím si, že keby prišla nejaká druhá vlna, budú firmy lepšie pripravené. Prípadnú druhú vlnu, myslím si, zvládneme všetci lepšie, samozrejme, ak sa nevyskytne zase niečo nové, na čo by sme neboli pripravení.“

Peter Vörös, konateľ spoločnosti HOPI SK, je tiež presvedčený, že firmy prípadnú druhú vlnu zvládnu lepšie. „Myslím si, že slovenská ekonomika ešte nemá presne spočítané, koľko nás kríza stála, pretože stále sme ešte na ceste z nej. Ďalšou otázkou je, ako sa budú z hľadiska nakupovania správať ľudia. My sme závislí na spotrebe v FMCG. Môže sa stať, že na tom z hľadiska peňazí nebude dobre štát ani ľudia,“ dopĺňa Peter Vörös.

A ako byť pripravený na prípadnú druhú vlnu pandémie v doprave? Pavol Jančovič, predseda predstavenstva spoločnosti TOPNAD, hovorí, že pripravený môže byť len ten, kto má nejaký vankúš. „Neverím, že by tí, ktorí boli postihnutí, mohli zvládnuť situáciu bez nejakého vankúša. Cestná doprava ho, samozrejme, nemala. Obávam sa, že to bude zlé z hľadiska cash flow v doprave. Mali by sme byť na to pripravení. Či už kríza skončí po prvej, druhej, alebo tretej vlne, väčšina spoločností, myslím si, vyjde veľmi oslabená, pričom značná časť z nich aj zanikne. Smeruje sa to k výraznému oslabeniu cestnej dopravy na slovenskom trhu,“ povedal Pavol Jančovič.

Zákazníci hľadajú aj optimalizáciu v rámci logistiky

Branislav Jendek, managing director spoločnosti 108 Agency, podotýka: „Ak príde druhá vlna, sme na ňu pripravení. Myslím si, že aj keby prišla, tak reakcia celého sveta bude už iná. Som presvedčený, že bude oveľa viac reflektovať aj ekonomické potreby spoločnosti.“ Peter Ballay, supply chain director firmy MECOM GROUP, tvrdí, že na eventuálnu druhú vlnu budú firmy lepšie pripravené než na prvú. Týka sa to napríklad hygienických opatrení. „Kríza mala vplyv aj na vzťahy so zákazníkmi. Zákazníci sami hľadali cesty, ako k sebe tovar dostať, súčasne hľadajú aj optimalizáciu v rámci logistiky. Nemyslím si, že by nás prípadná druhá vlna nejako dramaticky obmedzila. Jediné, čo nás môže obmedziť, je nedostatok ľudí. Keby sme nemali dostatok ľudí, nebudeme môcť vyrábať,“ konštatuje Peter Ballay. Zároveň dodal, že ďalší vývoj ekonomiky bude záležať aj na kúpyschopnosti obyvateľov.

Čaká nás náročné obdobie

Peter Vörös ďalej uviedol: „Čaká nás náročné obdobie. Možno sme už na konci prvej vlny pandémie, čo sa týka zdravotníctva, ale ekonomická pandémia nám dá ešte trochu práce.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok