logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Ťažký náklad na ceste z Brazílie do Mexika

23. novembra 2020
Doprava 0
1055
Ťažký náklad na ceste z Brazílie do Mexika

Ťažký náklad na ceste z Brazílie do Mexika

Dachser Air & Sea Logistics organizoval prepravu nadrozmerného nákladu − stroje pre výrobu automobilov. 138-tonový náklad bol prepravený po mori z Brazílie do Mexika. Po demontáži stroja na 14 častí vážil najväčší kus − kompresor − 125 ton. Cesta bola najprv realizovaná cestnou prepravou na podvozku pre ťažké náklady z brazílskeho štátu Sao Paulo, potom kontajnerovou loďou do Mexika, kde náklad opäť prevzal kamión a realizoval poslednú míľu do výrobného závodu v centrálnom Mexiku.

Dachser Air & Sea Logistics prepravil nadrozmerný stroj pre výrobu automobilov z Jundiaí v Brazílii do mesta Silao v Mexiku. Tento projekt si vyžiadal expertov z Dachser pobočiek v Brazílii, Mexiku a USA, ktorí spojili svoje logistické know-how. „Našich zákazníkov pravidelne podporujeme v riešení ich komplexných logistických výziev,“ hovorí Guido Gries, Managing Director Dachser Americas.

„Komplexné projekty s nadrozmerným nákladom vždy predstavujú špeciálnu výzvu. Okrem hlbokých znalostí vyžadujú také projekty tiež inovatívny spôsob myslenia.“ Skúsenosti a hustá logistická sieť v Latinskej Amerike boli pre zákazníka rozhodujúcim faktorom pre výber spoločnosti Dachser za logistického partnera.

Prvá časť: po Brazílii na lowdeck návese

Od začiatku bola táto preprava veľkou výzvou: stroj bol stále v prevádzke a bol umiestnený v zapustenej nádrži s hĺbkou 5,5 metra. Dachser si v Brazílii najal lokálneho partnera − špecialistu na manipuláciu s ťažkými bremenami, aby časti stroja z nádržky vyzdvihol. Komponenty stroja potom museli byť demontované na 14 častí s rôznymi rozmermi. Dôležitá pritom bola aj rýchlosť prác − logicky čas odoslania v Brazílii ovplyvňoval aj čas doručenia v Mexiku.

Cesta pokračovala na viacnápravovom návese po vopred schválenej trase do prístavu Santos. Z dôvodu reštrikcií spojených s pandémiou COVID-19 nemal náklad policajný sprievod a bola mu povolená cesta cez čiastočne hornatý terén len od 23 do 6 hodín ráno. Ťažkému nákladu trvalo celkom sedem dní, kým prekonal takmer 160 kilometrov z Jundaiaí do prístavu v Santos.

„Keď sa plánuje preprava takých rozmerov, musíte zohľadniť viacero faktorov. Ale od samotného začiatku sme vedeli, že kľúčovou bude u tohto projektu komunikácia,“ hovorí João Caldana, Managing Director Dachser Brazil. A dodáva: „Projekt vyžadoval služby viacerých rôznych strán − od úradov vystavujúcich potrebné povolenia, cez colného sprostredkovateľa a miestnu samosprávu až po pozemného a námorného prepravcu. Aby bola zaistená bezproblémová realizácia takéhoto projektu je nevyhnutné každú zo strán udržiavať v tempe a plne angažovanú.“

Kontajnerovou loďou do Mexika

Pri zariaďovaní námornej prepravy bolo nevyhnutné rozhodnúť medzi využitím konvenčného lodenia a Ro-Ro loďou. Po dôkladnej analýze nákladov, prepravných časov a okrem iného aj bezpečnosti pri preprave nákladu sa Dachser rozhodol pre riešenie, konvenčnú break bulk prepravu. To ponúka odosielateľovi flexibilitu pri nakládke a vykládke a tiež pri skladovaní a súčasne prináša efektivitu v pomere náklady a dodacie lehoty.

Zásielka bola prepravovaná v podpalubí námornej lode v kontajneroch typu flat rack a platform. V spolupráci s lodiarskou spoločnosťou CMA-CGM vybral tím Dachser Brazil zodpovedajúci typ lode na prepravu nadrozmeru. Rozhodnutie padlo na kontajnerovú loď ako najrýchlejšie a najefektívnejšie riešenie. Náklad bol uskladnený v podpalubí lode v tzv. flat rack a platform kontajneroch.

V prístave Santos zásielku čakala ďalšia výzva: aby sa pri nakládke ťažkého nákladu zabránilo potenciálnej kolízii s terminálovými žeriavmi, Dachser zariadil plávajúci žeriav, ktorý umožnil posádke nakladať na opačnej strane lode, a tak sa vyhnúť terminálovým žeriavom. Na to bolo potrebné dobré počasie, aby mohlo byť pri zdvihu zaistené presné rozloženie hmotnosti.

Vplyvy COVID-19 boli i tu

Po 30 dňoch na mori dorazil náklad do prístavu Veracruz v Mexiku na pobreží Atlantického oceánu. Bolo to na konci mexického sviatočného víkendu, ale dobre koordinované plány tímu Dachser Mexico zabezpečili, že sviatok prepravu nijako nespomalil. Náklad bol preložený priamo z lode na kamión pre nadrozmerný náklad, ktorý čakal vedľa lode. Colné formality potom boli vybavené počas nasledujúceho dňa.

Podobne ako u realizácie prvej časti trasy v Brazílii bol náklad prepravený pozemnou cestou z prístavu do výrobného závodu, a to za dodržania preventívnych opatrení na mieste vykládky z dôvodu koronavírusovej pandémie. Aj napriek vopred schválenej trase po cestách nižších tried musel Dachser svoj plán konfrontovať s dočasnými uzávierkami, danými časovými oknami a chýbajúcou policajnou eskortou. 700 kilometrov dlhá trasa z prístavu vo Veracruz do výrobného závodu zákazníka v Silau v centrálnom Mexiku potom trvala dlhšie ako tri dni. Akonáhle ťažký náklad dorazil do svojej cieľovej destinácie, z kamióna ho zložili tri žeriavy.

Spoločné dosiahnutie zdanlivo nedosiahnuteľného

„Úspešná implementácia projektu takéhoto rozsahu naviac v dobe pandémie, je obrovský úspech,“ hovorí Edgardo Hamon, Managing Director Dachser Mexico, a dodáva, „ukazuje to, ako dobre spolupracujú jednotlivé národné organizácie v rámci rodiny Dachser, aby dosiahli toho, čo sa javí ako nedosiahnuteľné.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok