logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Rozdiely v ponuke a dopyte v námornej doprave zvyšujú ceny

28. februára 2021
Doprava 0
845
Rozdiely v ponuke a dopyte v námornej doprave zvyšujú ceny

Rozdiely v ponuke a dopyte v námornej doprave zvyšujú ceny

Rozdiely v ponuke a dopyte v námornej doprave naďalej zvyšujú ceny na celom svete. Vďaka obmedzeným kapacitám, zvýšeným sadzbám a digitalizácii prepravných spoločností je trh zložitejší a nestabilnejší ako kedykoľvek predtým. Ako upozorňuje Rolf Mertins, head of Global Ocean Freight Dachser Air & Sea Logistics, síce bol trh námornej dopravy charakterizovaný vysokou volatilitou, ale pandémia situáciu zhoršila. Kým v minulosti vždy mohli plánovať nákupy prepravného priestoru na základe skúseností a údajov z predchádzajúceho roka, príchodom pandémie koronavírusu museli tieto predpoklady doslova hodiť cez palubu.

Ako zdôrazňuje Rolf Mertins, v poslednom štvrťroku 2020 sa produkcia v Ázii vrátila na pôvodnú úroveň a dopyt po preprave kontajnerov prudko vzrástol. Prepravná kapacita však bola hlboko pod úrovňou predchádzajúceho roka. Okrem nedostatku prázdnych kontajnerov vo výrobných závodoch v Ázii zostali v dôsledku lockdownu obmedzené plavebné poriadky a tým aj prepravná kapacita. Nedostatok kontajnerov ovplyvňujeú prepravy do USA i zásielky do Európy, pretože návrat prázdnych kontajnerov trvá dlhšie než v období pred pandémiou. Príčinou sú obmedzenia v prístavných termináloch, nedostatok vodičov nákladných vozidiel a meškanie pri vykládke lodí, pretože infikované posádky lodí sú opakovane umiestňované do karantény a lode musia následne zakotviť.

„Predpokladáme, že táto situácia bude trvať pravdepodobne aj po celý prvý štvrťrok roku 2021. Situáciu ešte prehĺbili oslavy čínskeho Nového roka vo februári. Najmä sadzby budú mať tendenciu ešte ďalej rásť, alebo určite neklesať, pretože podľa predpovedí sa objem zásielok zníži až na konci februára 2021. Akonáhle bude odstránený značný počet nevybavených zákaziek, by sa problém s lodným priestorom, a dúfajme tiež s dostupnosťou kontajnerov, mohol trochu zmierniť,“ vysvetľuje Rolf Mertins s tým, že dostupná kapacita ani štruktúra sadzieb na predpandemických úrovniach nie je v dohľadnej budúcnosti zrejmá. Európske prepravné spoločnosti pracujú na digitalizácii svojich procesov a budú musieť procesy obstarávania a rezervácií prispôsobiť novému vývoju trhu.

„Služby LCL sú v podstate druhom námornej zbernej služby a spoľahlivým a transparentným riešením pre našich zákazníkov. To platí najmä v časoch krízy, ako je súčasná pandémia, kedy prerušenie výroby alebo lockdown v cieľových krajinách znamená, že pre prepravu nie je dostatok tovaru k naplneniu kontajnera. Kľúčovými charakteristikami služieb LCL sú týždenné odjazdy a rýchle prepravné časy, a to ich robí dôležitým prvkom pri udržiavaní chodu medzinárodných dopravných reťazcov. Znamená to, že služby LCL sú menej náchylné ku krízam a sú vhodnou alternatívou dopravy pre všetky priemyselné odvetvia, dokonca aj v porovnaní s leteckou nákladnou dopravou, ak sa môžu plánovať s dostatočným predstihom. Preto budeme aj v budúcnosti naše portfólio LCL služieb naďalej dynamicky prispôsobovať a rozširovať o ďalšie linky,“ dodáva Rolf Mertins,

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok