logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do...
  • Spoločnosť Scania Slovakia oznamuje zmenu na pozícii finančného riaditeľa (CFO). S účinnosťou od...
  • Pracovný trh dnes prechádza asi najväčšou transformáciou v histórii. Zmeny sa pritom netýkajú...
  • Konkrétne časové okno na doručenie zásielky? Zákazníci ho chcú naprieč strednou Európou, najviac...

Slováci vlani na e-shopoch minuli takmer o polovicu viac

3. marca 2021
Spravodajstvo 0
1198
Slováci vlani na e-shopoch minuli takmer o polovicu viac

Slováci vlani na e-shopoch minuli takmer o polovicu viac

Nákupy na internete sa tešia stále väčšej popularite. Vyplýva to zo štúdie Mastercard iResearch. Až 91 percent Slovákov nakupuje na internete aspoň občas, podľa nákupných dát spoločnosti Mastercard na e-shopoch zaplatili medziročne o 47 percent viac.

Najobľúbenejším spôsobom platby je v 57 percentách prípadov platba kartou cez internet. Naproti tomu, platbu v hotovosti na dobierku zvolilo medziročne o 21 percentuálnych bodov menej zákazníkov, teda len viac ako tretina (38 percent). Ako otravné označilo vypisovanie svojich platobných údajov pri online nákupoch 25 percent respondentov, zatiaľ však len tretina držiteľov kariet využila možnosť tento proces urýchliť bezpečným uložením svojich údajov pre budúce nákupy u internetového predajcu.

Zatvorené obchody a zákaz vychádzania v období pandémie znamenal presun veľkej časti nákupov z kamenných obchodov na internet. Podľa transakčných údajov Mastercard vzrástol obrat slovenských online obchodov v roku 2020 o 47 percent, obchodom s potravinami či športovými potrebami stúpli tržby dokonca na viac ako dvojnásobok. Z prieskumu Mastercard iResearch tiež vyplýva, že až 91 percent Slovákov nakupuje na internete aspoň občas. Všeobecne dôvera v bezpečnosť platieb kartou na internete rastie, iba 15 percent Slovákov vyjadrilo nedôveru.

„Robíme všetko pre to, aby nákupy na internete boli čo najbezpečnejšie a užívateľsky najprívetivejšie. Je to dôležité najmä v čase, keď je obmedzená možnosť nakupovať iným, tradičnejším spôsobom. Pre takmer polovicu zákazníkov je dôležité, aby boli platby čo najjednoduchšie a rýchle. Pri pravidelných nákupoch si tak zákazníci môžu napríklad bezpečne uložiť svoje údaje u obchodníka, čo zrýchli celý proces platby,“ hovorí Michal Čarný, generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

O možnosti uložiť si bezpečne svoje dáta u predajcu vedelo už 73 percent respondentov, využilo ju zatiaľ 33 percent zákazníkov a to najmä pri streamovacích službách. Až 31 percent si svoje dáta u internetových obchodníkov neukladá. Je to jeden zo spôsobov, ako si opýtaní svoje dáta chránia, ďalších 41 percent (v roku 2019 iba 25 percent) respondentov uviedlo, že nakupujú iba u overených predajcov.

Najčastejším spôsobom platenia pri nákupoch na internete bola v minulom roku platba kartou cez internet (57 %). Naproti tomu, platba v hotovosti na dobierku klesla v porovnaní s predchádzajúcim rokom o plných 21 percentuálnych bodov a využila ju viac ako tretina zákazníkov. Kartou na dobierku platilo vlani 25 percent spotrebiteľov, čo je o 16 percentuálnych bodov medziročne viac. V prípade držiteľov kreditných kariet ju k platbám na internete využilo už 66 percent z nich. Čím ďalej viac ľudí tak využíva kreditnú kartu na zvýšenie ochrany nákupov na internete najmä preto, aby platba nebola priamo spojená s ich bežným účtom.

Čo teda odrádza spotrebiteľov od nakupovania na internete? Vzhľadom na to, že rýchlosť, jednoduchosť a bezpečnosť nákupu je priorita, vypisovanie údajov platobnej karty nespĺňa podmienku hneď v prvom bode. Práve to označilo za otravné 25 percent respondentov. Ďalších 25 percent ku internetovým platbám nemá dôveru, 12 percentám opýtaných nevyhovuje, že majú ich dáta okrem banky uložené aj predajcovia a 10 percent považuje celý proces za príliš zdĺhavý.

Viac ako tretine držiteľov kariet príde nadbytočné opätovne overovať platby pri pravidelných nákupoch a 42 percent opýtaných by neoverovalo nákupy v hodnote do 20 EUR. Celkom 7 percent ľudí, ktorí nakupujú u internetových predajcov, však cez internet neplatí. Najčastejším dôvodom bol stále strach zo zneužitia osobných dát či krádeže účtu, prípadne nedôvera v samotný nákup, a tak radšej zaplatia až po prevzatí. Na druhej strane, až 33 percentám opýtaných na internetových nákupoch nevadí nič.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Spoločnosť Jungheinrich si v rámci Stratégie 2030+ stanovila jasné ciele rastu

Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do roku 2030, strategické iniciatívy v oblastiach globálnej expanzie, automatizácie, rozšírenia portfólia a transformácie a rast podporovaný cieleným prístupom k fúziám a akvizíciám so zameraním na Severnú Ameriku a Áziu a Tichomorie, ako aj na oblasť automatizácie. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok