logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

DPDgroup vlani dosiahla rekordný rast 

4. marca 2021
Spravodajstvo 0
1234
DPDgroup vlani dosiahla rekordný rast 

DPDgroup vlani dosiahla rekordný rast 

DPDgroup zverejnila svoje výsledky za rok 2020 a ohlásila stratégiu na obdobie päť rokov. Počas bezprecedentnej situácie s pandémiou vírusu Covid-19 sa stala DPDgroup nevyhnutným spojencom v doručovaní životne dôležitého tovaru pre zákazníkov aj firmy. Pre tento mimoriadny stav DPDgroup zaznamenala 42 percentný rast obratu v porovnaní s rokom 2019. Skupina DPD si vytýčila do roku 2025 nové ciele, a to rozširovať kľúčové aktivity, zrýchliť rozpracované projekty a zdolať nové výzvy prostredníctvom plánu s názvom „Together & beyond“ – „Spoločne a ďalej“.

 Pandémia vírusu Covid-19 viedla k neočakávanému nárastu v doručovacích službách. Lockdowny v jednotlivých krajinách, izolácia domácností a preventívne opatrenia viedli k prudkému nárastu v doručovaní zásielok. DPDgroup v roku 2020 doručila o pol miliardy balíkov viac v porovnaní s rokom 2019.

Pandemická kríza zapríčinila tiež zmenu v správaní zákazníkov očakávanú najskôr v roku 2024, v predstihu sa tak zvýšil dopyt po mestskej logistike a zmysel pre zodpovednosť za životné prostredie. Vďaka nadobudnutým skúsenostiam v mestskej logistike a technologickej platforme pre expresné doručovanie v mestách s názvom Stuart, DPDgroup doručila 19,7 mil. zásielok vo Francúzsku, Poľsku, Španielsku a tiež vo Veľkej Británii, čo predstavuje nárast v porovnaní s rokom 2019 o 75 percent.

Trh zaznamenal aj výrazné zvýšenie doručovania B2C, teda doručovanie konečnému príjemcovi balíka. V DPDgroup teraz objem doručovaných balíkov do domácností predstavuje až 55 % z celkového počtu zásielok.

Nebývalý dopyt zaznamenalo doručovanie špecifického tovaru ako potraviny, jedlo a lieky či zdravotnícke potreby. Napríklad vo Francúzsku spoločnosť Chronofresh viac než zdvojnásobila svoje objemy (+115 %).

Dcérske spoločnosti DPDgroup sú stále veľmi aktívne aj v oblasti zdravotníctva. Tisíce dávok vakcín už doručovala spoločnosť Chronopost vo Francúzsku, spoločnosť Tipsa v Španielsku a spoločnosť Biocair v Južnej Afrike.

Boris Winkelmann, CEO a predseda predstavenstva DPDgroup, podotkol: „V DPDgroup sme preukázali odolnosť, flexibilitu a nasadenie, ktoré sa od organizácie našej veľkosti očakávajú. Tieto vlastnosti nám pomohli udržať svet v pohybe počas pandémie, rýchlo vytvoriť a prijať nové postupy a efektívne zvládnuť zvýšené objemy. Tieto silné stránky budú kľúčové pri využívaní nových príležitostí, ktoré nás čakajú.“

Popri nových trendoch a náraste objemov sa služby výrazne zrýchlili, čo si vyžadovalo rýchle prispôsobenie sa, aby sme dokázali zabezpečiť bezpečné pokračovanie prevádzky. DPDgroup bola prvou doručovateľskou spoločnosťou, ktorá zaviedla bezkontaktné doručovanie, ponechala otvorenú sieť odberných miest  Pickup a otvorila 70 nových stredísk a skladov, ktorých počet sa vyšplhal spolu na 1 200.

Aby DPDgroup dokázala zabezpečovať zvýšené objemy, prijala v rámci svojej siete viac ako 20-tisíc nových zamestnancov.

V kontexte vysokého dopytu vzrástli objemy DPDgroup o 24 % a obrat o 23 %. DPDgroup vykázala obzvlášť silný nárast objemu v krajinách, kde už doručovanie B2C predstavovalo najdôležitejší podiel aktivity: Brazília (+ 80 %), Írsko (+ 47 %), Spojené kráľovstvo (+ 39 %), Rusko (32 %), Poľsko (+24 %), Španielsko (+23 %). V krajinách, kde je podiel B2B stále výraznejší, ovplyvnilo celkový rast spomalenie výkonu firiem: Francúzsko (+ 9 % DPD a + 13 % Chronopost), Nemecko (+ 13 %).

V roku 2020 došlo k niekoľkým kľúčovým rozvojovým momentom, napríklad k prevzatiu spoločnosti BRT (85 %), poprednej talianskej spoločnosti pre doručovanie balíkov, Geis Parcel, logistickej spoločnosti v Českej republike a na Slovensku, a zvýšenia základného imania v Brazílii na 98% u hlavného hráča v doručovacom sektore Jadlog.

DPDgroup má vytýčený jasný cieľ do roku 2030: stať sa medzinárodnou zárukou udržateľného doručovania a lídrom v napredovaní v rámci e-commerce. Dosiahnuť to plánuje prostredníctvom spomenutých troch pilierov. Cieľom DPDgroup je do roku 2025 tiež zdvojnásobenie obratu dosiahnutého v roku 2020 na výšku 21 mld. eur.

V súčasnosti je DPDgroup lídrom v doručovaní B2B, teda v doručovaní zásielok do firiem, a tiež poprednou európskou cestnou sieťou s približne 25 percentným podielom na objemoch.

Cieľom je preto posilnenie pozície DPDgroup ako lídra v oboch segmentoch obchodu a to napriek posilneniu konkurencie a spomaleniu ekonomiky. Skupina DPD chce využiť svoje odborné znalosti, aby zákazníkom pomohla zvládnuť migráciu z B2B na B2C. Predovšetkým tým, že sa stane európskym „jednotným kontaktným miestom“ pre B2B a B2C najmä v segmente malých a stredných podnikov.

Cezhraničná stratégia v rámci EÚ bude naďalej podporovať dennú pevne stanovenú ponuku služieb, neustále zlepšovanie doručovania do domácností a posilní riadenie cezhraničného objemu doručovania.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok