logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Online nakupovanie rastie, ľudia sa pri ňom však necítia bezpečne

11. marca 2021
Spravodajstvo 0
1074
Online nakupovanie rastie, ľudia sa pri ňom však necítia bezpečne

Online nakupovanie rastie, ľudia sa pri ňom však necítia bezpečne

Pri nakupovaní cez internet sa cíti veľmi bezpečne iba 29 % spotrebiteľov. Až 61 % ľudí pritom využíva online obchody častejšie ako pred pandémiou. Vyplýva to z celosvetového prieskumu spoločnosti ESET, ktorá je globálnym lídrom v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Súkromných aj firemných zákazníkov sa pýtala na využívanie finančných technológií (FinTech), ich zabezpečenie v čase pandémie a spotrebiteľské návyky.

Zistenia globálneho prieskumu jednoznačne ukazujú, že veľká časť populácie uprednostňuje počas pandémie nákup cez internet. Kamenné obchody vymenili za internetové stránky najmä zákazníci vo veku od 25 do 34 rokov. Nákupy online vybavuje častejšie ako predtým až 70 % ľudí z tejto vekovej kategórie. Tento trend bude pravdepodobne pokračovať aj po pandémii.

„Z tohto hľadiska je znepokojujúce, že sa iba menej ako tretina zákazníkov cíti veľmi bezpečne pri online nakupovaní. Bez zvýšenia povedomia o ochranných opatreniach budú ľudia vystavovať svoje platobné údaje riziku,“ varuje Ignacio Sbampato, obchodný riaditeľ spoločnosti ESET.  

Údaje z prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo 10-tisíc respondentov zo Spojeného kráľovstva, Spojených štátov, Austrálie, Japonska a Brazílie, však naznačujú aj pozitívny trend. Viac ako dve tretiny spotrebiteľov si myslia, že by dokázali rozoznať takzvaný phishingový e-mail. Podvodníci sa ním často falošne vydávajú za obchody, ktoré zákazníci pravidelne využívajú.

Prieskum spoločnosti ESET sa zameral aj na používanie finančných aplikácií. Viac ako predajcom dôverujú používatelia službám internetového bankovníctva. Svoje financie si spravuje online až 83% opýtaných, z toho 24 % výhradne prostredníctvom mobilných aplikácií. Veľmi bezpečne sa pritom cíti 39 % zákazníkov.

Mnohí zákazníci používajú viac ako jednu finančnú aplikáciu. Okrem mobilného bankovníctva do tejto kategórie patria napríklad služby online poisťovníctva, crowdfundingové platformy či burzové aplikácie. Spoločným menovateľom týchto technológií sú finančné transakcie. Jednu až tri aplikácie používa 40 % opýtaných. Všetky zariadenia si však bezpečnostným softvérom chráni iba polovica z nich.

Minimálne štyri aplikácie z kategórie FinTech používa viac ako pätina respondentov. Výsledky prieskumu nasvedčujú tomu, že ľudia, ktorí si osvojili množstvo technológií, si dávajú aj väčší pozor. Svoje zariadenia si bezpečnostným softvérom chráni až 63 % používateľov štyroch a viac aplikácií.

„Náš globálny prieskum o používaní finančných technológií nám pomôže zistiť postoje ľudí voči novovznikajúcim aj zaužívaným technológiám. Vieme tak lepšie prispôsobiť našu ponuku pre domácnosti aj firmy. Chceme sa ubezpečiť, že zákazníci sú vždy chránení podľa tých najvyšších kritérií,“ vysvetľuje dôležitosť prieskumu Ignacio Sbampato, obchodný riaditeľ spoločnosti ESET.

Najlepšia možná ochrana technológií, s ktorými zdieľame tie najcitlivejšie finančné dáta, je dôležitá v procese zotavovania sa z následkov pandémie COVID-19. Finančné technológie zohrajú kľúčovú úlohu v osobnom, spoločenskom aj ekonomickom ozdravovaní. Viac ako kedykoľvek predtým je preto dôležité, aby boli aj adekvátne chránené.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok