logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Železničná nákladná doprava potrebuje pomoc štátu

25. marca 2021
Doprava 0
1572
Železničná nákladná doprava potrebuje pomoc štátu

Železničná nákladná doprava potrebuje pomoc štátu

Železničnému sektoru pomohlo podľa predsedu predstavenstva ZSSK CARGO Romana Gona opatrenie ministerstva dopravy, ktorým došlo k predĺženiu platnosti znížených úhrad za používanie železničnej infraštruktúry. Platnosť opatrenia bola schválená nielen na rok 2020, ale aj na rok 2021.

Ministerstvo dopravy podporilo komplexný ozdravný plán ZSSK CARGO, ktorý predložilo vedenie našej spoločnosti a   je zameraný na zefektívnenie činnosti a zastabilizovanie jej hospodárskeho výsledku. Zrealizovaný bol externý personálny  a procesný audit na  viacerých pracoviskách, ktorý bude postupne riešiť aj na ostatné procesy a činnosti spoločnosti. Aplikované výstupy by mali napomôcť k zníženiu negatívnych ekonomických dôsledkov pandémie a  poklesu tržieb z prepravy z dôvodu zníženia dopytu hutníckeho priemyslu na hospodársky výsledok spoločnosti.

„Určité  rezervy vidíme v realizácii opatrení zameraných na podporu sektora železničnej nákladnej dopravy po vzore okolitých krajín.  Tak ako sa podporuje cestná doprava, by sme očakávali podporiť aj nákladnú železničnú dopravu. Sektoru by pomohlo  zníženie ceny za dopravnú cestu, predĺženie splatnosti faktúr a odpustenie úrokov z omeškania úhrady faktúr, odpustenie sankcii za objednanú a nevyužitú kapacitu železničnej infraštruktúry, ale aj zníženie sadzieb za elektrickú trakčnú energiu, ktorú pre dopravcov zabezpečujú Železnice Slovenskej republiky,“ dodal Roman Gono.

Niektoré štáty aplikovali v rôznej miere nariadenie Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovujú opatrenia pre udržateľný trh železničnej dopravy vzhľadom na pandémiu COVID-19. Nariadenie umožňuje ešte významnejšie znížiť úhrady za používanie železničnej infraštruktúry bez nutnosti schválenia štátnej pomoci zo strany Európskej komisie. Ministerstvo dopravy však zatiaľ podľa Romana Gona neprijalo ďalšie opatrenie nad rámec dlhodobo platného nástroja na zníženie úhrad za použitie železničnej infraštruktúry.

„Za pozitívne považujeme, že ministerstvo dopravy pristúpilo k príprave návrhu podpory realizácie kombinovanej dopravy a prepráv v systéme jednotlivých vozňových zásielok na Slovensku, ktoré sú vhodným substitútom cestnej nákladnej dopravy významne zaťažujúcej životné prostredie. Opatrenia tohto druhu dlhodobo absentovali na Slovensku. Ich aplikovaním budú vytvorené rovnoprávnejšie podmienky pre sektor cestnej a železničnej dopravy s potenciálom presunu časti záťaže na železnicu v súlade so zámermi EÚ.“

Rok 2021 vyhlásila EÚ za „Európsky rok železníc“ pričom jedným z dôvodov bolo aj to, že tento rok je prvým rokom, v ktorom sa budú v celej EÚ implementovať pravidlá štvrtého železničného balíčka s konečným cieľom vytvoriť plne integrovaný európsky železničný priestor a  naplniť úmysel Európskej komisie deklarovaný v Bielej knihe do roku 2050 previesť 50 % cestnej nákladnej dopravy nad 300 km na iné druhy dopravy, napr. železničnú dopravu alebo vodnú dopravu a tým znížiť emisie skleníkových plynov z dopravy (uhlíkovú stopu) aspoň o 60%.

„Aj vzhľadom na to, by sme radí privítali zintenzívnenie realizácie kľúčových programov, ktoré sa priamo dotýkajú železničnej nákladnej dopravy, a to harmonizácia podmienok podnikania pre jednotlivé druhy dopravy a tzv. internalizácia externých nákladov; vybudovanie siete multimodálnych stredísk sústredenej nakládky a vykládky (vrátane terminálov kombinovanej dopravy) v jednotlivých regiónoch SR; prekvalifikovanie segmentu prepráv jednotlivých vozňových zásielok za výkon vo verejnom záujme (vrátane podpory realizovania tzv. prvej a poslednej míle, resp. obstarania, modernizácie/prevádzky rušňov priamo viazaných na poskytovanie tejto služby); podpora štátu pri zavádzaní opatrení vyplývajúcich z legislatívy EU s cieľom zabezpečiť konkurencieschopnosť železničnej nákladnej dopravy po vzore okolitých krajín či výstavba, rekonštrukcia, obnova, rozšírenie železničných vlečiek po vzore Nemecka, Rakúska a Švajčiarska,“ dodal Roman Gono.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok