logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Priame spojenie s Čínou po ceste

15. júna 2021
Doprava 0
768
Priame spojenie s Čínou po ceste

Priame spojenie s Čínou po ceste

Zložitá doba si vyžaduje netradičné riešenie. Pred krátkou dobou sa začalo skúšať priame spojenie kamiónmi medzi Európou a Čínou. V posledných mesiacoch táto forma prepravy získava na význame. K spokojnosti zákazníka ju využila aj spoločnosť Geis.

Pandémia koronavírusu tento rok v zime na dva mesiace zásadným spôsobom obmedzila všetky ekonomické aktivity v Číne. To malo nevyhnutný dopad aj na logistiku. Po rýchlom opätovnom oživení ekonomiky čínski výrobcovia a ich obchodní partneri po celom svete čelia novým problémom. Po jarnom prudkom poklese logistických činností a narušení dopravných reťazcov sa totiž prejavuje veľký nedostatok dopravných kapacít.

Aj keď sa výroba v čínskych továrňach pomerne rýchlo vrátila na pôvodnú kapacitu a čínsky logistický priemysel sa taktiež znovu rýchlo rozvíja, problémy s dopravou tovaru z Číny do Európy pretrvávajú. Ešte stále sa nepodarilo plne obnoviť všetky dopravné spojenia z doby pred koronakrízou a mnohé komplikácie s rôznymi protiepidemickými opatreniami sa vrátili s nástupom druhej vlny v krajinách pozdĺž dopravných trás aj v cieľových destináciách.

Nedostatok voľnej kapacity spojený s chýbajúcimi kontajnermi v námornej preprave v spojení s poklesom leteckej dopravy sprevádzajú aj limitované možnosti železničnej dopravy vzhľadom na obmedzený počet vhodných vagónov. To vyvoláva potrebu hľadať nové možnosti dopravy. Jednou z možností je využitie kamiónovej dopravy pre priamu jazdu ťahačov z Číny do Českej republiky.

Vzhľadom na urgentnosť prepravy tovaru z Číny sa na spoločnosť Geis obrátil jej dlhoročný zákazník, ktorý potreboval splniť prísne termíny doručenia veľkého množstva respirátorov do Českej republiky. Pre tohto klienta sa podarilo z veľkej časti zabezpečiť leteckú, námornú i železničnú dopravu, ale ani toto všetko nestačilo pokryť potrebu dopravy celého objemu tovaru. Preto sa muselo realizovať aj niekoľko prepráv priamou jazdou kamiónu z Číny.

Tovar bol naložený v Čchang-čou, ktorý leží až pri východočínskom mori. Celá preprava prebiehala tak, že z miesta nakládky vyrazili dvaja vodiči. Tí išli 24 hodín denne naprieč cez celú Čínu až do skladu na východe Kazachstanu. Tu sa náklad preložil do iného návesu, s ktorým ďalšia posádka pokračovala ďalej cez Rusko a Bielorusko až do Malaszewicz v Poľsku. Na hranici Európskej únie sa zaistil tranzitný doklad do EÚ a kamión ďalej pokračoval na miesto určenia v colnom úrade, kde sa zásielka v Českej republike colne odbavila do voľného režimu a následne bola doručená až k zákazníkovi.

Tovar bol od vyzdvihnutia v Čchang-čou po ceste dlhej 9 800 km doručený do miesta určenia v Českej republike už 19. deň od začatia prepravy. Štandardne by doprava trvala 14 až 16 dní vrátane približne troch dní čakania na odbavenie na hranici Európskej únie. Avšak kvôli situácii s pandémiou COVID-19 sa druhý ťahač sedem dní zdržal v kolóne pri prechode hraníc z Číny do Kazachstanu, kde toho času práve prepukla druhá vlna. Zásielku bolo možné počas celého priebehu prepravy neustále sledovať on-line s využitím GPS.

Možnosť obojsmernej kamiónovej dopravy medzi krajinami Európskej únie a Čínou sa otvorila po tom, čo Čína v roku 2016 ratifikovala dohodu OSN o medzinárodnej cestnej doprave TIR. To umožnilo aby sa nevyhnutné procedúry pri prekračovaní štátnych hraníc a colným odbavovaním darilo postupne zjednodušovať. Prvé kamióny sa po trase cez Poľsko, Bielorusko, Rusko a Kazachstan do Číny a späť vydali v roku 2018. V posledných mesiacoch tento typ dopravy získava na význame, pretože podľa Medzinárodnej únie cestnej dopravy IRU pri kalkulácii dopravy „od dverí k dverám“ vychádzajú jej celkové náklady aj pri potrebe dvoch vodičov polovičné v porovnaní s leteckou dopravou a oproti ceste po železnici možno tovar doručiť až o niekoľko dní skôr.

„Doprava tovaru z Číny po ceste sa zatiaľ využíva veľmi málo, avšak ide o zaujímavú alternatívu výhodnú pre niektoré typy tovaru. V spolupráci s jedným našim klientom sme ju vyskúšali a napriek určitým očakávateľným problémom na niektorých hraniciach s ohľadom na protipandemické opatrenia sa nám naplno osvedčila a dokážeme ju pre našich obchodných partnerov zabezpečiť.“ hovorí David Knobloch, prokurista Geis CZ Air + Sea.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok