logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Až 80 % e-shopov zbytočne stráca zákazníkov

3. augusta 2021
Spravodajstvo 0
928
Až 80 % e-shopov zbytočne stráca zákazníkov

Až 80 % e-shopov zbytočne stráca zákazníkov

Až 80 % e-shopov stráca zákazníkov z dôvodu zbytočných vývojárskych chýb aj zle nastavených procesov. Technologická spoločnosť BOOTIQ, ktorá vytvára komplexné IT projekty pre známe korporácie a začínajúce startupy, zaradila do svojho portfólia služieb komplexný audit – ponúka ho najmä klientom, ktorí narazili na limity svojho IT systému a nemôžu tak ďalej rozvíjať svoje podnikanie.

Zvyčajne ide o e-shopy, finančné služby alebo napríklad portály na predaj vstupeniek, ktorých obrat presiahol 4 milióny eur. Audit zahŕňa optimalizáciu e-commerce, logistiky, skladov, marketingu, IT architektúry či bezpečnosti. BOOTIQ doteraz ponúkal tieto služby existujúcim klientom, ako sú napríklad DPD.sk, Allianz alebo sieť hotelov Orea. V rámci logistických auditov u svojich e-commerce klientov sa už podarilo znížiť cenu expedície zásielky o 10 % alebo skrátiť dobu doručenia o 20 %. BOOTIQ preto zahrnul audit do svojej verejnej ponuky.

„Naše skúsenosti s desiatkami klientov nám ukazujú, že už samotná komplexná analýza systému a konzultácie sú dôležitým prvým krokom k nadviazaniu dlhodobej spolupráce a následnému zefektívneniu ich biznisu. Preto sa snažíme byť partnermi a pomáhať pri vylaďovaní firemného IT a procesov. Audit sa skladá z niekoľkých častí, takže ho dokážeme prispôsobiť na mieru a následne navrhnúť a vykonať potrebné zmeny. Keďže sa nám interne osvedčil, rozhodli sme sa ho verejne ponúknuť aj iným firmám. Na základe datasetu, ktorý nám klient poskytne, prejdeme jeho IT systém od A po Z, čo nikto iný na trhu v takejto podobe doteraz neponúka. Všetko zabalíme do jedného výstupu, v ktorom poukážeme na najkritickejšie miesta a navrhneme zoznam potrebných krokov,“ hovorí Boris Zovčák, prevádzkový riaditeľ spoločnosti BOOTIQ.

Na základe poskytnutých údajov dokáže BOOTIQ nájsť rezervy z hľadiska IT aj biznisu. Vďaka tomu, že v rámci skupiny pôsobí množstvo odborníkov v kľúčových oblastiach pre podnikanie, nachádza nové možnosti a navrhuje riešenia podľa najvyšších štandardov na trhu. Patrí sem nasadenie business intelligence, RPA (robotická automatizácia procesov) alebo spracovanie veľkých dát.

Až 80 % e-shopov stráca zákazníkov

Pri optimalizácii e-shopu sa odborníci BOOTIQ napoja na dátové štruktúry v pozadí e-shopu a odhalia najpálčivejšie problémy, ako sú chyby vo frontende, respektíve UX a UI. „Jasným trendom moderných e-shopov je jednoduchosť a užívateľská prívetivosť. Až 80 % e-shopov má však nesprávne nastavené vyhľadávanie a filtrovanie, čo má zásadný dopad na konverzie. Podobne je kľúčová aj rýchlosť načítania stránky – ak trvá viac ako sekundu, odradí to až tretinu ľudí. Ak presiahne tri sekundy, stratíte dokonca až polovicu zákazníkov,“ vysvetľuje Milan Frýbert, vedúci e-commerce oddelenia BOOTIQ.

BOOTIQ sa zaoberá aj optimalizáciou IT architektúry e-shopu a prechodom na cloud, vďaka ktorému je možné flexibilne reagovať na nápor zákazníkov v čase špičky a predchádzať tak výpadkom e-shopu. V neposlednom rade audit odhalil nedostatočne rozvinuté skladové a logistické procesy, kde sa počíta každá sekunda oneskorenia pri odbavovaní zásielok a každý štvorcový meter zastavanej skladovej plochy. Vo výsledku môžu úspory z jednej zásielky dosiahnuť až 10 %.

SEO, PPC aj sociálne siete, navyše zdarma

BOOTIQ dlhodobo ťaží z toho, že má pod sebou 11 pobočiek s dlhoročnými skúsenosťami v rôznych oblastiach a technológiách. Jedna z nich je BOOTIQ Creative, ktorá poskytuje audit digitálneho marketingu, ktorý je štandardne zadarmo. Prebieha na základe dát z Google Analytics, Google Ads, Seznam Sklik, Google Search Console, Facebook Business Manager a prípadne aj ďalších reklamných platforiem. Zahŕňa PPC, SEO, sociálne siete, ORM (online reputation management) a webovú analytiku.

„Vďaka viac ako desaťročnému spracovaniu klientských dát z digitálneho marketingu poznáme štandardy a najlepšie praktiky používané na trhu. V prípade PPC zisťujeme, či má e-shop efektívne nastavené kampane, ako sú nastavené ciele a kde vidíme potenciál na zlepšenie. V rámci SEO sa snažíme hľadať príležitosti na zvýšenie organickej návštevnosti, kde máme široké porovnanie s konkurenciou. Upravujeme tiež nastavenia analytických nástrojov a kampaní, monitorujeme správanie používateľov na webe a sociálnych sieťach a meriame celkovú reputáciu brandu v digitálnom prostredí,“ hovorí Karel Pařízek, head of digital marketing v BOOTIQ Creative.

Bezpečnostný audit preverí software i správanie ľudí v tíme

Kompletný bezpečnostný audit trvá dva až tri týždne a na jeho konci klient dostane výpis všetkých chýb a bezpečnostných hrozieb vrátane návrhov, ako ich odstrániť. Zahŕňa nielen kvalitu IT architektúry, bezpečnostné chyby v aplikácii, ale zaoberá sa aj bezpečnosťou z hľadiska správania ľudí a tímov. Súčasťou auditu sú aj audity zraniteľností, pri ktorých sa analyzuje celý projekt a kontroluje sa napríklad aj to, či aplikácia nepoužíva nezabezpečené, respektíve neaktualizované aplikácie tretích strán.

„Bezpečnosť je v dnešnej dobe komplexnou disciplínou, ktorú nemožno v žiadnom ohľade podceňovať. Zahŕňa preto nielen audit samotného IT systému, ale aj správanie zamestnancov a bezpečnú prácu s dátami. Na pozore by sa mali mať predovšetkým firmy, ktoré využívajú marketingové nástroje alebo spracúvajú osobné údaje. Ich strata môže znamenať obrovské pokuty, poškodenie dobrého mena a v konečnom dôsledku aj stratu dôvery zákazníkov. Preto riešime aj súlad s GDPR a prevenciu úniku dát,“ dodáva Jiří Riedl, solution architect v BOOTIQ.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok