logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistika v horskom turizme má svoje špecifiká. Krízové situácie dané napríklad zlým počasím...
  • Medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností Besico oficiálne spúšťa výstavbu svojho...
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...

Zo Slovenska odišiel prvý vlak do Číny

16. novembra 2021
Doprava 0
1697
Zo Slovenska odišiel prvý vlak do Číny

Zo Slovenska odišiel prvý vlak do Číny

V prípade, že bude jazda bez komplikácií, tovar s hmotnosťou 736 ton bude v Ázii o 12 dní.

Prvý vypravený kontajnerový vlak zo Slovenska do Číny je výsledkom aj dlhoročnej práce pracovnej skupiny pri ministerstve dopravy.

„Export tovaru vlakom do Číny napomôže tiež Slovensku aj v tom, že čínske spoločnosti budú mať väčší záujem prepravovať časť z 15 000 kontajnerových vlakov v tomto roku medzi Čínou a EÚ aj cez Slovensko, čo zas môže podporiť nielen dopravný a logistický sektor, ale aj rozvoj ďalšieho obchodu na Slovensku,“ zdôraznil riaditeľ stratégie dopravy a predseda pracovnej skupiny z ministerstva dopravy a výstavby Peter Hrapko.

Železnica podľa štátneho tajomníka rezortu dopravy Jaroslava Kmeťa predstavuje ekologický spôsob dopravy. Ministerstvo preto víta spôsob dopravy, ktorý si zahraničný partner zvolil.

„Aj tento kontrakt je príkladom toho, ako vlaková doprava môže nielen pomôcť slovenskému hospodárstvu, ale aj znížiť emisnú stopu dopravy.  Vzhľadom na stav klimatickej núdze, v akom sa celý svet dnes nachádza, veľmi vítame, že si čínsky partner zvolil práve tento šetrnejší spôsob prepravy,“ vyzdvihol štátny tajomník.

Rezort dopravy má záujem rozvíjať osobnú i nákladnú železničnú dopravu. Je to príležitosť na výrazné zníženie emisie skleníkových plynov a znečistenie pochádzajúce z dopravy.

Logistická spoločnosť Gefco vypravila prvý uhlíkovo neutrálny ucelený vlak so 41 kontajnermi z Dunajskej Stredy. Cieľovou destináciou je čínsky Si-an. Ide o prvý klimaticky neutrálny železniční tok, ktorý Skupina Gefco zabezpečila pre klienta prajúceho si nízko uhlíkové ekologické riešenie prepravy spotrebného tovaru.

Gefco vykompenzuje 250 ton CO2 generovaného železničnou dopravou v režime door-to-door investíciou do projektov certifikovaných podľa Gold Standards. Vypravený vlak je vybavený prvkami IoT (Internet of Things), ktoré umožňujú monitoring po celý čas prepravy, kontrolu teploty v priebehu transportu a zabezpečujú stabilitu podmienok pre tovar počas prepravy.

“Sme radi, že môžeme byť spolu s naším dlhoročným zákazníkom pri tomto míľniku v podobe vypravenia prvého uhlíkovo neutrálneho vlaku. Dopyt po udržateľných riešeniach šetrných ku klíme, najmä pri preprave tovaru na dlhé vzdialenosti, rastie. Aby sme konali v súlade s ekologickými ambíciami Skupiny GEFCO i našich zákazníkov, vypočítame dopad prepravy, optimalizujeme ho s cieľom obmedziť emisie na najnižšiu úroveň a zbytok CO2 budeme kompenzovať. Očakáva sa, že dopravný trh do roku 2030 narastie o 30 %, a preto je veľmi dôležité znížiť uhlíkovú stopu dopravných riešení a železnica je jedna z alternatív, kde môže byť  na konci i uhlíková  neutralita,“ dodala Alice Defranoux, manažérka železničnej prepravy Skupiny Gefco.

Ladislav Balogh, riaditeľ divízie Air&Sea spoločnosti Gefco pre Slovensko a Maďarsko, k tomu doplnil: „Železničná preprava patrí k tým najekologickejším a sme radi, že môžeme zabezpečiť logistický tok pre slovenský prémiový produkt. Minimalizácia uhlíkovej stopy a dopad na ekológiu sú v súčasnosti, pri optimalizácii nákladov, kľúčové aspekty, na ktoré kladie dôraz väčšina firiem. Navyše, teraz máme príležitosť kompenzovať uhlíkovú stopu investíciou do veľmi užitočného projektu, vďaka ktorému sa voda stane dostupnejšia pre obyvateľov suchej africkej Rwandy. Tým naše úsilie posúvame zase o krok ďalej. Za našu snahu o udržateľnú logistiku sme aj získali ocenenie EcoVadis a z hľadiska spoločnej zodpovednosti patríme medzi top 5 percent firiem sveta.“

Trojtýždenná cesta uhlíkovo neutrálneho vlaku povedie po Hodvábnej ceste zo slovenskej Dunajskej Stredy do železničného terminálu Brest-Malaczewice na poľsko-bieloruských hraniciach, kde bude tovar preložený na vagóny s rozchodom 1 520 mm. Potom sa ucelený vlak vydá naprieč Bieloruskom, cez Rusko do kazachstanského Alashankou-Dostyk a ďalej do provincie Sin-ťiang, ktorá je vstupnou bránou do Číny. Tovar tu bude preložený na čínske vagóny a doručený do cieľovej destinácie, mesta Si-an.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok