logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistika v horskom turizme má svoje špecifiká. Krízové situácie dané napríklad zlým počasím...
  • Medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností Besico oficiálne spúšťa výstavbu svojho...
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...

Značka Renault Trucks čelí výzve pri znižovaní spotreby paliva a emisií CO2

24. novembra 2021
Doprava 0
799
Značka Renault Trucks čelí výzve pri znižovaní spotreby paliva a emisií CO2

Značka Renault Trucks čelí výzve pri znižovaní spotreby paliva a emisií CO2

Výrobca vybavuje svoje modelové rady T, T High, C a K novými motormi DE11 a DE13, ktoré spoločne s pokročilými technológiami ako je Turbo Compound a ponukou špecializovaných služieb môžu znížiť spotrebu až o 10%.

Renault Trucks v roku 2021 zásadne inovoval svoje rady T, T High, C a K v oblasti dizajnu, jazdného komfortu a pohodlia na palube. Značka v tomto trende pokračuje a prichádza s ponukou nových 11 a 13-litrových motorov Euro 6 Step E, DE11 a DE13, ktoré v kombinácii s novými technológiami a špecializovanými službami zaisťujú až 10% úsporu paliva v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motorov Renault Trucks.

Optimálna účinnosť nových motorov DE11 a DE13

Nová generácia motorov Renault Trucks Euro VI Step E, DE11 a DE13 ponúka nové technológie, ktoré výrazne znižujú spotrebu paliva a emisií CO2. Pre čo najúčinnejšie spaľovanie sú motory DE11 a DE13 vybavené novo tvarovanými patentovanými piestami s takzvaným „vlnovým“ efektom, ktorý zlepšuje spaľovanie a účinnosť tým, že smeruje tepelnú energiu do spaľovacieho priestoru. Vďaka tomuto riešeniu je aj lepšie využívaný kyslík dodávaný do palivovej zmesi.

Nové motory sú taktiež vybavené vstrekovačmi paliva so zvýšenou presnosťou, ktoré sú zároveň prispôsobené inovovanému systému spaľovania. Na zvýšenie účinnosti sa Renault Trucks zameral na zníženie trecích strát. Boli prepracované ojnice, piesty a kľukový hriadeľ vrátane optimalizácie systému odvetrávania zmesi plynov a olejovej hmly. Bolo tiež vyvinuté nové výkonné turbodúchadlo s novými guličkovými ložiskami so zlepšenou dobou odozvy a olejové čerpadlo s premenlivým prietokom to všetko v kombinácii s olejom s nízkou viskozitou.

V neposlednom rade sa Renault Trucks rozhodol pre ďalšiu optimalizáciu systému následného spracovania výfukových plynov a novú riadiacu jednotku motora.

Technológia Turbo Compound pre ešte väčší výkon

Na dosiahnutie optimálneho výkonu môžu byť vozidlá Renault Trucks T, T High a C voliteľne vybavené motorom DE13 TC s technológiou Turbo Compound, ktorá prináša výraznú úsporu paliva bez vplyvu na prepravnú rýchlosť alebo ovládateľnosť vozidla.

Prídavná turbína systému Turbo Compound, umiestnená za turbodúchadlom, premieňa zvyškovú energiu obsiahnutú vo výfukových plynoch na mechanickú energiu, ktorú prenáša späť na kľukový hriadeľ vo forme dodatočného krútiaceho momentu motora. Turbo Compound tak umožňuje dosiahnuť vyšší krútiaci moment dodávaný pri nižších otáčkach motora. Na diaľnici, pri tempomate a pri jazde do kopca tak možno udržiavať konštantné otáčky bez nutnosti podraďovania.

Nová prevodovka pre rýchlejšie radenie

Vozidlá sú vybavené prevodovkou Optidriver novej generácie, ktorá obsahuje nový riadiaci softvér s výpočtovými mechanizmami radenia a nový ovládač spojky pre plynulejšiu a ešte rýchlejšiu zmenu prevodových stupňov.

Pokročilý softvér

Na dosiahnutie väčších úspor paliva zvolil Renault Trucks riešenie Smart Torque Control, ktoré maximalizuje dobu strávenú v zóne s najlepšou účinnosťou motora bez vplyvu na komfort ovládania vozidla.

Renault Trucks ďalej pokračuje vo vylepšovaní prediktívneho tempomatu Optivision, ktorý využíva topografiu vozovky na optimalizáciu radenia a zvýšenie úspory paliva. Výrobca tiež ponúka riešenia, ktoré podporujú dopravcov v snahe sledovať a zlepšovať spotrebu paliva a emisií CO2 ich vozového parku. Softvér pre správu vozového parku Optifleet (modul Check) sleduje spotrebu paliva každého vozidla a analyzuje štýl jazdy s cieľom určiť oblasť, kde je možné spotrebu zlepšiť. Renault Trucks ponúka aj kompletný školiaci program o zásadách hospodárnej jazdy, aby pomohol svojim zákazníkom udržať spotrebu paliva pod kontrolou.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok