logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Priestory nevyužíva len pre potreby slovenskej filiálky. Z distribučného centra v parku P3 Senec...
  • Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo....
  • Povedomie o benefitoch štandardizovanej elektronickej výmeny dát (EDI) medzi odberateľom...
  • Ďalšie vylepšovanie vysoko kvalitných logistických činností na oboch amerických kontinentoch, v...

Ceny námorných prepráv výrazne klesli, pretrváva vysoký záujem o outsourcing skladovania

16. decembra 2022
Doprava 0
603
Ceny námorných prepráv výrazne klesli, pretrváva vysoký záujem o outsourcing skladovania

Ceny námorných prepráv výrazne klesli, pretrváva vysoký záujem o outsourcing skladovania

Rejdari odstavujú lode, ceny námorných prepráv sa vrátili na predcovidovú úroveň. Veľkoobchody celkovo očakávajú menšie tržby. Pred Vianocami klasicky vzrastá dopyt po prepravách, ale dopravcovia nevedia, ako bude situácia vyzerať na začiatku roka 2023.

Mnohí veľkoobchodníci majú preplnené sklady tovarom, ktoré nejde na odbyt, preto rejdári ponúkajú novú službu: budú na lodiach voziť kontajnery tak dlho, kým sa firmám neuvoľní sklady. „Lodných kapacít je teraz totiž dosť,“ vysvetľuje Vít Votroubek, generálny riaditeľ spoločnosti PST CLC Mitsui-Soko a člen predstavenstva Zväzu špedície a logistiky ČR.

Skladov je nedostatok, dopyt po skladových kapacitách je vysoký. Väčšina postavených skladov je plne obsadená. „V septembri sme otvorili sklad v Mošnove, ktorý sme si brali špekulatívne, a dokázali sme ho naplniť. Teraz pripravujeme otvorenie skladu v Pohořeliciach pri Brne. Očakávame, že o outsourcing skladovania bude opäť vysoký záujem. Firmy v súčasnosti sklady nutne potrebujú,“ konštatuje Vít Votroubek.

Covidové opatrenia v Číne sa pod tlakom demonštrácií postupne uvoľňujú. Je to sčasti dané aj tým, že dodávky z Číny v poslednej dobe viazli, vznikli tam totiž opäť rôzne covidové opatrenia, tamojšie továrne boli odstavované mimo prevádzky. „Covidové opatrenia v Číne sa pod tlakom demonštrácií postupne uvoľňujú. Avšak kontajnery sú na mori štyri týždne, navyše sa blíži Nový rok, kedy celá Čína nepracuje, tak uvidíme, ako situácia začiatkom roka bude vyzerať,“ hovorí Vít Votroubek.

V prístavoch odstránené zápchy

Cena námorných prepráv klesla na dobu pred covidovou krízou. „Zníženie cien na túto úroveň sme nečakali. V prístavoch sa navyše podarilo odstrániť zápchy, čo ale nie je tým, že by sa zlepšila práca v prístavoch, ale kvôli tomu, že ubudla kapacita kontajnerov. Zdá sa, že vďaka kríze sa teda situácia „vyrieši“. Z budúceho roka máme však obavu. Nevieme, čo bude. Z trhu máme informácie o poklese dopytu,“ oznamuje Vít Votroubek. Dodáva, že situáciu s prepravami môžu ovplyvniť aj ceny energií.

„Mnohé firmy majú zafixované ceny energií do konca roka, môže sa teda stať, že hocikde v roku 2023 dôjde k obmedzovaniu výrob, čo by sa prejavilo v menšom dopyte po prepravách,“ hovorí Vít Votroubek.

Ceny pozemných prepráv sa neznižujú

Preprava po mori je výrazne lacnejšia ako pred niekoľkými mesiacmi, avšak to isté nemožno povedať o pozemných prepravách. „Cena pozemných prepráv sa neznižuje, čo je dané aj tým, že v celej Európe je nedostatok vodičov kamiónov. Dopyt po prepravách je vysoký. Máme desať vlastných kamiónov, ale trvalo ich jazdí len osem, pretože nemáme vodičov. Rovnaký problém riešia všetci dopravcovia,“ vysvetľuje Vít Votroubek.

„Popri nedostatku vodičov a tlaku na rast ich platov ceny ďalej ovplyvňuje rast cien servisných prác a náhradných dielov. Napríklad pred rokom sme kupovali pneumatiku zhruba za 5000 Kč, dnes tú istú kupujeme za takmer 10 tisíc.“

A letecké prepravy? Ich ceny, ako uvádza Vít Votroubek, medziročne klesli, ale pokles nie je taký výrazný ako v námorných prepravách. „V leteckej preprave nie sme zďaleka na cenách pred covidom. Avšak množstvo leteckého carga sa presunula späť na more. Je už totiž dostatok kapacity pre námorné prepravy, navyše teraz nedochádza k takým výrazným oneskoreniam lodí,“ dodáva Vít Votroubek.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Skupina ARETE hľadá nájomcov pre rozšírenie priemyselného parku v Dunajskej Strede

Investičná a realitná skupina ARETE rozšíri plochu strategicky umiestneného priemyselného parku v Dunajskej Strede takmer o polovicu. Rozšírenie o približne 13 000 m2 je vo fáze pred realizáciou a ponúkne moderné priestory s cross-dock riešením vhodné na skladovanie, logistiku alebo ľahkú výrobu. ARETE predpokladá environmentálnu certifikáciu BREEAM ako aj ponuku flexibilných obchodných podmienok pre nájomcov. […]

Sklady s voľnou kapacitou pri Prahe, v Brne, v Pohořeliciach a na Ostravsku

Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko aktuálne ponúka voľné skladové kapacity vo svojich skladoch v Mošnove na Ostravsku, v Pohořeliciach pri Brne, v Brne a v Úžiciach pri Prahe. Vo všetkých svojich multi-user skladoch naprieč republikou firma novo ponúka službu co-packing, po ktorej je vysoký dopyt. Firma ponúka aj prepravy a colné služby. Dodajme, že spoločnosť PST […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok