logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

24. augusta 2023
Domáce konferencie 0
1097
Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

Kongres OBALKO 11 pripraví český a slovenský obalový trh na blížiace sa cunami

V polovici októbra zaplaví Čestlice, príznačne v Aquapalace Hoteli Prague, cunami. Stovky obalových profesionálov a profesionálok sem totiž zavítajú na kongres OBALKO 11, ktorý si tento rok určil hlavnú tému so sloganom „Obalové cunami je tu, ostaňte na vlne“.

Čo sa tým myslí, objasnila Kateřina Osterrothová, programová riaditeľka kongresu: „Cunami sú spôsobené rôznymi geologickými narušeniami ako zemetrasenie, zosuvy pôdy alebo podvodné sopky. Aj na obalovom trhu sú zjavné početné narušenia – európske i lokálne regulácie, rastúce a neustále sa meniace požiadavky spotrebiteľov, raketovo sa zvyšujúce náklady, ktoré ohrozujú naše hospodárske výsledky, prevratné technické a technologické zmeny, ktoré nás nútia k neustálym inováciám, či pokračujúci nedostatok zamestnancov. Teraz sa spojilo viac narušení obalového ekosystému a vytvorilo vlnu pripomínajúcu cunami, ktorá sa rúti na obalový trh.“

Vzhľadom na zvolenú tému očakávajú usporiadatelia zo spoločnosti ATOZ Group veľkú návštevnosť. „Vlani sa konal desiaty ročník tohto najväčšieho obalového kongresu v Česku a na Slovensku. Zaznamenali sme rekordnú účasť 480 návštevníkov. Tohtoročná téma je vzhľadom na aktuálne pripravovanú legislatívu i dlhodobo pôsobiacu transformáciu odvetvia veľmi atraktívna. Dúfam, že to ľudia z brandže ocenia a kongres ich priláka opäť viac,“ povedal Jeffrey Osterroth, konateľ ATOZ Group.

Skok do neznáma

Každá novinka a zmena býva skokom do neznáma. Ak je obalový priemysel pred skokom, kto iný by mal vystúpiť ako úvodný motivačný rečník než jeden z najskúsenejších svetových skokanov? Bývalý akrobatický lyžiar, olympijský víťaz v akrobatických skokoch na lyžiach, ktorý ako prvý človek na svete skočil trojité salto s piatimi vrtmi, trojnásobný účastník zimných olympijských hier, ktorý súčasne dvanásťkrát vystúpil na stupne víťazov v pretekoch svetového pohára, skúsený moderátor, podnikateľ a motivátor Aleš Valenta. Opíše, ako sa psychicky aj fyzicky nastaviť pred veľkou zmenou, ktorá vám má obrátiť život naruby – osobný, športový, manažérsky, podnikateľský. Dá vám recept, ako byť mentálne pripravení na obrie výzvy.

Pokiaľ obalové legislatívne cunami prinesie veľké zmeny ako dodávateľom obalov, tak každej spoločnosti, ktorá svoj tovar balí, potom je potrebný dôsledný výklad od najpovolanejších odborníkov na trhu. To, ako chápať potenciálny dosah obalového cunami, budú prezentovať David Surý (Ministerstvo životného prostredia ČR) a Zbyněk Kozel (EKO-KOM).

Po tomto odbornom entrée príde čas na veľkú panelovú diskusiu s trochu provokatívnym názvom: „Zostane po obalovom cunami v priemysle kameň na kameni?“. Panel ponúkne náhľad do súčasného stavu a budúcnosti obalového priemyslu. Za jeden stôl zasadnú zástupcovia obchodníkov, výrobcov obalov, štátnej správy, profesijných organizácií či organizácií EPR, aby diskutovali o aktuálnych výzvach. Aké nariadenia mieria z Európskej únie do ČR a na Slovensko? Sú nastavené ciele realistické z pohľadu inštitucionálneho, technologického, ekonomického i spoločenského a politického? Ako do transformácie obalového priemyslu zapojiť širokú verejnosť? Ako sa očakávania regulátorov premietnu do budúcej podoby obalového trhu? Ako sa zmení vzťah medzi priemyslom, používateľmi obalových riešení a spotrebiteľmi? Dokážu sa české, slovenské a európske obalové spoločnosti vyrovnať s náporom technologických zmien a inovácií? Predefinuje nová legislatíva vzťah spotrebiteľov k obalom – z hľadiska spotreby, udržateľnosti, marketingu i zážitku z produktu? Koľko bude „obalové cunami“ stáť a kto to zaplatí? To sú len niektoré otázky, ktoré zaznejú.

Príležitosť skopírovať najlepšie obalové nápady

Popoludňajší program konferencie nesie označenie Inovácie a best practices na obalovom trhu. Budú opísané najnovšie obalové projekty a zaznejú najlepšie prípadové štúdie z českého a slovenského trhu za uplynulý rok. Usporiadatelia rokujú o celkovo dvanástich zaujímavých inováciách a prípadových štúdiách, ktoré naplnia celý popoludňajší blok až do podvečerných hodín. Jeffrey Osterroth poznamenáva: „Cieľom dopoludňajšieho i popoludňajšieho bloku je informovať a inšpirovať českých a slovenských obalových profesionálov o tom, ako môžu zlepšiť svoje riešenia a stratégie v rámci prípravy na obalové cunami, ktoré mieri na trh.“

Inovácie totiž predstavujú jednu z (mála) možností na úspešné zvládnutie cunami, ktoré sa rúti na český a slovenský obalový trh. Je potrebné nájsť spôsoby, ako zlepšiť obaly a súvisiace procesy, aby sme naplnili obrovské očakávania nielen regulačných orgánov, ale aj klientov a spotrebiteľov. Jednotlivé obalové projekty uvedú profesionálni moderátori, novinkou oproti predchádzajúcim ročníkom bude, že sa tak nestane v samostatných sekciách, ale v jednom popoludňajšom konferenčnom bloku.

Napr. generálna riaditeľka spoločnosti LEGO Production Michaela Horáková opíše, ako sa spoločnosť úplne zbavuje plastových obalov a prechádza na papier. Vedúca logistickej stratégie spoločnosti Decathlon Oliwia Guziel porozpráva o novom projekte vratných obalov spoločnosti vrátane čerstvých dát o úspechu tohto inovatívneho projektu. V programe nebudú len veľké korporácie, ale vystúpia aj malé firmy, ako je startup Alaskan Fisherman, ktorý v spolupráci so spoločnosťou Smurfit Kappa vyvinul nový transportný obal bez polystyrénu na ryby prepravované zo vzdialených vôd. Tento obalový exponát je o. i. nominovaný na tohtoročné ocenenie Obal roku. Ďalšiu obalovú inšpiráciu predstaví Budějovický Budvar, ktorý riešil problematiku malosériových a sezónnych obalov. Obrátil sa pritom na spoločnosť THIMM a využil jej digitálny technologický „park“.

V závere konferencie OBALKO uprieme pozornosť na budúci vývoj. V rámci panelovej diskusie nazvanej Skutočnosť a sny obalového priemyslu sa zameriame na to, čo bude ovplyvňovať obalovú brandžu, aké typy obalov sa uplatnia, aké technologické inovácie a materiály možno očakávať alebo či obalový trh prežije nápor nových nariadení a smerníc. Budeme debatovať o možnosti posunu odboru vďaka možnostiam, ktoré prináša umelá inteligencia. Pozrieme sa na to, ako lepšie komunikovať so širokou verejnosťou s cieľom oznamovať dôležité témy a vyvracať mýty o obaloch.

Načerpané poznatky treba prediskutovať – formálne aj neformálne. A práve networking je silnou zložkou kongresu OBALKO. Účastníci a účastníčky sa môžu tešiť na obľúbený BizPACK, speed-datingovú platformu na spoznávanie potenciálnych obchodných partnerov. Po skončení popoludňajšieho odborného programu prichádza čas aj na odovzdávanie cien Obal roku 2023, čo je krásnou spoločenskou udalosťou obalového priemyslu. A večer potom prichádza Packaging Business Mixer, ktorý bude tento rok tematicky zameraný na Havaj a surfovanie. Spoločenský, ale aj poznávací rozmer má sekcia Balenie v akcii, čo predstavuje exkurzie do atraktívnych prevádzok, ktoré sa konajú na druhý deň kongresu.

Vstup zadarmo pre výrobcov a distribútorov baleného tovaru

Kongres je výbornou príležitosťou na stretnutie dodávateľov a odberateľov obalových produktov a služieb. Práve skupina používateľov obalových riešení má vstup na celý kongres zadarmo. Vyžaduje sa len registrácia na webe www.obalko.cz/registrace/registrace-uzivatel. Dodávatelia sa registrujú na webe www.obalko.cz/registrace/registrace-poskytovatel.


Priebežne aktualizovaný program, prehľad rečníkov a registračný formulár: www.obalko.cz

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok