logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Obalovú mágiu bude vidieť na 12. ročníku kongresu Obalko

5. septembra 2024
Spravodajstvo 0
431
Obalovú mágiu bude vidieť na 12. ročníku kongresu Obalko

Obalovú mágiu bude vidieť na 12. ročníku kongresu Obalko

Experti a expertky z obalového priemyslu sa 17. a 18. októbra stretnú v Prahe na kongrese Obalko, ktorý tentoraz nesie podtitul Obalová mágia. Po rekordnom ročníku 2023, kedy kongres navštívilo 491 účastníkov, sľubuje tento rok nielen inšpiratívne prednášky a panelové diskusie, ale aj kúzelné prepojenie obalových inovácií, kreativity a udržateľnosti.

Prečo usporiadatelia zvolili tému Obalová mágia, vysvetľuje Jeffrey Osterroth, generálny riaditeľ Atoz Group: „Obalový biznis je pod tlakom. Výrobcovia alebo plniči obalov čelia kritike, že sú zbytočné, predstavujú veľkú záťaž pre životné prostredie a že by sme sa snáď mohli vydať úplne bezobalovou cestou. Názor je to krátkozraký, pretože neberie do úvahy všetky tie úžasné veci, ktoré kvalitné a dobre navrhnuté obaly vykúzlia.“

Pretože sa Obalko koná už dvanásty raz, berú organizátori do úvahy aj spätnú väzbu od účastníkov z predchádzajúcich ročníkov. „Vlaňajšia téma bola veľmi vážna, a tak mnoho ľudí vyzývalo na voľbu trochu optimistickejšieho námetu. Nechcú stále počuť, že obal je iba odpad, čo je do značnej miery koncept, ktorý k nám cez PPWR prichádza z Európskej únie. Tento rok preto zdôrazníme všetky skvelé, často až magické aspekty, ktoré sú spojené s dobre navrhnutými a vyrobenými obalmi,“ poznamenáva Kateřina Osterrothová, programová riaditeľka kongresu.

Určite príde aj kúzelník

Kongres začne dych vyrážajúcou show kúzelníka Tomáša Juříka alias Tomasiana, finalistu TV show Česko Slovensko má talent a držiteľa mnohých cien za mikromágiu. V jeho vystúpení sa účastníci ponoria do sveta kúziel, čím bude symbolicky uvedené hlavné motto tohto ročníka, totiž Obalová mágia. Tomasiano otvorí myseľ všetkých prítomných, pretože v obalovom svete nie je (takmer) nič nemožné.

Letom obalovým svetom

Po úvode do magického sveta obalov nás Paul Jenkins, výkonný riaditeľ spoločnosti ThePackHub, vezme na „poznávací zájazd“ po najnovších obalových inováciách z celého sveta. Účastníci sa zoznámia s aktuálnymi globálnymi trendmi, udržateľnosťou v packagingu a technológiami, ktoré menia trh s obalmi. Prednáška poskytne cenné poznatky o budúcnosti balenia a ako tieto inovácie môžu pozitívne ovplyvniť podnikanie. Osobitná pozornosť bude venovaná tomu, ako technológia mení trh s obalmi a ako úspešne implementovať nové obalové stratégie.

Ako spotrebitelia vnímajú obalové trendy? O tom bude hovoriť Miroslav Paška, account director výskumnej agentúry Ipsos. Predstaví výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý ukáže, čo od obalu očakáva moderný spotrebiteľ a aké nové materiály, inkluzívne designy a smart packaging uprednostňuje. Podľa výskumu môže rozdiel medzi dobrým a zlým obalom ovplyvniť predajný potenciál až o 70 %. Prednáška tiež odpovie na otázku, či je udržateľnosť obalov pre koncových zákazníkov hodnotou, za ktorú sú ochotní priplatiť.

Súčasťou predpoludňajšieho programu bude aj veľká panelová diskusia nazvaná „Obaly, ktoré zvedú: Ako získať pozornosť spotrebiteľa“. Istým cieľom debaty bude vzbudiť predstavu obalu, ktorý nielen upúta pozornosť, ale vyvolá nefalšovaný wow efekt. Padnú napr. tieto otázky: Ako môže jeho dizajn premeniť bežný produkt na neodolateľný klenot na pultoch a regáloch? Ako úspešné značky dokážu pretaviť dojem z obalu v emóciu a túžbu zakúpiť si produkt? Je dôležitejší obal samotný, marketingová kampaň, ktorá s ním pracuje, alebo kontext celej komunikácie a vystihnutie nálad a očakávaní spotrebiteľov? Odborníci v predpoludňajšej panelovej diskusii poodhalia, ako vytvoriť atraktívny a efektívny obal, ktorý zvýši hodnotu produktu, posilní jeho trhovú pozíciu a vytvorí konkurenčnú výhodu.

Cez obedňajšiu pauzu bude opäť k dispozícii sekcia BizPack, ktorá návštevníkom umožní stretnúť sa so zástupcami popredných spoločností obalového priemyslu a vypočuť si ich ponuky. Stretnutia trvajú približne desať minút a obe strany k ničomu nezaväzujú. BizPack je otvorený všetkým záujemcom o produkty partnerov kongresu. Zúčastniť sa je jednoduché – je možné kontaktovať organizátorov (čoskoro bude na webe Obalka aj rezervačný formulár) a informovať o tom, s akým partnerom kongresu sa záujemca chce stretnúť.

Prehliadka tých najlepších prípadových štúdií

Popoludňajší program bude venovaný desiatim prípadovým štúdiám, ktoré ukážu, ako inovácie a spolupráca vedú k úspechu v obalovom priemysle. Už teraz sú potvrdené nasledujúce štúdie:

  • Obaly s rozšírenou realitou: Ako interaktívne obaly od firmy Thimm pre AlbiLab menia zážitok zákazníkov.
  • Nové obaly pre startupy: Ako ekologické a efektívne obaly od spoločnosti Smurfit Westrock pomohli mikrozeleninovému startupu Little Luko preniknúť do veľkých maloobchodných reťazcov.
  • Magická etiketa: Prípadová štúdia spoločnosti Rozvoněno a Colognia Press o využití ľahko zmývateľných etikiet Avery Dennison, ktoré podporujú udržateľnosť.
  • Optimalizácia tlače a sekundárneho obalu: Príbeh sekundárneho obalu od Mondi Bupak pre pivo Bruncvík, ktoré pre Kaufland vyrába Pivovar Nymburk.
  • Ekologické obalové výplne: Ako spoločnosť Robe lighting za prispenia Packeto Group nahradila plastové výplne ekologickým variantom z vlnitej lepenky.

 

Návrat do budúcnosti už dnes

Neskoro popoludňajšia panelová diskusia sa zameria na to, ako už dnes môžu firmy využívať obaly budúcnosti, ktoré spĺňajú nové legislatívne požiadavky a štandardy udržateľnosti. Debata sa zameria na materiály budúcnosti, moderné obalové technológie a ich vplyv na spotrebiteľské trendy. V diskusii budú položené aj tieto otázky: Aké budú materiály budúcnosti, ktoré už teraz môžete využiť v nakupovaných obaloch? Ktoré technológie budú baliť produkty a prečo je dobré už teraz uvažovať o investíciách do moderných obalových riešení? Kto alebo čo bude určovať trendy a profilovať pohľad na obaly zo strany spotrebiteľov?

Po celodennom odbornom programe bude vďaka spolupráci medzi organizátorom kongresu Obalko, spoločnosťou Atoz Group a usporiadateľom súťaže Obal roku, Obalovým inštitútom Syba, nasledovať ceremónia tejto súťaže. Na českom i slovenskom trhu ide o jedinú certifikovanú súťaž pre firmy z Česka aj zahraničia, ktorá je zameraná na obalové riešenia. Jej cieľom je vyzdvihnúť a propagovať najlepšie inovácie a technológie v oblasti balenia.

Oblíbeným programovým bodem kongresu je Obalový Business Mixer, v jehož průběhu se uskuteční další vystoupení kouzelníka Tomasiana. Během večera se však účastníci nejen ponoří do světa magie a zažijí kouzla a čáry, ale především budou mít příležitost k navázání kontaktů a neformální výměně zkušeností a názorů.

Obľúbeným programovým bodom kongresu je Obalový Business Mixer, v priebehu ktorého sa uskutoční ďalšie vystúpenie kúzelníka Tomasiana. Počas večera sa však účastníci nielen ponoria do sveta mágie a zažijú kúzla a čiary, ale predovšetkým budú mať príležitosť na nadviazanie kontaktov a neformálnu výmenu skúseností a názorov.

Návšteva závodov Lego alebo Pepsi

Druhý kongresový deň patrí už tradične exkurziám po zaujímavých prevádzkach. V rámci sekcie Balenie v akcii navštívime výrobné závody, v ktorých sú rozvinuté systémy balenia a logistiky. V tejto chvíli sú potvrdené návštevy moderného závodu Lego Group v Kladne a pražskej výrobnej a logistickej prevádzky Pepsi, ktorý spadá do skupiny Mattoni 1873.

Pre užívateľov účasť zadarmo

Obalko je kongres, ktorého cieľom je prispievať k vzdelávaniu a šíreniu poznatkov z projektov, ktoré sa už pozitívne preukázali v praxi. Preto je zadarmo účasť pre užívateľov obalových produktov a služieb. Záujemcovia sa môžu už teraz registrovať na webových stránkach https://obalko.cz/registrace/.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok