logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do...
  • Spoločnosť Scania Slovakia oznamuje zmenu na pozícii finančného riaditeľa (CFO). S účinnosťou od...
  • Pracovný trh dnes prechádza asi najväčšou transformáciou v histórii. Zmeny sa pritom netýkajú...
  • Konkrétne časové okno na doručenie zásielky? Zákazníci ho chcú naprieč strednou Európou, najviac...

Prieskum v doručovaní zásielok ukázal dopyt po časových oknách

3. júla 2025
Spravodajstvo 0
46
Prieskum v doručovaní zásielok ukázal dopyt po časových oknách

Konkrétne časové okno na doručenie zásielky? Zákazníci ho chcú naprieč strednou Európou, najviac doručenie domov v presnom čase požadujú Nemci.

Doručenie na adresu je úzko spojené s možnosťou výberu konkrétneho dňa a presného časového okna pre doručenie zásielky. Práve možnosť výberu tzv. slotového doručenia je tou inováciou, ktorú budú zákazníci najviac požadovať a zároveň tým, čím sa jednotliví dopravcovia budú najvýraznejšie odlišovať. Doručenie vo vopred vybraný deň a v časovom okne požadujú zákazníci v celom regióne strednej Európy a jeho význam spravidla rastie s vekom zákazníka. Najčastejšie pritom doručenie na adresu požadujú Nemci, ako vyplýva z unikátneho porovnania naprieč štyrmi stredoeurópskymi krajinami.

DPD očakáva v predvianočných týždňoch dvojnásobný nárast objemu zásielok

Na Slovensku a v Maďarsku si slotové doručenie vyberá polovica najmladšej generácie, no so zvyšujúcim sa vekom záujem rastie. U osôb nad 60 rokov už slotové doručenie na Slovensku či v Maďarsku preferuje 75 % ľudí. Iná situácia je v Českej republike, kde doručenie domov volí približne polovica zákazníkov naprieč všetkými vekovými kategóriami, čo je menej ako v okolitých krajinách.

„Česká republika aktuálne prechádza bezprecedentným boomom výdajných boxov, v tomto smere je oproti okolitým krajinám popredu. Boxy sú pre mnohých zákazníkov prvou voľbou, no zďaleka nie pre každého – prinášajú totiž množstvo logistických aj spoločenských výziev. Aj preto zostane doručenie domov pre veľkú časť zákazníkov hlavnou voľbou,“ hovorí prevádzkový riaditeľ skupiny DODO Peter Menky.

Spoločnosť DPD má za sebou rekordný rok. Vlani na Slovensku prepravila takmer 20 miliónov zásielok

Doručenie zásielky domov zostáva v strednej Európe najobľúbenejším spôsobom doručovania a v regióne prekonáva alternatívy, ako sú čoraz rozšírenejšie výdajné boxy či výdajné miesta. Najviac pritom preferujú doručenie domov zákazníci v Nemecku, kde tento spôsob uprednostňujú dve tretiny ľudí. Vo vekovej skupine nad 55 rokov chce doručenie domov až 89 % Nemcov.

„Doručenie zásielky domov zostane aj do budúcnosti jedným zo základných pilierov prepravných služieb. Je totiž pre klienta najpohodlnejšie, nemusí nikam chodiť ani cestovať. Aby však bolo skutočne funkčné, zákaznícky priateľské a jednoduché, musí mať zákazník možnosť vybrať si deň a časové okno, v ktorom mu zásielka bude naozaj doručená,“ dodáva Peter Menky.

Konkrétne časové okno na doručenie zásielky? Zákazníci ho chcú

Presnosť času doručenia je u slovenských zákazníkov popri cene dopravy a šírke distribučnej siete jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere dopravcu. Podľa aktuálnych dát spoločnosti DODO (aprílový prieskum Ipsos) je dodržanie presného času a dátumu doručenia dôležité pre 85,7 % ľudí. Až 54,4 % ľudí ide ešte ďalej – za kľúčovú považujú aj možnosť výberu konkrétneho časového okna doručenia.

A práve doručenie v presnom časovom okne je to, čo by zákazníci ocenili ako najväčšiu inováciu. „Dôraz na slotové doručenie a schopnosť tieto sloty aj reálne dodržať bude tým, čím sa budú jednotliví dopravcovia odlišovať,“ uvádza Peter Menky.

Zaujímavosťou podľa neho je, že s doručením domov je menej spokojná mladšia generácia. Tento trend sa objavuje naprieč všetkými štyrmi sledovanými krajinami. „Mladí ľudia vo všeobecnosti nemajú problém zmeniť dodávateľa, ak nie sú spokojní. Slotové doručenie je pritom niečo, čo lojalitu a spokojnosť, naopak, zvyšuje – stáva sa jedným z najsilnejších rozhodovacích faktorov pri výbere dopravcu,“ hovorí Peter Menky.

Prieskumy zároveň ukazujú, že dopyt po sledovaní zásielky v reálnom čase rastie s vekom. V Maďarsku očakáva túto možnosť 59 % najmladšej generácie, 72 % ľudí vo veku 30 – 39 rokov, 75 % vo veku 40 – 49 rokov a viac ako 80 % spotrebiteľov vo veku 50 – 59 rokov, ale aj nad 60 rokov.

„Aj keď môže byť na prvý pohľad prekvapivé, že starší spotrebitelia považujú sledovanie zásielok v reálnom čase za veľmi dôležité, dáva to zmysel, ak sa zameriame na to, čo od doručenia očakávajú. Pre mnohých z nich nejde ani tak o technológiu, ako skôr o pokoj – mať jasno v tom, kedy zásielka dorazí a môcť si podľa toho naplánovať deň. Našou úlohou ako logistických partnerov je zabezpečiť, aby táto transparentnosť bola jednoducho prístupná a zrozumiteľná pre každého – bez ohľadu na vek či digitálne návyky,“ uzatvára Peter Menky.

Doručovanie tovaru v konkrétnom časovom okne, ktoré je už štandardom v oblasti potravín, začala technologicko-logistická spoločnosť DODO vlani rozširovať aj do ďalších segmentov a kladie si za cieľ postupne urobiť zo slotového doručovania trhový štandard.

Súvisiace články:

DPD očakáva v predvianočných týždňoch dvojnásobný nárast objemu zásielok Spoločnosť DPD má za sebou rekordný rok. Vlani na Slovensku prepravila takmer 20 miliónov zásielok Slovak Parcel Service rozšírila portfólio o zákazníkov QDL Slovenská pošta začne v Bratislave testovať autonómne doručovanie zásielok
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Spoločnosť Jungheinrich si v rámci Stratégie 2030+ stanovila jasné ciele rastu

Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do roku 2030, strategické iniciatívy v oblastiach globálnej expanzie, automatizácie, rozšírenia portfólia a transformácie a rast podporovaný cieleným prístupom k fúziám a akvizíciám so zameraním na Severnú Ameriku a Áziu a Tichomorie, ako aj na oblasť automatizácie. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok