logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera
    • Tématické prílohy
  • Skupina Raben rozširuje svoju európsku sieť a zabezpečuje plynulý prístup medzi Gréckom a...
  • Projekt viacúčelového skladu Store.To, ktorého developerom je spoločnosť Alto Real Estate,...
  • V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia...
  • Jeden z najväčších svetových výrobcov strešných systémov pre automobilový priemysel, oficiálne...

FINANČNÝ MANAŽÉR: STRÁŽCA FIREMNEJ POKLADNICE

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
3725

Rola ako aj dôležitosť pozície finančného manažéra v logistickej spoločnosti môže byť rôzna. V menších spoločnostiach často podobnú pozíciu zastáva hlavný účtovník alebo ekonóm, ktorého hlavnou úlohou je dohliadať nad správnosťou účtovníctva, výkazníctva a daní, kontakt s úradmi, prípadne inými externými partnermi (napr. daňovým poradcom). Takáto rola je skôr zameraná na prácu „expost“, čiže uzávierkové operácie a následne príprava výkazov (ako aj výpočet zisku) sa uskutočňujú až po skončení daného obdobia.

Vo väčších spoločnostiach, ktoré majú širší rozsah činností, je táto poloha finančného riadenia firmy nepostačujúca. Tu vzniká potreba pozície finančného manažéra ako „vizionára“ alebo „plánovača“, ktorý z čísel dokáže vyčítať nielen súčasný stav podnikových financií, a teda hospodárenia firmy, ale vie odhadnúť aj budúce predpokladané výsledky. „Na základe finančných analýzy minulých období vie navrhnúť, na ktoré činnosti by sa mala firma sústrediť z hľadiska rentability (aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že najviac tržieb prinášajú úplne iné činnosti). Preto je Finančný manažér dôležitým strategickým partnerom a poradcom pre riaditeľa, vedúcich obchodu a mal by byť členom najvyššieho vedenia,“ vysvetľuje Petra Motyčková, Head of Finance & Banking & Legal spoločnosti R. I. Consultancy Services (Slovakia).

Samozrejmou súčasťou práce Finančného manažéra je riadenie ľudí. Najčastejšie je to účtovný tím (na čele s hlavným účtovníkom), tím správy pohľadávok, prípadne sa jeho rola môže rozšíriť na tzv. Finančného a administratívneho manažéra. Ten riadi všetky podporné funkcie, ktoré priamo nesúvisia s „core – businessom“ spoločnosti, ako napríklad správa vozového parku, office manažment, oddelenie IT podpory, právne oddelenie. V rámci organizačnej štruktúry podlieha Finančný manažér priamo Generálnemu riaditeľovi. V spoločnostiach so zahraničnou účasťou je častá maticová štruktúra, kedy je Finančný manažér organizačne pod Generálnym riaditeľom a ako funkčného nadriadeného má Finančného manažéra zodpovedného za región (najčastejšie je Slovensko súčasťou regiónu strednej a východnej Európy).

Z externých partnerov spolupracuje Finančný manažér najčastejšie s audítorskou firmou, daňovým poradcom, prípadne poradenskou firmou pri riešení zložitých komplexných problémov (napr. prevod a zlučovanie spoločnosti, implementácia nového informačného a reportovacieho systému). Je kontaktnou osobou pre jednanie s bankami a tu sa preukáže najmä jeho schopnosť vyjednávať a presadiť si lepšie podmienky. „A preto, aj keď všeobecne panuje názor, že finanční ľudia nemusia rozvíjať svoje vyjednávanie a prezentačné zručnosti, je výhodou, keď Finančný manažér alebo jeho zamestnávateľ do rozvoja týchto „softskills“ investujú,“ konštatuje Petra Motyčková.

Finančné ohodnotenie tejto pozície závisí najmä od veľkosti spoločnosti, rozsahu agendy a počtu podriadených. Ekonóm/Hlavný účtovník zarába mesačne okolo 1500 – 2000 eur, pri manažérskom poste ohodnotenie presahuje 3000 až 4000 eur. Čo sa týka možnosti kariérneho rozvoja môže Finančný manažér rozšíriť svoje kompetencie o už spomínaný dohľad nad podpornými činnosťami, odkiaľ je len krôčik k riadeniu celej spoločnosti. Samozrejme, pri takomto postupe musí Finančný manažér rozšíriť svoje vedomosti a znalosti v oblasti logistiky a predaja, aby mohol byť pre svojich podriadených mentorom a vodcom aj po odbornej stránke.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Pri Košiciach vzniká nový logistický uzol Logis One

Moderný priemyselný park prinesie vyše 240-tisíc metrov štvorcových priestorov. Unikátna blízkosť závodu Volvo Cars je ideálna pre automotive segment, logistiku aj technologických investorov, hovorí v rozhovore Igor Šnirc, Commercial Director spoločnosti Logis One. Na východe Slovenska významne pribúdajú priemyselné parky a počet developerov, ktorí majú záujem o výstavbu v okolí Košíc a Prešova. Aká je […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.