Vyplýva to z návrhu zámerov rozvoja letiska v Bratislave, ktorý vláda schválila 16. marca. Z porovnania troch možností ďalšieho rozvoja najväčšieho slovenského letiska je podľa rezortu dopravy najvýhodnejšie práve udelenie koncesie na obdobie 30 rokov. Ministerstvo zvažovalo aj možnosti priameho predaja letiska a uzatvorenia partnerstva s viedenským letiskom. Tým, že vláda napokon odsúhlasila 30-ročnú dĺžku koncesie na prevádzku bratislavského letiska, nebude potrebné zmeniť zákon o letiskových spoločnostiach a zákon o civilnom letectve.
Začiatkom budúceho roka má byť na letisku dokončená druhá časť výstavby nového terminálu pre cestujúcich, čím sa jeho ročná kapacita zvýši na 5 mil. cestujúcich. Nevýhodou bratislavského letiska je výrazná závislosť na írskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti Ryanair, ktorá na ňom vlani z celkových 1,67 mil. cestujúcich prepravila 1,1 mil. pasažierov, čo je 66 %. Na rozvoj bratislavského letiska v najbližších desiatich rokoch treba minimálne 350 mil. eur, najmä na kompletnú rekonštrukciu a predĺženie hlavnej vzletovej a pristávacej dráhy, dobudovanie a skvalitnenie rolovacích dráh či vybudovanie odmrazovacieho stojiska pre lietadlá.
Authorization