Najpripravenejším a zároveň aj prioritným prepojením s Poľskom je diaľnica D3 smerom od Žiliny k poľskej hranici. „V najbližších troch rokoch plánujeme rozostavať všetky úseky na tejto diaľnici, momentálne sú vyhlásené súťaže na dva úseky,“ zdôraznil Ján Počiatek. Kompletné spojenie by malo byť hotové do konca roku 2019. „Kritický úsek Svrčinovec – Skalité, kde súčasná cesta nie je uspôsobená na kamióny, by mali vodiči využívať už v roku 2016,“ dodal.
Výstavba momentálne prebieha aj na poľskej strane. Spojenie s rýchlostnou cestou S69 by malo byť hotové do konca tohto roka. Úsek Żywiec – Zwardoň, ktorý je financovaný z eurofondov, bude hotový už koncom tohto roku. Poľský minister dopravy, výstavby a morského hospodárstva Sławomir Nowak preto zdôraznil význam výstavby za slovenskou hranicou a vyjadril potešenie nad dosiahnutým pokrokom.
Ministri zároveň v súvislosti s prípravou na spoločnú slovensko-poľskú kandidatúru na usporiadanie olympijských hier rokovali aj o budovaní ďalších úsekov ciest. Pod drobnohľad sa dostala predovšetkým rýchlostná cesta R3 naprieč Oravou a R4 na východe Slovenska. Obaja sa zhodli, že vzhľadom na terénne podmienky je severojužný ťah R4 najvhodnejším prepojením Poľska a východu Slovenska. „Pokiaľ bude zabezpečené financovanie, vieme toto spojenie dokončiť do roku 2020,“ povedal Ján Počiatek.
Ministri rokovali aj o zmodernizovaní železničného spojenia miest Žilina a Zwardoň. Zároveň sa dohodli na spoločnom stretnutí správcov železničnej a diaľničnej infraštruktúry kvôli pripraveniu spoločného plánu prác na skvalitnenie cezhraničnej infraštruktúry.