Ředitelství silnic a dálnic uisťuje vodičov, že v jednotlivých fázach rekonštrukcie budú v drvivej väčšine prípadov v prevádzke vždy štyri, hoci zúžené, jazdné pruhy. Najvyššia povolená rýchlosť na opravovaných úsekoch bude kvôli zúženiu pruhov v jednom smere jazdy na 3,25 a 2,6 m stanovená na 80 km/h.
„V úseku medzi Větrným Jeníkovem a Jihlavou začnú stavebné práce v stredovom páse, kedy bude potrebné na zhruba 300 metrovom úseku uzavrieť rýchlejšie pruhy, aby bolo možné rozobrať zvodidlá a umožniť presunutie prevádzky z jedného smeru do druhého,“ povedal Jan Kroupa z Ředitelství silnic a dálnic. Stavebné práce budú potom pokračovať rozšírením krajníc tak, aby sa na jednu stranu diaľnice zmestili štyri jazdné pruhy, čo umožní vykonávať opravu na celej ploche vozovky.
Najnáročnejšou časťou prác má byť odstránenie mostov, ktoré sú pre rozšírenie diaľnice nevyhovujúce. O tom, kedy tieto demolácie prebehnú, sa podľa šéfa Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka ešte povedú správne konania. Zvažuje sa úplné uzavretie diaľnice na dvanásť hodín cez noc, kedy by mali byť naraz odstránené všetky mosty v opravovaných úsekoch.
Ďalšie tri úseky, ktorých oprava bola v minulom roku vysúťažená, ešte nemajú svoj harmonogram uzávierok. Mali by však byť taktiež dokončené v tomto roku. Najmenej pravdepodobne teraz vyzerá dokončenie úseku Velká Bíteš – Devět Křížů, kde sa spoločnosť Eurovia CS odvolala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, ktorý výberové konanie pozastavil.