„Slovenskí dopravcovia by nemali platiť za technické problémy, ktoré nespôsobili, a ktoré im komplikujú ich podnikanie,“ zdôraznil štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Problémy vznikli počas spustenia systému elektronického výberu mýta na základe prejdenej vzdialenosti HU-GO. Od 1. júla takto malo byť pre nákladnú dopravu spoplatnených 6513 km diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
Povinnosť úhrady mýta na základe prejdenej vzdialenosti sa vzťahuje na nákladné motorové vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Sadzba mýta na základe prejdenej vzdialenosti závisí od typu cesty, od kategórie vozidla a od emisnej triedy vozidla. Cestná sieť, na ktorú sa vzťahuje systém HU-GO, prakticky pokryje všetky trate vhodné pre nákladnú dopravu.
Authorization